8 juni 2017
Erwin, in de tijdelijke situatie blijft de noord-zuidverbinding bij de botrotonde Laan Corpus den Hoorn gehandhaafd. De fietstunnel die de Gasunie/het Stadspark met de Leonard Springerlaan verbindt, verdwijnt tijdelijk. Het is nog niet duidelijk wanneer dat is en hoe lang dat gaat duren. Uiteindelijk zal deze fietstunnel helemaal verdwijnen, omdat er een https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/west/fietsverbindingen-2 (nieuwe fietsverbinding) voor terugkomt. De noord-zuidverbinding bij het Vrijheidsplein blijft gehandhaafd. Het fietspad langs de oostzijde van de westelijke ringweg, van Leonard Springerlaan naar de Concourslaan, verdwijnt tijdelijk. Ook hierbij is nog niet duidelijk wanneer dat is en hoe lang dat gaat duren. Tegen de tijd dat de werkzaamheden daar beginnen, informeren we je via deze website.
7 juni 2017
Peter, het plan voor de fietstunnel bij De Papiermolen moet nog verder worden uitgewerkt. Daarbij is ook het gebruik van de tunnel door vleermuizen een punt van aandacht.
7 juni 2017
Mooi plan, goed ontwerpwerk! Kunnen hier dan weer vleermuizen doorheen vliegen? Vraagt dat nog om extra aandacht om dat goed te laten werken?
6 juni 2017
We gaan het voor je uitzoeken en komen er op terug.
6 juni 2017
Wat zijn precies de opties om in de tijdelijke situatie (2018-2021) de Gasunie per fiets te bereiken vanuit het zuiden of oosten? Als ik naar de kaart kijk komt bij de botonde een extra lus voor auto's op de plek waar nu het fietspad ligt. Het vrijheidsplein wordt aangepakt, ik verwacht dat het fietspad tijdens de werkzaamheden verdwijnt? De fietstunnel bij de kruising met de Leonard Springerlaan lijkt te verdwijnen onder de tijdelijke wegen. Ook het fietspad langs de westelijke ring richting het noorden lijkt te verdwijnen onder de tijdelijke weg, daarentegen, deze is nu ook al afgesloten.
6 juni 2017
Mark, voorafgaand aan de werkzaamheden is berekend welke gebouwen mogelijk trillingshinder kunnen ondervinden van de werkzaamheden. Op basis hiervan is een contourlijn getrokken. De gebouwen aan de H.L. Wichersstraat vallen binnen deze contourlijn. Bij deze gebouwen is een bouwkundige opname gedaan. De gebouwen aan de straten die jij noemt, vallen buiten de contourlijn.
2 juni 2017
Waarom wordt er wel gemeten in de H. L. WICHERSSTRAAT en niet aan de Meeuwerderbaan, Winschoterdiep en Verlengde Nieuwstraat?
1 juni 2017
@Maartje: excuses voor ons late antwoord. Net als u, vinden wij het belangrijk dat de wijk Helpman veilig te bereiken blijft. Het verkeersmaatregelenplan in Helpman/Coendersborg is nu klaar. De situatie in de wijk zelf hoeft niet meer veranderd te worden. Dankzij het verkeersplan is het grootste deel van de wijk een 30 km/uur-gebied geworden. Daarin staat de veiligheid van fietsers en voetgangers voorop. De wijk blijft ook goed bereikbaar tijdens de werkzaamheden aan de ringweg. Wel zullen er in de omgeving van de wijk regelmatig omleidingen nodig zijn. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden probeert de aannemer de hinder zo veel mogelijk te beperken en hij zal daarbij ook de veiligheid borgen. Voor de duidelijkheid: de ringweg gaat tijdens de ombouw niet compleet dicht. In beide richtingen blijven – met uitzondering van een aantal weekenden – steeds twee, versmalde rijstroken open. Op onze website en ook op die van Groningen Bereikbaar kunt u actuele informatie vinden over de uitvoering van de werkzaamheden en de actuele omleidingen. Het project Aanpak Ring Zuid is niet het enige uitvoeringsproject in de stad. Daarom vindt u op de site van Groninger Bereikbaar ook informatie over de andere projecten die de komende periode in uitvoering komen, zodat de verkeersgebruikers – zowel de automobilisten als de fietsers – zo goed mogelijk wordt geïnformeerd.
28 mei 2017
Knap en snel stukje werk van de wegwerkers. Veiligheid is verbeterd en fietspad is verbreed. Prima gedaan!
23 mei 2017
In verband met schoolgaande/BSO gaande kinderen ben ik dagelijks in het gebied. Om heel eerlijk te zeggen komen er steeds meer borden/omleidingen en regels bij zodat het voor bezoekers steeds onduidelijker wordt. Uiteraard begrijp ik helemaal de achterliggende gedachte alleen is de uitvoering niet optimaal (en dan druk ik mij zacht uit) Ik ben heel erg bang dat als het gedeelte van de ringweg daadwerkelijk dicht gaat voor de wegwerkzaamheden het onmogelijk wordt om op een veilige manier kinderen op school en de BSO af te leveren. Dan heb ik het nog niet eens om de bewoners en de overlast welke zij ervaren.