17 juli 2021
Op zich gaat het goed wat jullie doen maar vandaag (za 17 juli) kwam ik toch iets tegen wat ik niet snap. Een deel van de ring is weken lang afgesloten tussen de A7 en Europaweg richting Julianaplein. De omleiding voor doorgaand verkeer gaat via de ring noord. Op zich niks mis mee maar nu kan je als je deze route neemt niet vanaf de ring bij het vrijheidsplein de A7 meer op. Dus je laat verkeer omrijden via ring noord om vervolgens bij het vrijheidsplein niet verder meer te kunnen. Sorrie maar wel erg dom om zo op 2 plekken tegelijk alles af te sluiten. Op deze manier creëren jullie onnodige verkeersopstoppingen en lange files op plekken die niet nodig zijn, had gewacht tot de doorgaande ring weer open was op eind augustus. Als je toch alles tegelijk wil doen had de hele ring zuid eruit gegooid voor 1 jaar, had een hoop geld gescheeld en veel ellende.
16 juli 2021
Beste Lezer, Na diverse keren goed kijken zie ik dat de foto’s zijn genomen aan de oostzijde van het nieuwe viaduct. Het betreft het verwijderen van het tijdelijke viaduct. Dat moet u er toch even bij vermelden!? Dat maakt het wat inzichtelijker. Niet iedereen komt hier geregeld wandelen/fietsen. Vriendelijke groet.
16 juli 2021
Mooi, bedankt voor de snelle actie!
16 juli 2021
Onno, we hebben uitgezocht waarom er geen omleidingsborden staan bij Beijum-Noord en wel bij bijvoorbeeld Beijum-Zuid. Op basis hiervan is besloten hier alsnog borden te plaatsen. Ik weet nog niet wanneer ze worden geplaatst.
15 juli 2021
Dat vind ik wel een bijzondere keuze, want voor verkeer vanuit Beijum-Noord is het net zo relevant om vóór het oprijden van de ringweg te weten dat de oprit naar het noorden in plaats van het zuiden genomen moet worden. (want het is natuurlijk niet zo dat al het verkeer vanuit Beijum richting het zuiden de oprit Beijum-Zuid gebruikt) Overigens zag ik op de Groningerweg ook gewoon een bord staan, dat is nog een oprit noordelijker dan Beijum-Noord.
15 juli 2021
Onno, normaal gesproken staan er alleen omleidingsborden bij de plek waar het verkeer een bepaalde route of afrit niet kan nemen. In dit geval is ervoor gekozen om bij enkele opritten bij de oostelijke ringweg extra aankondigingsborden te zetten, zodat het verkeer tijdig op de hoogte is en een andere route kan kiezen. De wegbeheerder heeft ervoor gekozen deze extra borden te plaatsen bij de opritten vanaf Driebond, Rijksweg, Ulgersmaborg, Kardinge en Beijum-Zuid. Voor een volgende stremming zullen we beoordelen of de borden het gewenste effect hebben gehad.
15 juli 2021
Henk, de borden en de afzetting zijn volgens de afspraken geplaatst. Wij hebben helaas geen invloed op het gedrag van de bestuurders. Het is voor sommige automobilisten misschien een kwestie van wennen. ´Van A naar Beter´ kiest zelf de afsluitingen die zij relevant vindt. Wij hebben hier geen invloed op. Voor actuele omleidingsroutes in Groningen kun je terecht op de website www.groningenbereikbaar.nl.
14 juli 2021
Bij de oprit Beijum-Noord naar de ringweg is vanuit beide richtingen (Amkemaheerd en Cuypersweg) niet aangegeven dat de N7 afgesloten is. Zouden hier geen omleidingsborden moeten staan? (bij de naastgelegen opritten Beijum-Zuid en Groningerweg is dit wel het geval)
14 juli 2021
Al tweemaal gevaarlijke situatie meegemaakt bij aanpassing oprit Ulgersmaborg om 8:30: Maandag: auto slaat te vroeg af, en wringt zich tussen de paaltjes door richting afslag Damsterdiep. Woensdag: zelf noodstop moeten maken nadat mij inhalend busje plotseling van linkerbaan afslag wil nemen en mij afsnijdt. Trouwens, waarom houdt van A naar Beter geen rekening met deze afsluiting?
8 juli 2021
Frank, dat heeft te maken met veiligheidsvoorschriften. Straks is de Stettinweg een voorrangsweg ten opzichte van de Olsoweg. Dat is nodig om te voorkomen dat het verkeer vanaf de zuidelijke ringweg stil komt te staan op de kruising met de Osloweg. Het verkeer op de Stettinweg dat vanaf de andere kant komt, rijdt straks dus op een voorrangsweg op de oprit naar de ringweg af. Dat kan dus ook een bromfiets, een brommobiel of een tractor zijn. Zij mogen uiteraard niet de ringweg op rijden. Vanwege de veiligheid moeten we de weg zo ontwerpen dat het verkeer vanaf die kant een bewuste keuze moet maken om naar de ringweg te gaan. Dat voorkomt dat ze per ongeluk bij de oprit uitkomen en geen kant meer op kunnen. Vandaar dat we voor een minirotonde direct bij de oprit en de afrit hebben gekozen. Een rotonde op het kruispunt Stettinweg en Osloweg, zoals jij voorstelt, is niet mogelijk. Dan zou het verkeer dat vanaf de zuidelijke ringweg komt voorrang moeten geven op verkeer dat vanaf de noordkant van de Stettinweg komt en linksaf slaat (driekwart rond). Dit zou kunnen leiden tot een rij wachtende auto’s tot op de afrit. Dit is een gevaarlijke situatie. Het verkeer dat van de afrit komt, moet voorrang hebben.