15 maart 2021
Zoals de camera nu staat is het meer dan prima. Er nu veel meer te zien. Bedankt daarvoor.
15 maart 2021
Peter, we werken inderdaad al rondom het Vrijheidsplein. We hebben helaas nog geen informatie over wanneer we de webcam kunnen plaatsen. Als het zover is, dan kondigen we dit natuurlijk aan op de website en de social media kanalen.
15 maart 2021
Leuk dat u de werkzaamheden via de webcam volgt! De webcam was inderdaad tijdelijk ingezoomd op het spoor. Het spoordek voor de Frontier moest drogen, waardoor er weinig werkzaamheden werden uitgevoerd. Wel voerden we werkzaamheden uit rondom het spoor. Daarom was de webcam ingezoomd. Inmiddels staat de webcam Frontier weer op het spoordek gericht. Daarnaast hebben we ook een tweede stand toegevoegd aan de webcam Frontier. Dit extra beeld laat de andere kant zien van de bouwplaats bij de Frontier. Op dit extra beeld ziet u een waterbassin. Naast droog ontgraven (zoals aan de overkant van het spoor bij de Kempkensberg (DUO gebouw)), ontgraven we ook nat. Met deze ‘natte’ bouwmethode brengen we een laag beton aan onder het water op de bodem van de bouwkuip.
13 maart 2021
Goedemorgen, Waarom zien we de verdere aanleg van t spoordek niet meer ? De webcam is nu zo ingezoomd dat de bouwkuip bij Frontier niet meer te zien is. Zoals de webcam nu staat is er niet veel te zien/te herkennen van de werkzaamheden omdat dat veel te ver weg is.
13 maart 2021
Hallo wanneer komt de webcam bij het vrijheidsplein online want er word toch al gewerkt.
12 maart 2021
Sander, fijn dat je meedenkt om het project in beeld te brengen. Er zijn de komende periode geen intensieve werkzaamheden rondom de Hereweg waar we met deze webcam op kunnen inzoomen. Daarom geeft de webcam Kemkensberg voor nu alleen een overzichtsbeeld van een deel van de bouwkuip. Later zullen we in dit gebied meer werkzaamheden verrichten. Via de webcam Kemkensberg kunnen we deze werkzaamheden dan goed volgen.
11 maart 2021
Canadalaan en Tim: dat heeft ermee te maken dat er begin dit jaar grote liggers voor het brugdek van het nieuwe viaduct zijn geplaatst. Deze liggers liggen door hun eigen gewicht op hun plaats, maar moeten nog verder bevestigd worden. Door zakken met zand op het dek te plaatsen, bootsen we als het ware de kracht van het gewicht van de eindsituatie na. Dit is nodig om de juiste verbinding van het dek aan de landhoofden te kunnen maken. Als die verbinding is gemaakt, kunnen we het viaduct verder afbouwen. Omdat we deze vraag vaker gekregen, hebben we het https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/slimme-vraag/slimme-vraag-waarom-staan-er-zandzakken-op-het-nieuwe-viaduct-brailleweg (artikel Slimme Vraag - waarom liggen er zandzakken op het nieuwe Braillewegviaduct?)gemaakt.
10 maart 2021
Ben benieuwd
10 maart 2021
Anja, excuses voor het late antwoord. Het spoordek wordt een onderdeel van het middelste deksel dat we over de verdiepte zuidelijke ringweg gaan leggen. Het spoordek plaatsen we straks tussen de damwanden en rust dan op stalen buispalen, die al zijn aangebracht in de spoorbaan.
10 maart 2021
Marco, leuk dat je onze webcam volgt! Het antwoord van Saljem klopt. Dit bouwverkeer neemt vanaf het Julianaplein de afrit bij de Hereweg en kan dan rechtdoor het bouwterrein bij de Kempkensberg oprijden. De wagens worden daar inderdaad gewogen op de weegbrug en keren vervolgens weer om.