2 maart 2015
@St. Leefomgeving: Voor elke boom die verdwijnt, komt een andere boom terug. Dat is geen streven; dat staat vast en daar mag iedereen ons aan houden. Binnen het plangebied (TB-gebied) is voldoende ruimte om alle bomen te compenseren (zie <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/6114/1165/2307/Bijlage_6_deelrapport_Bomen_Bomen_Effect_Analyse.pdf">Bomeneffectanalyse</a>, hoofdstuk 6, p 38). In de omgeving van de Van Eedenstraat verdwijnt het groen op de hellingen (taluds) langs de A28. Op het nieuwe talud zal over de volle lengte nieuwe beplanting worden aangebracht. Bovendien krijgt het geluidsscherm, in tegenstelling tot nu, een groene begroeiing. Na enkele jaren is het groen hier weer op het huidige niveau. Het fiets- en wandelpad langs het Hoornsediep wordt breder dan in de huidige situatie. Nu is een deel van dit voetpad zeer smal. Op <a href="http://www.viadrupsteen.nl/ringzuid/tb/#Julianaplein/Huidige_situatie_%282013%29/">deze bolfoto</a> is het verschil goed te zien. Het fietspad langs het kanaal, vanaf de Vondellaan tot aan de Parkbrug, wordt volledig tweerichtingsverkeer, zonder dat de fietsers ander verkeer hoeven te kruisen. Deze route vervangt de route in het verlengde van de Vondellaan. Het fietstunneltje tussen de Rivierenbuurt en het Noord-Willemskanaal wordt vervangen door een fietsoversteek met verkeerslichten. Zie hiervoor ook de pagina <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/effecten/fietsverbindingen/">Fietsverbindingen </a>op deze website (nummers 4 en 5). Doordat langs de nieuwe afrit van de A28 een geluidsscherm komt, wordt het in de Van Eedenstraat stiller dan nu. Zie het <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/9614/1172/1891/Bijlage_D_Akoestisch_onderzoek_deelrapport_Specifiek.pdf">geluidsonderzoek</a>, pagina 690 t/m 692.
24 februari 2015
De reactie van de projectorganisatie is misleidend. Weliswaar is het streven alle te kappen bomen te compenseren, maar hiervoor is geen plaats binnen het plangebied. Het echtpaar Lesteluhu moet het straks dus doen met minder groen in hun omgeving. De fiets- en wandelroute die ter vervanging van de route langs het Hoornsediep wordt opgevoerd, bestaat al. De route in het verlengde van de Vondellaan komt simpelweg te vervallen. Kinderen die straks vanuit de Wijert naar de Rivierenbuurt moeten, zullen vanaf de Brailleweg over het Emmaviaduct moeten oversteken (>25000 auto's per dag). Het fietstunneltje eronderdoor komt namelijk ook te vervallen. Voor wat betreft de geluidsoverlast in de wijk, geluidsisolerende ramen zullen het binnen weliswaar aangenamer maken, maar buiten zitten of wandelen zal geen pretje zijn met zowel de A28 als de >10.000 auto's op de Vondellaan in de nieuwe situatie.
21 februari 2015
Gelukkig heeft de projectorganisatie alle tijd gehad voor een goede voorbereiding. Nu maar hopen dat ze er ook een fatsoenlijke plafond prijs aan hebben gehangen . . .
3 februari 2015
@R Bos: Ja deze busverbinding blijft ook na de uitvoering van de plannen mogelijk. De route Vondellaan–Brailleweg–Hoofdstation blijft gehandhaafd. Dus omrijden via de Hereweg of Paterwoldseweg is niet nodig.
29 januari 2015
Nog steeds is voor mij onduidelijk, of stadsbus lijn 2 op de één of andere manier nog door de Brailleweg van de Parkbrug naar De Wijert kan rijden. Of vervalt die buslijn en moet je helemaal via de Hereweg of Paterswoldseweg naar De wijert? Dat zou een ramp zijn!
28 januari 2015
Natuurlijk zijn het ook eens positivo's, de negativo's die hoor je toch wel. Daar zorgen ze wel voor. ;)
28 januari 2015
Tsja, wat zo opvalt aan de stukjes/intervieuws hier is dat het allemaal positivo's zijn. Is er in in een interview een kritische opmerking, dat reageert ARZ nog eens apart. De enigen die voordel hebben bij de ARZ is die 15% van het verkeer dat NIET in de stad moet zijn, die scheuren nu lekker door. De andere 85% loop op het onderliggende wegennet weer vast.
28 januari 2015
Meneer Mengerink vergist zich niet, jij bent het gewoon niet met hem eens. Ik ben ook van mening dat het verkeer bij het Julianaplein TE VAAK vaststaat. Ik zal het woord 'altijd' niet gebruiken maar bedoel precies hetzelfde als meneer Mengerink.
28 januari 2015
Meneer Mengerink vergist zich enorm. Het verkeer staat NIET ALTIJD vast.Fijn voor mijnheer Mengerink, dat hij zo blij is met zijn bereikbaarheid en het 'zo'via de parkweg het Emmaviaduct oprijden. Er zijn heel veel op-en afritten die gaan verdwijnen en die mensen zijn er helemaal niet blij mee. Tevens gaat het er voor mij als fietser, na het verdwijnen van tunneltjes, er zeer slecht uitzien. Bah.
14 januari 2015
@Richard: Mede namens John dank voor het compliment! Alle belanghebbenden hebben het recht om gebruik te maken van de wettelijke mogelijkheden om beroep aan te tekenen. Het is straks aan de rechter om daar een oordeel over te vellen. De projectorganisatie heeft zich ingezet voor goede communicatie over de ombouw van de ringweg en gaat daarmee door.