15 april 2022
Ik kan je niet uitleggen hoe dit kan, Riemer. We werken aan het oplossen van het probleem.
15 april 2022
Maarten, dat klopt. Bij de zuidzijde van de tunnel brengen we gewapende grond aan. In de eindsituatie rijdt hier het verkeer vanaf Hoogezand richting Drachten overheen.
15 april 2022
Lex, ik snap dat het vervelend is dat we ons niet altijd kunnen houden aan de tijden en dagen die we van tevoren opgeven. Het intrillen van damwandplanken gaat soms wat sneller dan gedacht en soms wat langzamer. We hebben toestemming om tot 19.00 uur te werken, maar het streven is om 17.00 uur te stoppen. In de praktijk kan het voorkomen dat er bijvoorbeeld om 16.45 uur nog één plank te gaan is, en dan is het efficiënter om die plank toch nog te plaatsen. We zullen in het vervolg 19.00 uur als eindtijd opgeven, dan is het voor de omwonenden duidelijker. De dagen waarop we werken, zijn onder meer afhankelijk van de beschikbaarheid van de heistellingen. We willen de omwonenden tijdig informeren, maar het komt voor dat de planning op het laatste moment verandert. We gaan bekijken hoe we deze communicatie kunnen verbeteren.
15 april 2022
Je zal maar in de Rivierenbuurt wonen en op leeftijd zijn, fietstunnel Brailleweg al een tijd verdwenen, fietstunnel Papiermolenlaan tot eind 2023 niet beschikbaar, fietsbruggetje naast de Julianabrug binnenkort ruim een jaar gestremd en wanneer wordt de fietstunnel bij het Hoornsediep gesloopt aangezien hier een gelijkvloerse kruising (rotonde) komt? Het wordt dus nog drukker ter hoogte van de Parkbrug en ter hoogte van de Brailleweg moet je 2x oversteken, waarom is dan niet meteen begonnen met de aanleg van het fietspad ten oosten van het Noord Willemskanaal? Het in goede banen leiden van het autoverkeer schijnt belangrijker te zijn.
15 april 2022
Marieke, ik heb je suggestie voorgelegd aan onze verkeerskundige. Hij laat weten dat hij hier geen voorstander van is. "We zien dat het nu al verwarrend is voor mensen dat de Helperzoomtunnel in de avond en de nacht wel open is in beide richtingen. Dit lijdt nu al tot verontwaardiging bij mensen die net tien minuten te laat zijn. Ook zien we zoekverkeer doordat mensen er het ene moment wel door kunnen en het volgende niet. Dat zal met dit voorstel alleen maar toenemen. Daar komt nog iets anders bij: veel mensen gebruiken bij het rijden hun navigatie. Navigatiesystemen kunnen niet goed omgaan met verbindingen die afhankelijk van het tijdstip open of dicht zijn. Het kost ons nu al veel moeite om het goed in de systemen te krijgen dat de tunnel in de avonduren wél open is. Als we de tunnel ook overdag open stellen, heeft dat als groot risico dat veel verkeer ook in de spits richting de tunnel wordt geleid."
15 april 2022
Carsten, inderdaad kan het gevaarlijke situaties geven als fietsers op de Verlengde Lodewijkstraat voorbij de wachtende auto's rijden. Daar is echter weinig aan te doen. We hebben ook bekeken of het mogelijk is om voor fietsers een uitzondering te maken bij het verkeerslicht bij de rijbaanversmalling, maar daar is de weg onvoldoende breed voor.
14 april 2022
Waarom kan ik de 3D-weergave van de nieuwe situatie nog wel bekijken op de site van The Imagineers (https://theimagineers.com/ringzuid/#A28_-_Julianaplein/Nieuwe_zuidelijke_ringweg/) maar geeft hij op deze site (aanpakringzuid.nl) opeens allerlei foutmelding doordat hij de bestanden van de theimagineers.com niet meer kan vinden? Wanneer is dit probleem opgelost?
14 april 2022
Wat een mooi verhaal!
13 april 2022
Nog een vraag: Op de webcam van de bouw van de papiermolentunnel is een donker, rechthoekig blok te zien. Dit blok is laagje voor laagje opgebouwd en steeds weer aangetrild. Is dit misschien al een contour van de uiteindelijke, definitieve situatie? Zo ja, dan geeft dat mij een beter idee over waar de hoofdrijbaan van de N7 (Hoogezand > Drachten) straks komt te liggen.
13 april 2022
Ik zie dat de noordelijke tunneldelen van de nieuwe papiermolentunnel, uitsteekseltjes hebben links en rechts aan de boven-zijkant. De zuidelijke, nu net geplaatste delen lijken dit niet het hebben. Misschien wat technisch, maar is hier een reden voor?