13 januari 2021
Ik los het zelf wel op. Ik ben in de gelukkige situatie dat ik een flexibele werkgever heb die het in dit soort weken mogelijk maakt om op kantoor te werken. Ik woon op de hoek van de Maaslaan/Lauwersstraat/Hoornsediep. Dit zal voor veel van mijn buren echter niet mogelijk zijn.
13 januari 2021
Goedemorgen John, zoals ik in mijn bericht aangaf komt naar mijn inziens de geliudsoverlast weg bij het eerste stuk van de brug, daar waar het verkeer erop rijdt. Het is dan nogal wiedes dat wanneer je mitigerende maatregelen 10meter verderop plaatst dit voor het grootste gedeelte niet zal helpen. Komen dergelijke punten niet naar voren in jullie zelfbenoemde geluids/omgevings onderzoek? Wanneer mijn agenda het toe laat sluit ik graag aan bij de meeting van 14 Januari, ik ben aangemeld.
12 januari 2021
Karin, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Mathijs, vervelend voor je dat je zo veel overlast ondervindt. Het uittrillen van damwandplanken geeft altijd wel wat lawaai, maar we hadden verwacht dat de geluidsoverlast voor de omwonenden beperkt zou zijn. De damwandplanken die we eruit halen, zitten namelijk nog niet zo lang in de grond. Wel zijn we op meerdere plekken tegelijk bezig. Kun je ons een mail sturen (info@aanpakringzuid.nl) met je adres? Dan kunnen we wat gerichter bekijken waarom je zo veel overlast ervaart.
12 januari 2021
De over gebleven piepschuim blokken van de oprit die aan de onderkant van de brug plaatsen. Dat zal heel veel minder lawaai opleveren.
12 januari 2021
Dank voor de reactie, en goed nieuws dat de tunnel er in elk geval komt. Ter verduidelijking: ik begrijp dat er in de tunnel zelf geen bocht komt en dat die haaks op het spoor komt, omdat dat anders te duur wordt. Mijn idee was eerder dat de hellingbaan aan de noordoostkant van de tunnel in de richting van de Verlengde Lodewijkstraat zou komen te liggen, en niet rechtdoor zou lopen richting Esperantostraat. Het fietspad zou dan dus direct na de tunnel naar links buigen, en langs het spoor omhoog gaan, zoals dat ook gedaan is bij Station Europapark. Mij lijkt dat niet veel duurder dan een hellingbaan richting de Esperantostraat, en ook niet sociaal onveilig, als het tenminste een ruim fietspad wordt. Misschien maakt die laatste vereiste het lastig om ook nog auto's op de Verlengde Lodewijkstraat toe te laten... maar daarop heb ik de suggestie dat de Oosterstraat beter een fietsstraat zou kunnen worden, en dat auto's over de Meeuwerderweg kunnen worden geleid. De Oosterstraat is smal en voor fietsers is de straat met auto's relatief onveilig. Ingeval de fietstunnel een hellingbaan in de richting van de Esperantostraat krijgt, waarbij bijvoorbeeld ter hoogte van de Meeuwerderweg weer het straatniveau wordt bereikt, dan zullen heel veel fietsers vanuit daar gaan terugfietsen naar de Oosterstraat, bijvoorbeeld door de Frederikstraat of de Warmoesstraat. Hoe wenselijk of onwenselijk dat is, weet ik niet. Tot slot: ik heb natuurlijk het overzicht over de verkeersstromen en beperkingen niet. Maar vragen staat vrij. Het is al heel positief dat iedereen op deze manier kan meedenken over hoe het gaat worden.
12 januari 2021
De zin 'verwacht wordt dat het lostrillen van de damwanden weinig geluids- en trillings-hinder geeft' geeft de realiteit in ieder geval niet goed weer. Het lawaai en de overlast is weer enorm.
12 januari 2021
Anja, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Wolter, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').
12 januari 2021
Annet, de maatregelen die we hadden genomen om de overlast te verminderen, hadden helaas onvoldoende effect. Dat betekent dat we op zoek gaan naar een andere oplossing. Woensdagavond 13 januari gaat de maximumsnelheid op de ringweg bij het viaduct omlaag van 70 km/uur naar 50 km/uur. De snelheidsverlaging is tijdelijk en geldt totdat er andere maatregelen zijn genomen. Lees ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/snelheid-omlaag-tussen-vrijheidsplein-en-julianaplein-tegen-geluidsoverlast (het artikel ‘Snelheid omlaag tussen Vrijheidsplein en Julianaplein tegen geluidsoverlast').