27 september 2024
Het feit dat er een richtlijn is betekent niet dat deze perfect is of juist gevolgd is. Jullie constateren zelf dat er veel mensen zijn die het bord niet zien, dus de praktijk is dat het niet goed zit. Je zou zelfs kunnen zeggen dat op de route vanaf west het UMCG helemaal niet aangegeven is voor de afrit omdat het bord hangt naast rijbanen waar je (op dat moment) niet mag komen, dus niet boven "jouw" rijbanen. Wat zegt de richtlijn hierover?
27 september 2024
Het feit dat er een richtlijn is betekent niet dat deze perfect is of juist gevolgd is. Jullie constateren zelf dat er veel mensen zijn die het bord niet zien, dus de praktijk is dat het niet goed zit. Je zou zelfs kunnen zeggen dat op de route vanaf west het UMCG helemaal niet aangegeven is voor de afrit omdat het bord hangt naast rijbanen waar je (op dat moment) niet mag komen, dus niet boven "jouw" rijbanen. Wat zegt de richtlijn hierover?
27 september 2024
Beste Daniel, Bedankt voor je reactie op dit bericht. Jammer dat je dit zo ervaart. Binnen dit project volgen wij de nieuwe richtlijnen op het gebied van bebording op rijkswegen. In deze richtlijnen wordt genoemd dat lokale bestemmingen zoals het UMCG alleen worden vermeld vóór de afrit, en niet meer op het afritbord zelf. Dit is een verandering ten opzichte van de oude richtlijnen. De bebording wordt ontworpen door de Nationale Bewegwijzeringsdienst (NBD), de nationale organisatie voor bewegwijzering in Nederland. Wij gaan inhoudelijk dus niet over deze borden. Hopelijk geeft dit iets meer duidelijkheid en anders horen we het graag. Met vriendelijke groet, Rienk
27 september 2024
@Atsje: ?
27 september 2024
Amen.
26 september 2024
Ik vraag me na zeven jaar op de eerste rang (Waterloolaan/hoek Helperzoom, af hoe lang deze ellende nog gaat duren. Ok vertrek iedere ochtend naar het Forum om daar te kunnen lezen en schrijven. In mijn eigen huis is het al die jaren alleen maar ellende. Alleen maar dingen waar ik, autonoom als ik ben grondige last van heb. Ik voel me een vreemdeling zo niet een ontheemde in mijn eigen huis. Eerst werd de Waterloolaan "heringericht," om er een zeer geslaagde bypass voot de ringweg van te maken (de auto's scheurden hier met minstens 50 km/uur voorbij) en nu ligt de Waterlloolaan weer helemaal open! En wat ontvangen wij van u? Juichende berichten over de voortgang van het project. Dat is alles. Uw communicatie is voornamelijk borstklopperij over de ruggen van mensen die hier, zoals ik toevallig wonen. Het is onverdraaglijk. En er is vanuit uw organisatie geen enkele wezenlijke aandacht voor wat wij te verdragen hebben (gehad). Sympathiek geweest zou zijn om ons enigermate schadeloos te stellen voor zoveel gederfde, om niet te zeggen, verloren woonplezier. Maar niet vsn dit alles. We moeten "blij zijn met het park voot de deur. Nou dames en heren, ik ben echt mega blij! Wat geweldig dat u dat voor ons over heeft!
26 september 2024
Dat was de reactie (ergens hieronder) van Atsje van 11 september op de vraag of er ook een webcam op gericht kon worden: " Atsje (Aanpak Ring Zuid) - 11 september 16:29 Er komt de komende maand geen extra webcam gericht op de werkzaamheden op de Brailleweg. Wel zullen we regelmatig foto's op de website plaatsen zodat je de werkzaamheden toch online kunt volgen. "
26 september 2024
Joke en Pieter: Hengelo staat op de borden omdat dat een netwerkdoel is. Volgende week een artikel op deze website met een uitleg hierover. Overigens staat Zwolle nog wel op de borden, Utrecht inderdaad niet meer.
26 september 2024
Zwolle staat er zo te zien wel op: https://www.aanpakringzuid.nl/publish/pages/8137/940px/ronde-vdl-april-2024-beeldnummer4-raymond-bos.jpg Ik vermoed dat Hengelo erop staat omdat verkeer wat in die hoek van het land moet zijn de N34 grotendeels kan afrijden. Waarom dan specifiek Hengelo en niet bijvoorbeeld Enschede zou ik dan ook niet weten.
26 september 2024
Wat mij opvalt is dat Hengelo op de borden staat, terwijl Zwolle of Utrecht veel logischer is. Weet iemand waarom?