17 december 2022
Best brutaal om met DRIE JAAR vertraging te melden dat werkzaamheden drie dagen (3 dagen!) eerder klaar zijn . . .
16 december 2022
Bedankt voor de antwoorden op de reacties. Toch heb ik nog een vraag. In eerdere ontwerpen was het mogelijk om op de afrit vanuit Drachten naar het centrum, ook linksaf te rijden richting De Wijert. Maar op de nieuwe ontwerptekening kan dat niet meer. Ik zie daar namelijk een doorgetrokken groenstrook. Deze aanpassing zal de doorstroming ten goede komen. De relatief beperkte verkeersstroom vanuit het westen kan De Wijert kan ook via de ovonde bereiken. Bovendien wordt verkeer vanuit het westen richting Helpman hierdoor meer richting de nieuwe verbindingsweg langs de Maaslaan gedirigeerd, waardoor de Vondellaan en Van Iddekingeweg mogelijk wat worden ontlast. Is het ontwerp op dit punt inderdaad aangepast, of is de tekening niet helemaal juist? Als het ontwerp inderdaad is aangepast, verdwijnt dan ook verkeerslicht bij de aansluiting van deze afrit op de Brailleweg? Immers, wanneer verkeer vanuit de richting Drachten hier alleen rechtsaf mag, kan dit ook met een korte invoegstrook of met een gewone kruising opgelost worden.
16 december 2022
Nog steeds niet dus. Ik snap dat het de bedoeling is, maar zoals wel vaker, duurt het wel weer...
16 december 2022
Kees, de beantwoording van de vragen heeft inderdaad lang op zich laten wachten. Intussen hebben we alle vragen beantwoord. Het reuzenrad is gesponsord door onderaannemers en relaties van Combinatie Herepoort en Aanpak Ring Zuid. Combinatie Herepoort stelt de bouwplaats ter beschikking en zorgt ervoor dat het reuzenrad er komt te staan. Gastvrij Groningen en Groningen Bereikbaar maken het initiatief mogelijk door middel van de aankleding, medewerkers, en facilitaire zaken.
16 december 2022
Marc, dit is geen uitrit, maar gewoon een openbare weg (Bergenweg). Voor de eenduidigheid is de voorrang op deze rotonde overal gelijk, dus ook aan de noordzijde van de N7.
15 december 2022
Peter, het idee voor het Parkway-concept is zo’n tien jaar geleden ontstaan. Toen speelde het thema biodiversiteit veel minder. Destijds is de afweging gemaakt dat langs de ringweg de beeldkwaliteit belangrijker was. De zuiliepen zorgen voor een uniforme, herkenbare uitstraling. In de taluds is juist wel gekozen voor meerdere bomensoorten. Daar is de variatie gezocht, met ook inheemse soorten. Op deze manier levert het project ook een bijdrage aan het verbeteren van de biodiversiteit. Verder worden er veel knelpunten in de ecologische structuren opgelost met de aanleg van faunapassages.
15 december 2022
N.a.v. reactie John. Dat begrijp ik, maar past e.e.a. nog binnen de uitmeet- en flexibiliteitbepaling uit artikel 13 van het Tracébesluit?
15 december 2022
Dion, bedankt, we hebben hier ook al over nagedacht. We gaan dit doen, maar weten nog niet precies hoe.
15 december 2022
Pim, op plaatsen waar nu geen vangrail staat, komt ook geen vangrail. Dit is nu ingericht zoals in het ontwerp aangegeven. Op dit stuk mogen de automobilisten niet harder dan 50 km/uur. We gaan nog wel een deel van de barriers vervangen door definitieve barriers, maar dat zal pas aan het eind van het project (2024) gebeuren.
15 december 2022
Hans, de kleur zegt niks over de belastbaarheid of de samenstelling van een blok. De kleurverschillen komen door verschillen in grondstoffen. Er zijn overigens wel verschillende EPS-blokken, bijvoorbeeld qua dikte van de korrel, maar dat is op het oog niet te zien.