4 december 2020
Hoi Hoi, De webcam is weer stuk :)
3 december 2020
'Enige tijd langer', goh. Dus het heeft niets te maken met onenigheid, maar het gaat enkel om beschamende en belachelijke verkeerde inschattingen vooraf. Wat een geruststelling!
3 december 2020
Kan er dan ook eindelijk iets gedaan worden aan de overlast van de tijdelijke weg ter hoogte van de Lekstraat - Merwedestraat ? Overlast door rillen en gaten in het wegdek als gevolg van achterstallig onderhoud !
3 december 2020
Karin, wat vervelend dat je geluidshinder ondervindt van het tijdelijke viaduct. We gaan dit intern bespreken en komen erop terug.
3 december 2020
Tim en Dion, daar heeft het allemaal niets mee te maken. Het portaal en de bebording hadden achteraf gezien eerder besteld moeten worden. Deze worden op maat gemaakt en dat duurt enige tijd, langer dan was voorzien.
2 december 2020
Dat klinkt aannemelijk. Misschien moeten hier wat onderzoeksjournalisten op duiken om dit verder uit te zoeken en er extra aandacht aan te besteden. Want als ARZ weigert zelf serieuze verklaringen te geven, is het tijd dat anderen de verklaringen boven water halen.
2 december 2020
Ik woon aan de Paterswoldseweg en ervaar na 2 dagen al dat het nieuwe viaduct zorgt voor vreselijk veel lawaai als er vrachtwagens overheen rijden, zowel overdag als ‘s nachts. Kan hier nog wat aan gedaan worden? Toen er een retrobridge bij het station was aangelegd hadden omwonenden ook veel last van lawaai en is de snelheid voor de bussen die er overheen moesten verlaagd. Is dit ook een mogelijkheid om hier voor het viaduct de snelheid van het verkeer al te verlagen?
2 december 2020
Zou dit achter de schermen een punt van onenigheid zijn tussen aannemer en opdrachtgever? De aannemer vind dat de portaal niet noodzakelijk is en nergens vermeld staat en zal er dus ook niet voor willen betalen. De opdrachtgever is van mening dat dit wel het geval is en wil dat de aannemer hier voor betaald? Dat is eigenlijk de enige reden die ik kan verzinnen waarom het meer dan een jaar moet duren voordat een redelijke standaard wegvoorziening is geplaatst. Verklaard ook waarom de aansluiting niet eerder is open gegaan met b.v. tijdelijke bebording,... de hakken zijn in het zand gezet.
2 december 2020
John, je geeft aan waarom de bypass niet open kan. Dat verhaal heb je in januari al geplaatst en herhaal je nu in je reactie. Het is geen antwoord op de vraag waarom het zo lang duurt voordat die bebording goed is geregeld. Dát is de vraag die hier gesteld wordt. Waarom duurt het zo lang? Dus, hopelijk ben je bereid het nog een keer te proberen, om vervolgens daadwerkelijk in te gaan op de vraag. Waarom heeft het zoveel tijd nodig om het portaal en de bebording voor elkaar te krijgen? Dat zie je nergens anders in Nederland, of er hangt een goed verhaal onder. Het verhaal ontbreekt bij ARZ, we horen alleen de langspeelplaat dat de bebording nog niet geregeld is. Dat wéten we, dat is in januari al verteld.
30 november 2020
Jan-Geert, de ontbrekende borden geven aan dat het verkeer via deze bypass op de A7 richting Hoogezand gaat. Deze borden komen boven de weg en worden bevestigd aan een portaal. De wegbeheerder vindt de bestaande aanduiding niet voldoende.