3 juni 2024
Als je langs de stad moet zal het een flinke verbetering zijn (geen stoplichten meer) , als je in 1 van de omliggende wijken (helpman, rivierenbuurt, oosterpoort) moet zijn of juist uit wil is het helaas een flinke verslechtering.. veel wegen van en naar de wijken zijn verdwenen, en bewoners van deze wijken hebben er juist stoplichten bijgekregen!
2 juni 2024
Fascinerend om te zien hoe snel het nu allemaal gaat. T'is een bijzondere gewaarwording om de sloop van de oude ring te zien . Ik ben er van overtuigd dat dit enorme project een flinke verbetering gaat worden !
31 mei 2024
Helaas is op diverse plekken al ontsierende 'graffiti-terreur' te zien aan/op de Ringweg. Idee : betere controle met verhoogde pak-kans. Oplossing : straffen door verplicht schoonmaken (met kleine tanden-borstel) !!
31 mei 2024
Update van week 7 en week 8 zijn niet gemaakt/gepubliceerd. Mogelijk wegens Hemelvaart en pinkesteren wat in deze weken viel is het niet gelukt deze te publiceren?
31 mei 2024
Waar zijn updates 7 en 8?
30 mei 2024
Pieter, de rijstroken na het Julianaplein richting Assen zijn nog afgesloten omdat we regelmatig werkzaamheden uit moeten voeren bij de middenberm. Denk bijvoorbeeld aan het intensieve groenonderhoud nu de aanplant nog zo jong is. Dankzij deze afsluiting kunnen de medewerkers er veilig bij. Op het Julianaplein komen inderdaad geen verkeerslichten terug. Boven het Julianaplein hangt tussen de reguliere matrixborden op een aantal plekken een extra matrixbord met een voorwaarschuwing voor verkeerslichten. Deze verkeerslichten staan vóór de verdiepte ligging. In het geval van een calamiteit wordt het verkeer met de verkeerslichten in combinatie met de matrixborden tot stoppen gebracht. Nadat het verkeer is gestopt, gaan er slagbomen omlaag, zodat het verkeer niet meer de verdiepte ligging in kan rijden.
Nieuwe poging oplossen storing Euvelgunnerbrug, ringweg dicht van Europaweg tot knooppunt Euvelgunne
30 mei 2024
De Wit, de hoogspanning heeft absoluut geen invloed gehad op de storingen die geweest zijn. De verstoringen hebben te maken met de veiligheden die zijn ingebouwd in het besturingssysteem van de brug. De besturing en de automatische metingen daarvan luisteren heel nauw. Zo gauw de brug in storing valt, moet de bedienaar de noodprocedure handmatig opstarten. Dit proces luistert heel nauw (in het kader van veiligheid) en kost daardoor veel tijd. Dit is mede de reden waardoor de brug langdurig, voor de veiligheid, niet berijdbaar was. De afstandbesturing van de brug gaat pas in op het moment dat de provincie de brug heeft overgenomen. Deze week gaan de specialisten de instellingen bijstellen zodat, naar verwachting, de storingen verholpen zijn.
30 mei 2024
Anton (reactie 27 mei), de situatie op dat punt is inderdaad wat chaotisch. Het blijft zoeken naar oplossingen in een beperkte ruimte. Fietsers vanuit het zuiden die over het tijdelijke fietspad op de busbaan rijden, gaan hier met een zigzagbeweging terug naar het fietspad. Ook is er kruisend verkeer van fietsers van en naar de Muntinglaan. Het is niet onoverzichtelijk, volgens ons. De fietsers zien elkaar van alle kanten aankomen. Dat zorgt er ook voor dat de fietsers alert zijn en de snelheid tijdig minderen. We zien geen mogelijkheid om de situatie aan te passen. We hebben naast het fietspad een apart afgebakend voetpad gecreëerd, omdat er ook veel schoolklassen langslopen van en naar een gymlokaal aan de Canadalaan. Dus meer ruimte hebben we niet. Gelukkig is het tijdelijk. Op 10 juni gaat het nieuwe fietspad aan de oostzijde open.
30 mei 2024
Goedemorgen, het begint er allemaal aardig op te lijken. Het enige wat ik me op dit moment nog afvraag is het volgende: Als je vanaf Drachten richting Assen door de lus invoegt op de A28 zijn de banen vanuit Hoogezand nog afgezet, op zich logisch omdat er nog geen verkeer vandaan komt, maar zou het niet handiger zijn om het verkeer vanuit Drachten daar in ieder geval beschikking te geven over de middelste baan? Dan kunnen zij, met name in de spits, ruimte maken voor invoegend verkeerd vanaf centrum. Wat verder overigens opvalt is het matrixbord dat vanuit Drachten richting Hoogezand boven het Julianaplein hangt, daarop is de laatste tijd steevast een pictogram van een stoplicht te zien. Ik dacht dat het juist de bedoeling was dat die niet weer terugkwamen ;)
27 mei 2024
Hoi, Het gaat met name over het 'terugkeerpunt' naar het oorspronkelijke fietspad. Daar komt ook het fietspadje vanaf de Muntinglaan uit, en is een fietsoversteek die nu vooral tijdens de spits zeer druk wordt gebruikt. Ook omdat de oversteek aan de Laan van de Vrede niet te gebruiken is. Dus van drie kanten fietsers die over een te smal doorsteekje hun weg moeten vinden. Als die doorsteek een meter breder zou zijn zou het al een stuk schelen.