15 maart 2022
Ik ben het wel met Rob eens, het loopt de spuigaten uit met blokkades op fietsroutes. De suggestie van een noodbrug vind ik erg goed. Als dit voor auto’s kan, dan moet het zeker voor fietsers kunnen. Het zou mooi zijn als jullie dit constructief oppikken.
14 maart 2022
Die kan er binnenkort dus bij op de lijst met geblokeerde fietsverbindingen... Of komt er net als voor auto's een noodbrug? - fietspad Vrijheidsplein - fietstunnel L. Springerlaan - fietspad Hoornsediep tussen Brailleweg en v Idekinge - fietstunnel Vondellaan - fietstunnel Papiermolen - spoorwegovergang Esperantostraat En waarom wordt de brug niet iets hoger? Nu moet hij voor elk sloepje open, 50cm hoger zou volgens mij al een hoop openingen schelen.
14 maart 2022
Tim, er wordt inderdaad gewerkt aan een nieuw ontwerp voor de verkeersrotonde bij de de Brailleweg. Door de toename van het verkeer verwachten we dat bij het bestaande ontwerp de doorstroming onvoldoende zal zijn. Er is nog niet een aangepast ontwerp beschikbaar. We gaan het aangepaste ontwerp eerst bespreken met de omwonenden. Dit staat gepland voor het voorjaar van 2022.
12 maart 2022
Wat ik me nog afvroeg is of er al een nieuw ontwerp is voor de 'ovatonde' boven het nieuwe julianaplein, die waar o.a. de nieuwe verbindingsweg vanaf de hereweg op uitkomt. Volgens mij is het laatst dat we er over gehoord hebben dat deze herontworpen moest worden.
11 maart 2022
Jeroen, de planning is dat in 2024 voor het eerst auto's door de verdiepte ligging rijden. Het is de bedoeling dat we de hele verdiepte ligging in één keer in gebruik nemen en daarna de oude ringweg gaan weghalen.
11 maart 2022
Goedemorgen, Wanneer zal er voor het eerst verkeer door de (zuidelijke helft van de ) verdiepte ligging rijden? is dat al na "operatie julianaplein" of gebeurd dat later? Voor zover ik begrepen heb, gaat "straks" eerst al het verkeer door de ene tunnel, zodat het andere deel van de bovengrondse ringweg weggehaald kan worden. ik kan dit alleen nergens in de plannen vinden. groet Jeroen
11 maart 2022
Wim, dank voor je aanvulling!
10 maart 2022
De oude fietstunnel is buiten gebruik sinds de aanleg van de bypass van de afrit centrum naar het Emmaviaduct (oostkant Julianaplein) en de bypass aan de westzijde met de route van het Emmaviaduct richting Assen. Dit was inderdaad een jaar of 15 terug.
10 maart 2022
Bernhard, we werken in de periode van 11 februari tot 28 maart bij het Julianaplein van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en op zaterdag. Dat heeft verschillende redenen. Als het deze periode winters weer was geweest (denk aan ijzel, sneeuw of vorst), dan had dat direct een probleem in de planning opgeleverd. Nu hebben we dus iets meer lucht in de planning. Vanaf 28 maart, bij het ingaan van fase 5 van Operatie Julianaplein, gaan we wel dag en nacht doorwerken (24/7). Dan is de kans op winterweer afgenomen. Met het oog op mogelijke tegenvallers hebben we in deze periode in de laatste week wat speling ingebouwd. Verder moeten we bij onze planning rekening houden met de belangen van de direct omwonenden. Zij kunnen geluidsoverlast ervaren van onze werkzaamheden, daarom is het niet wenselijk dertien weken achter elkaar dag en nacht te werken. Ook kunnen we onze medewerkers natuurlijk maar beperkt inzetten.
10 maart 2022
Sander, we denken dat je het tunneltje rechts vooraan bedoelt. Dat is een voormalige fietstunnel die al enige tijd buiten gebruik is. We weten niet sinds wanneer precies, we vermoeden sinds 2007/2008.