28 december 2015
De vluchtstrook zal plaatsmaken voor iets anders, nu ben ik benieuwd wat er met de hulpdiensten gaat gebeuren? Aangezien zij nu geen gebruik meer kunnen maken van de vluchtstroken? Groet,
28 december 2015
Aanpak Ring Zuid ... Lieg en Bedrieg! We worden gewoon voorgelogen we worden ingesloten in ons eigen buurt en het wordt alleen maar gevaarlijker met al dat toenemend verkeer!
16 december 2015
@Jakob: Het Zuiderplantsoen gaat zich uitstrekken van de Hereweg tot het Oude Winschoterdiep. De spoorlijn komt op de middelste van de drie deksels. In het <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/8314/1165/1477/140912_inrichtingsplannen_screen.pdf" target="_blank">inrichtingsplan</a> Zuiderplantsoen (pagina 9 t/m 48) is in grote lijnen te zien hoe de spoorlijn wordt ingepast. De aannemer die het project Aanpak Ring Zuid gaat uitvoeren, gaat het inrichtingsplan nader uitwerken, samen met de projectorganisatie. We zullen de omliggende buurten hierbij betrekken.
16 december 2015
@Jan Weeber: De parkeerdruk op de Helperzoom valt buiten het inrichtingsplan Helpman/Coendersborg. We weten dat de gemeente plannen heeft om de Helperzoom te herinrichten, met het oog op de Fietsroute Plus tussen Groningen en Haren. We hebben je opmerking aan de gemeente doorgegeven. Die zal per mail contact met je opnemen.
12 december 2015
Ik begrijp dat er bij het spoor een deksel komt. Dit zal vast hetzelfde deksel zijn als die bij het Sterrenbos. Ik vraag me af hoe de spoorlijn ingepast wordt in dit groene park. Wordt het spoor de rand van het Zuiderplantsoen en hoe komt dat eruit te zien?
10 december 2015
@Maarten, het parkeren aan beide zijden van de Goeman Borgesiuslaan blijft gehandhaafd. We willen doorgaand verkeerd door de Goeman Borgesiuslaan juist ontmoedigen. De aandacht van het verkeersplan richt zich daarom op een veilige inrichting van de straat en niet op het bevorderen van de doorstroming. Op verzoek van bewoners van de Goeman Borgesiuslaan heffen we de bushalte bij de kruising met de Verlengde Hereweg op. Dat maakt het met name voor de fietsers veiliger.
9 december 2015
Wordt de verkeerssituatie vlakbij de kruising van de Verlengde Hereweg met de Goeman Borgesiuslaan ook aangepakt? Doordat er aan beide zijden auto's geparkeerd staan, moeten nu auto's/bussen van verschillende kanten op elkaar wachten omdat het te smal is. Dat er aan beide kanten ook nog een bushalte is, maakt het er niet beter op. Ik begrijp dat in de eindsituatie (dus nadat de tunnel is gebouwd en de ringweg is verdiept) het drukker wordt op dit wegdeel. Dan moet de doorstroming op dit deel wel een stuk beter worden!
7 december 2015
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/rijk-wil-benodigde-spitsstroken-niet-13388583.html
4 december 2015
Op dit moment is de parkeerdruk in de wijk al groot, met name bij de volkstuinen. 's Zomers kan ik nu al bijna mijn auto niet in de buurt van mijn woning (Helperzoom 175) kwijt. Het beheer van de volkstuinen heb ik hierover benaderd. Zij zien dit probleem ook. Maar ook buiten het zomerseizoen is het passen en meten geblazen met je auto, daar allerlei mensen de auto voor mijn deur parkeren, de fiets van de haak of uit de kofferbak halen en doodleuk naar elders fietsen om aldaar te gaan werken. Wat gaat men ter hoogte van de volkstuinen doen om meer parkeergelegenheid te creëren?
3 december 2015
@Jannet van der Spek: De krant van Groningen Bereikbaar wordt verspreid in de stad en in de regio. We weten dat voor veel mensen in en om de stad de plannen voor de zuidelijke ringweg nog relatief onbekend zijn. Zij krijgen er echter wel mee te maken. Daarom hebben we ons in deze artikelen beperkt tot de hoofdlijnen en de actuele stand van zaken. Wie meer wil weten over het plan, kan op deze website terecht. Hier is heel veel informatie te vinden, ook over de punten die jij hebt genoemd.