28 december 2020
Ikben vandaag onder de brug door gelopen en moest mijn stem verheffen om elkaar te kunnen verstaan. Dit be bekend dat er nog al wat lawaai onder de brug zelf vandaan komt. Afdekken met zand zakken kan natuurlijk helpen maar alleen als de het verkeer niet honderd wat er onderdoor moet. Er zal gedacht moeten worden aan geluidsabsorberende en/of dempende dekens die direct onder de brug hangen. Daarmee kan het locale geluid (deels) tegengehouden worden. Het bekleden van de pilaren waar de brug op rust en het akoestisch scheiden van de brug en de pilaren kan (daarna) ook helpen.
28 december 2020
Wat een waardeloos idee... het geluid en de trillingen komen van onder de brug vandaan doordat het slecht aangesloten is op elkaar, wat gaan zandzakken helpen? Daarnaast hebben ze het een paar weken geleden neergezet maar er niks mee gedaan, ook zag ik bij de portiekdeur scheuren die er eerder niet zaten, ik ben al bezig met de ombudsman en de gemeente aan het stalken dat hier wat aan moet gebeuren dit kan echt niet jaren doorgaan
28 december 2020
Beste PieterC.J.M, is het verlagen van de genoemde snelheid de enige mitigerende maatregel die CHP kan treffen om de geluidsoverlast terug te dringen? De eerste contouren van de "oplossing" die is benoemd door de CHP zijn reeds zichtbaar, maar ik zelf heb geen vertrouwen in dat het veel helpt. De muur zal toch minimaal zo hoog moeten worden als de huidige geluidsschermen die zijn aangebracht op de bestaande weg, maar daar zullen bewoners die woonachtig zijn op woonlaag 3 en 4 van het aangrenzende appartementencomplex weinig aan hebben omdat het geluid zijn weg wel zal vinden op het moment dat de geluidsschermen stoppen. Daarnaast neem ik niet aan dat de muur over de volledig lengte gebouwd zal en kan worden, omdat je rekenschap moet houden met de Patersworldseweg, dus m.i. is het plaatsen van een aantal big bags en een muur gepositioneerd aan 1 of wellicht 2 zijden absoluut niet voldoende. Daarnaast heb je ook nog te maken met de zijde Muntinglaan. Dus van mijn kant echt oprechte twijfels bij de "oplossing" die is aangedragen vanuit CHP. Wellicht worden deze twijfels versterkt door het gebrek aan onderbouwing behorend bij de door CHP aangedragen "oplossing". Onderbouwing in de zin van exactere details hoe breed en hoog de "oplossing" moet worden. Welke zijden worden aangepakt, wat is de uitkomst van de meetcijfers van de situatie nu hoe het straks zal zijn.
25 december 2020
Hoe wordt straks het spoordek op z’n plaats gereden? Gaat dit met SPMT’s of over een schuifbalk? Wordt de ondersteuning en bekisting dan van te voren verwijderd en zo ja hoe wordt dan het gewicht opgevangen?
24 december 2020
Beste bewoners deze brug ligt ijzer op ijzer en wat Herepoort doet is niet voldoende. Ik heb bij dit bedrijf ook de noodbrug gehad. Er had tussen de ijzeren palen en de metaal brug rubberen blokken gemoeten en de brig had bekleed moeten worden met piepschuim ommanteling.De snelheid ligt veel te hoog op dit punt. Ik wens jullie een prettige feestdagen bij deze amateurs. Luisteren naar vakmensen is moeilijk voor CHP.
24 december 2020
leon=martin elich
24 december 2020
Misschien niet zo'n goed idee om alle ingezonden teksten, zoals die van ene Leon, zonder censuur te plaatsen.
22 december 2020
Komen jullie binnenkort nog met een bericht over de doelen en plannen voor volgend jaar? Ik denk dat daar veel mensen benieuwd naar zijn.
18 december 2020
Mijn opmerking had onder Hans moeten staan, niet onder Frannie. Ook ik vraag me af of het niet erger wordt voor bewoners aan de andere kant van het viaduct.
18 december 2020
Klop. Ik had onderstaande opmerking ook al geplaatst onder een ander topic: Ik hoop dat de maatregelen ook helpen voor de bewoners aan de andere kant van het viaduct. Ik lees nl dat er een wand wordt geplaatst aan de kant van de Laan van de Vrede om het geluid te dempen. Ik woon echter aan de andere kant van het viaduct ter hoogte van Century en ik vraag me af of het plaatsen van een wand voor ons wel gaat helpen.