27 oktober 2021
In het ontwerp wordt het illegaal rechts afslaan tegengegaan door de afrit onder een hoek op de Vondellaan aan te sluiten. In de tijdelijke situatie is dit nog niet geheel mogelijk. Wat betreft het rondje rijden ten noorden van Julianaplein: in het nieuwe ontwerp wordt hier rekening mee gehouden. Meer nieuws hierover volgt binnenkort.
27 oktober 2021
Mee eens. Dit is een onlogische inrichting en nodigt uit tot rechtsaf slaan. Afrit Zuid is al druk, o.a. door slechte doorstroming op de VKV. En een rondje rijden ten noorden van Julianaplein vreemd, dat is juist de plek waar in een ander bericht op deze site wordt geschreven dat daar de verkeersprognoses slechter zijn en opnieuw naar de tekentafel moet.
27 oktober 2021
Beste Karin, Dank je wel voor je reactie en het inzicht in de overwegingen. Het zou me echter niets verbazen wanneer deze bewuste keuze gaat leiden tot ‘illegale bochten naar rechts’.
27 oktober 2021
Om de verkeersdruk op de Vondellaan enigszins te beperken is er in het ontwerp gekozen om niet alle richtingen van en naar de Vondellaan mogelijk te maken. De beweging A28 <-> Vondellaan is niet rechtstreeks mogelijk. Voor verkeer naar De Wijert is de aansluiting Groningen-Zuid een goed alternatief of het verkeer kan keren bij de rotonde net ten noorden van het Julianaplein.
26 oktober 2021
Eenvoudig kaartje met gestremde stukken zou wel fijn zijn. Inclusief de voor fietsers gestremde stukken. En bij het kaartje de verwachte datum van de heropening aan rode stukken (voor gestremde delen) koppelen. Aanstaande stremmingen wellicht in oranje.
25 oktober 2021
Ja, dat vroeg ik mij ook af. Dat scheelt dan toch ook weer verkeer op het verkeersplein ten noorden van het (toekomstige) Julianaplein?
24 oktober 2021
Waarom is het straks niet mogelijk om na het nemen van de afrit naar de Brailleweg rechts af te slaan richting Vondellaan?
23 oktober 2021
Ik zie toch echt in de nieuwe situatieschets (de uiteindelijke situatie ) als je vanaf assen komt, afslag centrum, links onder t nieuwe viaduct door, via brailleweg , een paar stoplichten , een paar rontondes en dan kun je uiteindelijk richting centrum (via emmaviaduct) of vlak daarvoor rivierenbuurt. Of zie ik dat verkeerd?
23 oktober 2021
Hoi John. Waarom is er voor gekozen dit niet te doen? Mbt 3 baans naar en van Haren? Richting Hoogkerk rijden 69.800 auto's per dag en dit word wel 3 baans en richting Haren 66.000. Ik zie het als een klein verschil. Ik snap dat dit misschien buiten jullie gebied ligt maar ben toch benieuwd. En waarom is er niet gekozen voor bijvoorbeeld een spitsstrook op de vluchtstrook? In de spits is het vaak erg druk en kom je moeiljk op gang.
23 oktober 2021
Over de nieuwe inrichting van het verkeersplein Brailleweg. Is het niet handiger om het verkeer dat vanaf de hereweg komt (richting verkeersplein Brailleweg) direct samen te voegen met het verkeer dat vanuit het oosten vanaf de N7 komt en naar Assen gaat. Als je dan van de Hereweg naar Assen wilt hoef je niet via het verkeersplein Brailleweg. Dat zou het verkeersplein brailleweg, waar nu een nieuw ontwerp voor wordt gemaakt, behoorlijk ontlasten denk ik. En bovendien wordt het een stuk eenvoudiger om de stad uit te komen richting Assen vanaf de Hereweg.