17 december 2017
L.S. Ik heb de puzzel in uw krant "groningenbereikbaar" nr.11 van december 2017 opgelost. Ik kan de oplossing helaas niet verzenden naar puzzel@groningenbereikbaar.nl. Deze site bestaat niet?? Ik geef haar dus maar op deze manier door: "***". Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. vr. gr. Jeen.
14 december 2017
Ik denk dat ARZ dit toch echt aan zichzelf te danken heeft. Uit rapport blijkt dat ze zich hier wel erg gemakkelijk vanaf probeerden te maken. Wat een prutswerk. https://cms.rtvnoord.nl/content/pdf/Review_ecologie_Ring_Zuid_(079677743-A).pdf
14 december 2017
Goede informatie
13 december 2017
@Maarten, je hebt inderdaad goed gezien dat er in de nieuwe situatie vanaf de zuidelijke ringweg geen directe aansluiting naar o.a. MartiniPlaza is. De westelijke ringweg wordt opgehoogd, zodat de Concourslaan en de Leonard Springerlaan er onderdoor lopen. Tot aan de Peizerweg krijgt de westelijke ringweg in beide richtingen een extra rijstrook. Dit alles maakt de westelijke ringweg aantrekkelijker voor automobilisten van en naar (het westelijke deel van) de binnenstad. MartiniPlaza blijft bereikbaar via de afrit naar de westelijke ringweg vanuit de richting Drachten. Kom je vanuit de richting Assen of Hoogezand, dan bereik je die afrit via de rotondes bij Laan Corpus den Hoorn.
13 december 2017
Vanuit het zuiden/oosten op ring is er de mogelijkheid om de westelijke ring op te gaan en dan direct rechtsaf te slaan naar o.a. Martiniplaza. Hoe is dit in de nieuwe situatie? Ik zie geen mogelijkheid.
13 december 2017
Wat betekent dit precies voor de aanleg van de tijdelijke weg en de algemene tijdsplanning? (Bijv planning aanleg verdiepte ligging)?
7 december 2017
Geweldige oplossing. Ik vind alle animaties geweldig
30 november 2017
Ja, het fietspad is sinds vorige week weer open.
30 november 2017
Is het pad inderdaad na vandaag weer te gebruiken voor fietsers?
29 november 2017
@Miek, fijn dat je met ons meedenkt en ideeën aandraagt! Op basis van onze verkeersonderzoeken verwachten wij na het realiseren van de plannen geen afwikkelingsproblemen op en rond de Boumaboulevard. Dit betekent dat de door jou aangedragen extra verbinding tussen de Helperzoomtunnel en de Europaweg ons inziens geen meerwaarde heeft. Ook speelt mee dat de route via de Helperzoomtunnel vooral bedoeld is voor bestemmingsverkeer in de wijk Helpman/Coendersborg. Wij willen deze route niet stimuleren voor doorgaand autoverkeer, daarvoor is juist de zuidelijke ringweg bedoeld. Combinatie Herepoort koerst nu op het afronden van de Helperzoomtunnel in de zomer van 2018. Volgens het contract met Combinatie Herepoort mogen de toe- en afrit Hereweg in oostelijke richting niet worden afgesloten zolang de Helperzoomtunnel nog niet in gebruik is. Ditzelfde geldt voor de instandhouding van de gelijkvloerse spoorwegovergang bij de Esperantostraat, waarvoor de Helperzoomtunnel in de plaats komt. Deze eisen zijn onder andere in het contract met de aannemer opgenomen om ervoor te zorgen dat ook Winschoten vanaf de wijk Helpman/Coendersborg bereikbaar blijft.