vorige resultatenresultaten 1-10...resultaten 5821-5830resultaten 5831-5840resultaten 5841-5842volgende resultaten
3 oktober 2013
@ Victor Je geeft geen antwoord op de vraag waarom geen routekaart naar de ring oost vanuit Helpman beschikbaar is. Klopt het dat deze verbinding in de plannen slechter wordt dan in de huidige situatie? Qua tijd, en extra verkeerskilometers door de stad?
2 oktober 2013
@ A. Bangma: Vanaf Drachten neemt u bij het Julianaplein de afrit richting Groningen centrum. Via de Brailleweg rijdt u richting het centrum. U gaat onder de ringweg door en slaat dan rechtsaf. Dat is de nieuwe verbindingsweg die uitkomt op de Hereweg. Op de terugweg kunt u dezelfde route nemen. Deze route is ook te zien op de routekaart op deze website, door te kiezen voor de route 'Drachten A7-Kempkensberg'.
2 oktober 2013
@DJ: Op de routekaart is wel de route Helpman-Bedrijventerrein Driebond beschikbaar. Die laat zien hoe u vanuit Helpman op de zuidelijke ringweg komt. Vanaf daar kunt u ook naar de oostelijke ringweg.
2 oktober 2013
Waarom kan ik geen routekaart krijgen van Helpman naar Ring Oost Delfzijl? Omdat jullie verslechterde verbindingen niet inzichtelijk willen maken?
2 oktober 2013
@Victor, Heb je een officiële berekening om jouw stelling te onderbouwen dat het aantal verkeerskilometers in de wijken niet toeneemt? Zo een berekening is namelijk nergens in jullie documenten te vinden. Het gaat in die documenten alleen over het aantal auto's, niet over het aantal kilometers. Overigens begreep je me ook niet helemaal goed: Het gaat NIET ALLEEN om het aantal verkeerskilomenters door Helpman maar ook door de rest van de zuidelijke wijken. Graag een document met de methode van berekenen.
2 oktober 2013
Ik kom vanaf Drachten en neem elke dag de afrit Hereweg naar mijn werk op de Hereweg vlak bij de snelweg. Dat gaat dus in de toekomst niet meer. Hoe kom ik nu op de Hereweg? Dwars door de wijk heen?
2 oktober 2013
@DJ: Het wegvallen van de directe op- en afritten bij het Sterrebos (de Hereweg) heeft geen gevolgen voor het aantal autokilometers in Helpman. Voor het verkeer naar en vanuit het westen en zuiden is en blijft de Hereweg de meest logische route. Het verkeer richting het oosten gaat niet meer via de Hereweg, maar via de Helperzoomtunnel. Voor sommige wijkbewoners betekent dit een iets langere route door de wijk, maar voor anderen is de nieuwe route door de wijk korter. Per saldo is het effect te verwaarlozen.
20 september 2013
@ Hans van Noord: Straten waar weinig of geen mensen wonen (Noordelijke Helperzoom, Kemkersberg, Verlengde Hereweg tussen Helperdiep en ringweg) worden rustiger, terwijl straten waar veel mensen wonen (Helperzoom, Goeman Borgesiuslaan, Vondellaan) veel drukker worden. Dat valt niet op een positieve manier uit te leggen. Bovendien komen er misschien niet méér auto's in Helpman, maar die auto's gaan wel veel meer kilometers rijden door de buurt (een snelle berekening laat zien dat de huidige plannen voor meer dan een miljoen extra autokilometers per jaar in Helpman leiden). Dit is het gevolg van het wegvallen van directe op- en afritten op de ringweg ter hoogte van het Sterrebos: Auto's moeten nu omrijden....door de straten waar veel mensen wonen. Ook dit kun je niet op een positieve manier uitleggen.
18 september 2013
@ Hans van Noord: Er komen niet méér auto's in Helpman, maar de verkeersstromen in de wijken Helpman en Coendersborg veranderen wel. Sommige straten worden drukker, andere juist rustiger. Dat is het gevolg van het verkeersplan dat voor Helpman/Coendersborg is opgesteld. De uitvoering van dat plan is gekoppeld aan de aanleg van de Helperzoomtunnel. In het verkeersplan is het overgrote deel van het Helpman/Coendersborg 30km –gebied. Rondom de scholen worden extra maatregelen getroffen, zoals het invoeren van eenrichtingsverkeer. Het plan is nog niet definitief, aanvullende maatregelen zijn nog mogelijk. Wilt u een zienswijze indienen, dan vindt u meer informatie hierover op deze site onder Meepraten en meedenken > Inspraakprocedure.
12 september 2013
@ A. Heikens: Bij het vaststellen van het Bestuurlijk Voorkeursalternatief in 2009 hebben de gemeente, provincie en Rijkswaterstaat besloten tot de aanleg van een verdiepte ligging met drie deksels. Een volledige ondertunneling tussen de Hereweg en de Europaweg was en is niet haalbaar binnen het vastgestelde maximale budget voor de aanpak van de Zuidelijke Ringweg. De deksels zijn wel te realiseren binnen budget en zorgen er toch voor dat de stad aan weerszijden van de weg weer met elkaar kan worden verbonden. Viktor (Aanpak Ring Zuid)
vorige resultatenresultaten 1-10...resultaten 5821-5830resultaten 5831-5840resultaten 5841-5842volgende resultaten