21 februari 2015
Gelukkig heeft de projectorganisatie alle tijd gehad voor een goede voorbereiding. Nu maar hopen dat ze er ook een fatsoenlijke plafond prijs aan hebben gehangen . . .
3 februari 2015
@R Bos: Ja deze busverbinding blijft ook na de uitvoering van de plannen mogelijk. De route Vondellaan–Brailleweg–Hoofdstation blijft gehandhaafd. Dus omrijden via de Hereweg of Paterwoldseweg is niet nodig.
29 januari 2015
Nog steeds is voor mij onduidelijk, of stadsbus lijn 2 op de één of andere manier nog door de Brailleweg van de Parkbrug naar De Wijert kan rijden. Of vervalt die buslijn en moet je helemaal via de Hereweg of Paterswoldseweg naar De wijert? Dat zou een ramp zijn!
28 januari 2015
Natuurlijk zijn het ook eens positivo's, de negativo's die hoor je toch wel. Daar zorgen ze wel voor. ;)
28 januari 2015
Tsja, wat zo opvalt aan de stukjes/intervieuws hier is dat het allemaal positivo's zijn. Is er in in een interview een kritische opmerking, dat reageert ARZ nog eens apart. De enigen die voordel hebben bij de ARZ is die 15% van het verkeer dat NIET in de stad moet zijn, die scheuren nu lekker door. De andere 85% loop op het onderliggende wegennet weer vast.
28 januari 2015
Meneer Mengerink vergist zich niet, jij bent het gewoon niet met hem eens. Ik ben ook van mening dat het verkeer bij het Julianaplein TE VAAK vaststaat. Ik zal het woord 'altijd' niet gebruiken maar bedoel precies hetzelfde als meneer Mengerink.
28 januari 2015
Meneer Mengerink vergist zich enorm. Het verkeer staat NIET ALTIJD vast.Fijn voor mijnheer Mengerink, dat hij zo blij is met zijn bereikbaarheid en het 'zo'via de parkweg het Emmaviaduct oprijden. Er zijn heel veel op-en afritten die gaan verdwijnen en die mensen zijn er helemaal niet blij mee. Tevens gaat het er voor mij als fietser, na het verdwijnen van tunneltjes, er zeer slecht uitzien. Bah.
14 januari 2015
@Richard: Mede namens John dank voor het compliment! Alle belanghebbenden hebben het recht om gebruik te maken van de wettelijke mogelijkheden om beroep aan te tekenen. Het is straks aan de rechter om daar een oordeel over te vellen. De projectorganisatie heeft zich ingezet voor goede communicatie over de ombouw van de ringweg en gaat daarmee door.
7 januari 2015
@JanPieter Janse:1 Ook projectorganisatie Aanpak Ring Zuid heeft nog geen bericht ontvangen over de datum van de zitting bij Raad van State. Omdat de wettelijke termijn hiervoor zes maanden bedraagt (gerekend vanaf het einde van de beroepstermijn op 13 november 2014), schrijven we met enige voorzichtigheid dat deze ‘waarschijnlijk in de eerste helft van 2015’ wordt gehouden. De termijn voor de uitspraak bedraagt zes weken. Het is inderdaad mogelijk dat deze termijn niet gehaald wordt. Daarom houden wij in onze formulering een slag om de arm.2 De planning is nog steeds dat de vernieuwde zuidelijke ringweg in 2020 opengesteld wordt voor verkeer.
7 januari 2015
Duidelijk en leesbaar bericht John! Al dat geneuzel en regelgen**k van de heer Janse zit niemand op te wachten. Het is inmiddels wel bekend dat elke verbetering van het wegennet in NL 3 jaar vertraging oploopt en financieel gierend uit de klauwen loopt dankzij al die procedures en inspraak/beroep mogelijkheden van azijnzeikers. Lekker belangrijk hoe lang alle termijnen en procedures zijn en wat de RvS zou moeten doen en hoe lang dat duurt...uiteindelijk komt die nieuwe ringweg er toch wel, én terecht want hard nodig! Triest dat de heer Janse er trots op lijkt te zijn dat hij weet dat door al het gezeur de deadline van 2020 niet wordt gehaald en dat de kosten daarmee substantieel zullen stijgen én dat ook nog eens als argument durft te gebruiken om te stellen dat de "tijdsdruk" op het hele project ook niet meer gegrond is. De wereld op zijn kop! Stop dan met procederen en laat het binnen de financiele kaders opgelost worden!