19 oktober 2020
Marjo, dat klopt. De fietsers rijden om de bouwkuip heen en fietsen dan langs de ringweg weer terug naar de onderdoorgang.
17 oktober 2020
Dag, komt de noordzijde van dit fietspad in de smalle strook tussen de damwand en de ringweg te liggen? Vr. groet, Marjo
14 oktober 2020
Het klopt dat fietsers op het fietspad Bornholmstraat bij de Kotkastraat nu voorrang moeten verlenen aan het kruisende autoverkeer. De gemeente heeft deze situatie gewijzigd vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid. Op het kruispunt vonden veel ongevallen met fietsers plaats. Uit onderzoek bleek dat dit kwam doordat de fietsers niet goed zichtbaar waren voor het verkeer dat de Kotkastraat verlaat. De auto’s stellen zich hier in twee rijen op: voor linksaf en voor rechtsaf. Wanneer op beide opstelstroken een auto staat te wachten, belemmeren ze elkaars uitzicht. Dit is risicovol, ook omdat het fietspad tweerichtingsverkeer heeft. Het probleem was dus niet dat automobilisten geen voorrang wilden geven, maar dat ze dat niet altijd konden. Het kruispunt tussen de Herningweg en de Bornholmstraat wordt niet aangepast. Dit kruispunt is overzichtelijker dan het kruispunt bij de Kotkastraat. Op de Herningweg heeft het autoverkeer maar één rijstrook. Bij de omleiding bij het Bornholmstraatviaduct moeten fietsers straks om rechtdoor te gaan inderdaad acht keer een rijbaan oversteken. Dat komt omdat fietsers het viaduct straks aan de oostkant passeren, terwijl het fietspad aan de westkant van de weg ligt. Er worden verkeersborden geplaatst om automobilisten te waarschuwen dat er fietsers oversteken. Ook staan er vier weken lang tekstborden dat de situatie is gewijzigd.
14 oktober 2020
Als aanvulling hierop; ik zag dat de nieuwe afrit bij de Kieler Bocht ook zo goed als klaar is. Wanneer gaat deze open?
13 oktober 2020
Pfff. Duurt zoiets zo lang? De ombouw is bijna een jaar klaar! Voor aanvang van de werkzaamheden weet je toch wat er nodig is en bestel je eea. Dit is niet best. Als eea tijdig is besteld: een zeer slechte beurt van de leverancier. Als eea te laat is besteld: een zeer slechte beurt van de Combinatie.
11 oktober 2020
Ik denk niet dat ze daar een oplossing voor hebben! Op de Bornholmstraat ligt dan wel een vrij liggend hoofdfietsroute maar dat is alleen maar lastig! De fietsers bij de kruising met de Kotkastraat zijn uit de voorrang gehaald en moeten nu 5 (!) rijbanen in de gaten houden om veilig over te kunnen steken. Dit omdat de automobilisten niet opletten en geen voorrang geven. Dit zal dan bij het kruispunt met de Herningweg ook gebeuren of hebben ze hier een ander plan voor en zo ja ,welk plan? Verder wordt binnenkort het fietspad ter hoogte van de rotonde onder het viaduct omgeleid: als je rechtdoor wilt moet je inplaats van vier keer ACHT keer een rijbaan oversteken! Hoe zo , deze verbinding blijft intact? De oplossing zal zijn dat de hoofdfietsroute langs de Bornholmstraat word afgewaardeerd naar een gewone fietsroute die overal voorrang moet verlenen.
9 oktober 2020
waarom geen antwoorden op vragen hier ? Waaroom geeft Herepoort de 4 wekelijkse termijn staat niet aan de Provinciale staten ? verwerkt / eenheids prijs / nog te verwerken / Waarom moet de bevolking nu al 3 j wachten op de financien ? Hoeveel trekdraai ankers per dag ? Minder grout dan ben je op tijd klaar !
3 oktober 2020
De oude fietstunnel ligt een stuk verder naar links en niet in het verlengde van de concourslaan en de Leonard Springerlaan. Een hoger gelegen weg kan toch ook over de oude tunnel heen?
2 oktober 2020
Herman, nee, dat kan niet. Voor de verdere werkzaamheden hier, zoals het ophogen van de ringweg, moet het tunneltje gesloopt worden. De Concourslaan en de Leonard Springerlaan worden met elkaar verbonden en gaan straks onder de westelijke ringweg door.
1 oktober 2020
Waar gaat het grondwater naar toe van de omgeving? Wordt dit weer weggepompt naar het oppervlakte water? Groet.