9 september 2016
Dank voor je aanvulling! Ook dit betrekken we bij de evaluatie!
9 september 2016
Dat is mooi om te lezen! Ik heb dan nog even een aanvullende opmerking. Na de groenfase voor fietsers (uit alle richtingen dus) duurt het in de (fiets) spits lang voordat alle fietsers van het kruispunt zijn verdwenen terwijl de auto's dan alweer groen hebben gekregen. Ook dit zorgt voor vervelende situaties. Dus een langere wachttijd tussen rood voor fietsers en de volgende groenfase moet ook meer rekening houden met de vele fietsers.
9 september 2016
@Rene en @Anton: We hebben inmiddels meer reacties over deze kruising ontvangen. Op basis van de binnengekomen reacties gaan we bekijken waar aanpassingen nodig zijn.
9 september 2016
Wat is dit voor onzin: - 2 weken lang elke nacht - om de 50 tot 100 meter - boor 10 gaten en je weet toch wat het voor asfalt is! - en dan nog: wat maakt het uit voor het frezen ( gaat toch in 1 bak) en afvoeren( gaan we asfalt scheiden of zo?) - nutteloze en kostbare zaak waar wij als belastingbetaler weer voor opdraaien en de aannemers hun zakken kunnen vullen! Schandalig dus!
7 september 2016
Wij wonen buiten de stad en mijn vrouw werkt in groningen zuid. Vanwege de parkeer situatie(s) en milieu gaat zij met de scooter naar haar werk. (Fietsen is voor haar te ver) De doorgaande route die zij normaal nam via helperzoom, helperbrink en van idekinge weg zijn door het invoeren van het een richting verkeer veranderd, waarbij het erg onduidelijk is waar zij nu op de scooter nog wel en niet langs kan. Kan hier door middel van een kaartje ook duidelijkheid in gebracht worden?
6 september 2016
U kunt De Ark het beste bereiken via De Savornin Lohmanlaan. Daarna gaat u linksaf de Van Houtenlaan in en dan rechtsaf de Coendersweg in. Zo komt u uit bij de Haydnlaan. Als u hier linksaf gaat, komt u bij De Ark uit. Op de terugweg kunt u via de Helper Brink weer naar de Verlengde Hereweg.
2 september 2016
Hoe kom ik vanuit Zuidhorn aan de Haydnlaan??????Voorheen Helperoostsingel, Wagnersingel, Haydnlaan. Op de Helperoostsingel alleen rechtsaf Coendersweg. Omdat Helperbrink eenrichtingsverkeer wordt, en ik dus ook niet vanaf de van Iddekingeweg rechtdoor kan, weet ik het niet meer. Kunt u mij een goede tip geven, want dit is iedere donderdagavond een probleem als ik naar mijn koor in de Ark ga.
1 september 2016
Mee eens! Zeker in combinatie met alle richtingen groen voor fietsers is dit in de spits niet te doen, vanaf 3 kanten moeten fietsers zich door dat smalle strookje persen. En blijkbaar was de oranje/rode verf ook op, want het fietsstrookje loopt vervolgens maar een paar meter door.
1 september 2016
Wel erg slordig dat de opstelstroken voor auto's richting de hereweg zo breed zijn gemaakt, hierdoor is het fietspad mn vanaf de hereweg naar de helperbrink erg smal geworden. Als de auto's op het parkeer haventje wat slordig parkeren (wat toch veel gebeurt) en auto's die vanaf de helperbrink linksaf willen slaan het volledige vak gebruiken kan je er als fietser al bijna niet mee langs... Laat staan als ouder met kind ernaast... Volgens mij is het onnodig en niet handig om de auto's zoveel ruimte te geven ten koste van de fietsers.
31 augustus 2016
@Lucas en Manuel: De verkeersmaatregelen in Helpman zijn afgelopen februari gepubliceerd in de Staatscourant. Alle verkeersbesluiten in Nederland worden hierin gepubliceerd, zodat commerciële aanbieders zoals navigatiebedrijven een centrale plek hebben waar ze alle mogelijke wijzigingen in Nederland kunnen raadplegen. In de praktijk maken navigatiebedrijven gebruik van verschillende methoden om hun kaarten te actualiseren. Dat doen ze bijvoorbeeld aan de hand van luchtfoto’s, data van camera-auto’s en data van gebruikers van hun systemen. De meeste navigatiebedrijven bieden daarnaast de optie om ook als gebruiker zelf wijzigingen door te voeren. TomTom heeft bijvoorbeeld http://www.tomtom.com/mapshare/tools/ (Map share) en navigatiebedrijf Here https://mapcreator.here.com/ (Mapcreator). Hoe snel TomTom en andere partijen de wijzigingen hebben verwerkt, is afwachten. Maar ook daarna rijden er nog veel mensen rond met verouderde software. Het advies is dan ook om altijd goed op de borden te letten en niet blind te vertrouwen op het navigatiesysteem.