2 december 2022
Zet er kaartjes en plattegronden bij hoe een nieuwe situatie gaat worden!
2 december 2022
Leuk idee! Is het al bekend waar het ongeveer reuzenrad komt te staan? Niet te dicht bij de flats hoop ik, in verband met inkijk en uitzicht :-)
2 december 2022
Straks is er een nieuw toerit vanaf de Bornholmstraat naar de Ring zuid in westelijke richting en vanaf de Europaweg komt de toerit naar het oosten terug. Daarmee zal de druk wel weer flink afnemen op de Herningweg lijkt me.
1 december 2022
Ik zie nu dat idd de kruising Bornholmstraat en Herningweg niet word aan gepast. Maar er is wel veel kruisend verkeer. Het wordt er daar niet gemakkelijker op. B.v. Stel men wil rond 16:00/17:00 (b.v. nu, in de regen, in het schemer) naar Century, er fietsen veel fietser op het fietspad, die langs de Borholm, en Herningweg lopen. Er zijn veel voertuigen die van de Bornholmstraat de Herningweg op willen om uit de stad te komen. En er is verkeer dat vanuit de richting Europa weg komt. Dit loopt allemaal vast op de kruising Bornholm, Herningweg. Om dat men moet wachten op fietsers, voertuigen van rechts, die recht door of de Herningweg op willen, en die moeten weer wachten op recht doorgaand en afslaand verkeer vanuit de richting Bauhaus. Waar afslaand verkeer weer moet wachten op de fietsers. Dus bijna iedereen moet wachten op elkaar. En ook bussen staan hier tussen te wachten. Dit wordt (is is al) een bottel nek, van de bornholmstraat. Komt er echt geen oplossing om het hier ook een betere doorstroom te krijgen? Ik reed nu al om via de sontweg en zo de bornholmstraat op, onder de ringweg door en dan alleen rechtsaf 1x over het fietspad naar Century. Maar er is echt geen 1 persoon die hier bij na heeft gedacht?
1 december 2022
Ik tip het voor de laatste keer: jullie hebben intussen zoveel successen behaald, maar nergens zien we een overzicht van het voltooide werk. Gemiste kans. Het zou het gevoel goed doen dat je ziet hoeveel er al af is. Want er is al heel veel gedaan.
30 november 2022
Dag Antoni, hoelang het duurt voordat beton belastbaar is hangt af van een aantal factoren. Bij niet te koud, te nat, te droog of te warm weer kan het beton sneller belastbaar zijn. Dat is nu dus ook het geval.
30 november 2022
Graag informatie hoe het mogelijk is dat de deksel zo snel na het storten van beton al belastbaar is. Er staat al heel gauw weer een rijdende kraan op.
28 november 2022
Mooi dat er een nieuw ontwerp ligt. Ik heb er wel een paar bedenkingen/vragen bij. 1, Op wat voor manier is de afwikkeling van dit ontwerp getoetst? Is er bijv. een microsimulatie uitgevoerd? 2. De afstand tussen de ovonde en de stopstrepen voor de GOP (richting Emmaviaduct) is erg kort. Ik begrijp dat dit gedaan is om de bus vanaf de halte te kunnen laten invoegen, maar met dit ontwerp bestaat de kans dat de wachtrijen voor de GOP snel terugslaan tot op de ovonde. Is er bijv. overwogen om de busstrook door te trekken tot voorbij de GOP (over laten lopen in de uitvoegstrook naar Hoornsediep), zodat de bus na de oversteek kan invoegen? Met een regeltechnisch conflict tussen bus en auto kun je ervoor zorgen dat de bus hier soepel kan invoegen. Op die manier vergroot je de opstelcapaciteit tussen de ovonde en GOP nog enigszins. 3. Waar ik benieuwd naar ben is de benutting van de verschillende rijstroken van de rotonde, en dan met name de linker rijstrook vanaf Maaslaan > Brailleweg ri Zuid en de rechter rijstrook Brailleweg Noord > Zuid. In beide gevallen is de opstelstrook voor de rotonde behoorlijk kort, waardoor ik me afvraag hoeveel deze stroken benut worden. Hoeveel extra afwikkelingscapaciteit levert die extra strook daar nou op? 4. De invoeger stroomafwaarts van de rotonde ri zuiden is erg kort. Voldoet deze invoeger aan de ontwerprichtlijnen, en hoe beoordeelt men de verkeersveiligheid van deze oplossing? 5. De bushalte richting het zuiden, waar komt die te liggen? In de ontwerpschets ligt die stroomopwaarts van de GOP, in de 3D-impressies ligt de halte aan de bypass naast de ovonde. 6. Is er overwogen om bepaalde bewegingen eruit te laten, zoals de relatie Emmaviaduct <> Maaslaan (-Hereweg)? Daar zijn al goede alternatieve routes voor
28 november 2022
Fijn dat er (eindelijk) een nieuw ontwerp ligt! Ik heb twee vraag: 1. Wat waren de meerkosten geweest voor de aanleg van een fietstunnel? In het artikel staat 'miljoenen', maar wat is aan de Raad voorgelegd? 2. Is in het ontwerp overwogen om de afslag vanaf Emmaviaduct (vanuit centrum) naar de parallelweg (richting Hereweg) eruit te halen? Zo ja, met welke argumentatie is de afslag in tact gehouden? Zo nee, waarom is dit niet overwogen? Als deze afslag er niet zou zijn, dan zou dat m.i. de doorstroming flink kunnen verbeteren. [Overigens is het in dit verband wel zeer positief dat in het nieuwe ontwerp ruimte is gemaakt voor een vrije doorgang van Noord naar Zuid (Emmaviaduct --> Brailleweg)]
28 november 2022
Ja, grappig (not!). Er worden natuurlijk meteen grote bomen neergezet ;-) . Los van de misleiding door de grotere kruinen, wordt ook het zicht op een aantal zaken in het nieuwe ontwerp verdoezeld. Probeer maar eens te kijken waar en hoe die fietsoversteek over de Brailleweg (?) nu precies komt en hoe die eruit ziet. Ik zou zeggen: handhaaf de Walvistunnel (ook wel Amaliatunnel genoemd, maar geen officiële naam?) en pas daarop het hele ontwerp aan. Bijvoorbeeld bushalte opschuiven, lichte helling in de ovonde, niet 3 maar 2 rijstroken noord-zuid op de ovonde.