vorige resultatenresultaten 1-10...resultaten 5881-5890resultaten 5891-5900resultaten 5901-5907volgende resultaten
8 oktober 2013
@ P Nienhuis: Het verkeer uit de zuidelijke stadwijken dat nu gebruik maakt van de oostelijke op- en afritten bij het Sterrebos, kan straks gebruikmaken van de nieuwe aansluiting bij de Vondellaan en de gewijzigde aansluiting bij de Hereweg (via de nieuwe verbindingsweg naast de Maaslaan). Voor de bewoners van Helpman is de Helperzoomtunnel inderdaad ook een handige route naar het oosten, maar vanuit andere wijken is die route niet of minder aantrekkelijk. Het verkeer in Helpman neemt hierdoor - volgens de prognoses van het verkeersmodel dat we hiervoor volgens afspraak gebruiken - niet toe. U heeft gelijk dat het op sommige wegen in de wijk drukker wordt, maar daartegenover staan wegen waarop het rustiger wordt.
8 oktober 2013
@DJ: Uit het MER-rapport blijkt dat het totale aantal voertuigkilometers op het onderliggend wegennet in de projectsituatie afneemt ten opzichte van de referentiesituatie (in 2030). Dat is de berekening waar deze uitspraak op is gebaseerd. Deze informatie is te vinden in het MER, tabel 2.9 en 2.10, pagina 46-47.
6 oktober 2013
Laat niemand de illusie hebben dat deze plannen het leefklimaat in Helpman niet ingrijpend veranderen. Ook degenen niet die in een 'rustige' straat wonen. Volgens de plannen wordt de Goeman Borgesiuslaan de doorgaande route, en die wordt daarom platgewalst. De praktijk zal zijn dat de De Savornin Lohmanlaan de sluiproute wordt (véél korter). Kortom: de ene straat gesloopt voor een illusie, de andere geofferd aan de realiteit. Ooit hadden we een sympathieke wethouder met hart voor de woonwijken, die het doorgaande verkeer naar de ring verwees, want, zei hij: doorgaand verkeer hoort niet in de wijken thuis; dat doet afbreuk aan de leefbaarheid. We hebben weer een Max van den Berg nodig. Oeps...die hebben we toch nog? Where is Max when we need him? In de heilloze plannen van dit moment worden de zaken radicaal omgedraaid. De ring verliest zijn verdeelfunctie en wordt gewoon een snelweg (A7) dwars door de stad. Tussenwijks verkeer wordt van de ring gejaagd en door de wijken geperst. Regressief beleid. De plannen zijn bedoeld - zo wordt althans beweerd - om een verbinding tussen Helpman en de Oosterpoort te handhaven. Een tweede fietstunnel (bij de Esperantoweg, of eventueel in het verlengde van de Helperbrink) kan voor een groot deel in deze behoefte voorzien. Overigens zegt elke deskundige (ook de gemeente en zelfs de asfaltjongens) open en bloot dat als de zuidelijke ringweg er nog niet had gelegen, hij ook nooit meer op deze plek zou worden aangelegd. Als we toch honderden miljoenen aan het uitgeven zijn, waarom dan niet helemaal opnieuw beginnen en het in één keer goed doen, volgens de huidige inzichten? Er gaat nu een gigantisch bedrag naar een halfbakken oplossing, die niemand helemaal blij maakt.
4 oktober 2013
De Helperzoomtunnel vervangt niet alleen de Esperanto-overgang maar ook de huidige oostelijke op- en afritten bij het Sterrebos. Dus er komt wel degelijk meer verkeer in Helpman. Steevast wordt dit ontkend maar uit de kaarten met verkeersstromen is dit zonneklaar af te leiden. Veel extra verkeer tussen Verlengde Hereweg en het bedrijventerrein (en voetbalstadion en sluipverkeer tijdens de ombouw van de ring).
3 oktober 2013
@DJ: We hebben niet bewust bepaalde routes buitengesloten. We verwachten dat de mensen in de stad en de regio vooral over deze bestemmingen vragen hebben. Wat het plan betekent voor de reistijd en de verkeerskilometers op de route Helpman-Ring oost hebben we niet apart berekend. In het MER (zie Bibliotheek > Plandocumenten) vindt u op pagina 44 in tabel 2.7 de veranderingen in de reistijden op de ring. Hierin is zichtbaar dat de reistijd op de zuidelijke ringweg door het plan fors afneemt.
3 oktober 2013
@ Victor Je geeft geen antwoord op de vraag waarom geen routekaart naar de ring oost vanuit Helpman beschikbaar is. Klopt het dat deze verbinding in de plannen slechter wordt dan in de huidige situatie? Qua tijd, en extra verkeerskilometers door de stad?
2 oktober 2013
@ A. Bangma: Vanaf Drachten neemt u bij het Julianaplein de afrit richting Groningen centrum. Via de Brailleweg rijdt u richting het centrum. U gaat onder de ringweg door en slaat dan rechtsaf. Dat is de nieuwe verbindingsweg die uitkomt op de Hereweg. Op de terugweg kunt u dezelfde route nemen. Deze route is ook te zien op de routekaart op deze website, door te kiezen voor de route 'Drachten A7-Kempkensberg'.
2 oktober 2013
@DJ: Op de routekaart is wel de route Helpman-Bedrijventerrein Driebond beschikbaar. Die laat zien hoe u vanuit Helpman op de zuidelijke ringweg komt. Vanaf daar kunt u ook naar de oostelijke ringweg.
2 oktober 2013
Waarom kan ik geen routekaart krijgen van Helpman naar Ring Oost Delfzijl? Omdat jullie verslechterde verbindingen niet inzichtelijk willen maken?
2 oktober 2013
@Victor, Heb je een officiële berekening om jouw stelling te onderbouwen dat het aantal verkeerskilometers in de wijken niet toeneemt? Zo een berekening is namelijk nergens in jullie documenten te vinden. Het gaat in die documenten alleen over het aantal auto's, niet over het aantal kilometers. Overigens begreep je me ook niet helemaal goed: Het gaat NIET ALLEEN om het aantal verkeerskilomenters door Helpman maar ook door de rest van de zuidelijke wijken. Graag een document met de methode van berekenen.
vorige resultatenresultaten 1-10...resultaten 5881-5890resultaten 5891-5900resultaten 5901-5907volgende resultaten