3 juni 2021
"Om de verbreding van het viaduct te kunnen tillen, gebruiken we 14 funderingspalen van ongeveer 30 meter lang en een doorsnede van 1,20 meter. Daarnaast plaatsen we nog 230 kleinere funderingspalen van ongeveer 20 meter lang en een doorsnede van 30 centimeter." Wanneer is de planning om de 230 kleinere funderingspalen te plaatsen en gaat dat middels trillen en heien? Zou trouwens wel weer erg fijn zijn als jullie dan ook weer iemand op locatie hebben die de trillingen kan meten. Vooral het inheien van de 14 funderingspalen was erg heftig (qua lawaai, maar voornamelijk het schudden van zo'n beetje alles in de woonkamer).
3 juni 2021
Gaarne een reactie, het gebrek aan transparantie helpt niet mee.
2 juni 2021
Krijgen we nog antwoorden op onze vragen en opmerkingen?? Over 2 dagen gaat ie open, vol verwachting klopt ons hart!
2 juni 2021
Waarom zij er nog steeds auto's die proberen via de muntinglaan via fietspad op de paterswolse weg te komen. En auto's die richting viaduct rijden, zij er geen goede aanwijzingen, voor omrinden??
2 juni 2021
Waarom branden de lantaarnpalen nu de hele dag langs de N7?
1 juni 2021
"Verlengde Lodewijkstraat op 4 juni weer open voor alle verkeer". Hoezo al het verkeer? lekker weer mensen misleiden zoals jullie altijd doen. Er wordt weer iets door de strot geduwd zonder dat de bewoners bezwaar kunnen indienen voor de ontstane situatie. Het is niet aannemelijk dat er een rekenfout is gemaakt. Dit is bewust zo gepland om de bezwaarprocedure te omzeilen. Als dit van te voren bekend was zou dat veel bezwaar opleveren en de gemeente ook niet accepteren. Is weer een tactische zet van Combinatie Herepoort. Voor de komende paar jaar kunnen we nu niks anders dan toekijken hoe ze ons te pakken hebben genomen. Tijd voor de gemeente om op te komen voor de bewoners en niet meer alles accepteren.
31 mei 2021
Ik vroeg mij af waarom er afgelopen weekend niet is gekozen voor een halve rijbaan afsluiting + afsluiten afrit Martiniplaza op de ringweg bij de Paterswoldseweg. Bij het intrillen van de damwanden werd de rechterrijstrook afgesloten en kon je links passeren. Waarom is dat hier niet gedaan?
30 mei 2021
Op jullie laatste situatieschets lijkt de opening in de afdekking van de weg achter de Waterloolaan groter dan op eerdere tekeningen. Klopt dat of lijkt het maar zo?
29 mei 2021
Excellent planning and execution! First, it was communicated that the Verlengde Lodewijkstraat will be opened on 23rd of May. At that time there was no mention of the consequences and the traffic light. Then, it was communicated that road will be opened later on. I do not believe the project owners realized recently that they need a traffic light there. If they realized recently, then how do you plan this project? If they did not realize recently, then they were knowing this before closing the Verlengde Lodewijkstraat and hide from the public. With the traffic light there, there will be traffic jams, and the entrance of the parking garage of De Frontier will be blocked. And this will last 1.5 to 2 years and I am sure this will be further delayed. People living in the De Frontier can be disturbed by vibrations, noise, spot lights at night, dust, by blocking their garage entrance, etc, who cares! What a project....
29 mei 2021
Denk nu juist dat de geluidsoverlast (van verkeer) wel mee zal vallen. Het is hier sinds het sluiten van de spoorwegovergang veel rustiger geworden. Sluiten voor autoverkeer was misschien de beste optie geweest, maar dan hebben de bewoners van de oosterpoort enkel nog de Griffeweg als ontsluiting, ook niet echt wenselijk voor langere termijn. Het spoordek 2 meter langer en recht maken was wellicht de allerbeste oplossing. Maar wie weet is dat om bouwtechnische redenen weer lastig? Wellicht van aanpakringzuid daar nog iets over zeggen.