20 november 2020
Dit spoordek is dat direct voor de gehele breedte van de verdiepte ligging. Of moet er in een later stadium een tweede deel geplaatst worden? Voor de richting Drachten.
19 november 2020
Yup, daar was ik nog bij toen ze werden neergehaald. Aan de ene kant wel jammer dat ze weg gingen want het was 1 van de eerste dingen die je zag als je de Stad in kwam en je wist nu duurt het niet lang meer voordat we thuis zijn. Maar aan de andere kant, het is maar goed dat er ook vooruitgang is en we niet meer in plaggenhutten wonen :) Nu die mediacentrale nog, maar dat zal helaas wel niet gebeuren i.v.m. (lelijk) monument geloof ik.
18 november 2020
René, volgens de verkeersberekeningen die we hebben uitgevoerd, zou deze oplossing moeten voldoen in de eindsituatie. Nu zitten we nog in de tijdelijke situatie. Zo is de nieuwe aansluiting bij de Europaweg nog niet gereed. Daarom kan het hier nu drukker worden dan in de situatie dat alles klaar is. We houden deze afrit daarom de komende tijd goed in de gaten (monitoren). We zien nu dat de afrit nog niet door iedereen wordt gevonden en we verwachten dus dat het hier de komende weken drukker wordt.
18 november 2020
Ard en S., het duurt inderdaad allemaal erg lang, dat ben ik met jullie eens. Voordat de bypass open kan, moet eerst het portaal zijn geplaatst (dat is de constructie boven de weg waaraan de borden worden gemonteerd) en natuurlijk de blauwe borden die de richtingen aangeven. De bypass mag nu nog niet open omdat er een gevaar is dat zonder de juiste bebording langzaam verkeer, zoals trekkers, de A7 op gaat rijden. Dat zou tot gevaarlijke situaties leiden. De planning is nu dat in de laatste week van het jaar het portaal wordt geplaatst en begin januari de bebording. Daarna kan de bypass worden opengesteld.
18 november 2020
Vincent, het formele antwoord is dat dit kruispunt buiten de reikwijdte van het project Aanpak Ring Zuid valt. Uit het verkeersonderzoek dat voor het opstellen van het Tracébesluit (2014) is uitgevoerd, blijkt dat dit kruispunt geen knelpunt wordt. Daarom is er in ons project geen geld voor beschikbaar. Voor zover ons bekend heeft ook de gemeente geen plannen om iets aan dit kruispunt te veranderen. Een rotonde lijkt op deze locatie overigens moeilijk inpasbaar, vanwege de hoogspanningsmasten en het kort erop gelegen kruispunt met de Osloweg. Aan het einde van de afrit Europaweg komen inderdaad verkeerslichten.
18 november 2020
Sander, op de https://www.aanpakringzuid.nl/damwand (damwandenkaart) is het stuk voor De Frontier al geel (afgerond). Wat nog wel moet, is het stukje tussen De Frontier en het spoor, dus onder de Verlengde Lodewijkstraat door. Dit geldt zowel voor de noord- als de zuidwand. Die stukjes zijn op de kaart nog rood. Het is soms een beetje priegelwerk op zo'n kaart, hopelijk is het zo duidelijk.
17 november 2020
Mijn vraag is hoe lang deze bypass nog dicht blijft? We zijn een jaar verder en nog steeds hebben we hier een gevaarlijke situatie met een wegafzetting. Het is bijzonder dat in heel Nederland borden van 120/130 vervangen kunnen worden binnen een hele korte periode, maar 1 bypass niet kan worden geopend vanwege bebording. Het zou toch wel mooi zijn als dit in orde kan worden gemaakt zodat er zich een veilige verkeerssituatie weer voordoet.
16 november 2020
Bert, excuus voor mij late reactie. Het klopt, je eerste vraag is inmiddels beantwoord. Dit is eerder deze maand gedaan. Voor het zuidelijke landhoofd staat het storten gepland voor week 51. Het brugdek wordt niet hier gebouwd, maar bestaat uit prefab liggers. Deze worden waarschijnlijk in januari 2021 geplaatst. De planning is dat het nieuwe viaduct in het derde kwartaal van 2021 klaar is. De hele planning is onder voorbehoud en kan door bijvoorbeeld de coronamaatregelen worden beïnvloed.
16 november 2020
Goed bezig?
16 november 2020
Graag de verlichting herstellen. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties.