10 maart 2023
Vraagje: Wordt dit een soort inloopbijenkomst waarbij je ergens tussen 19:00u en 21:00 uur langs kan komen of is het een gezamenlijk iets waarbij iedereen om 19:00 uur verwacht wordt?
9 maart 2023
Tip, tempo terugdraaien kan onder het tandwieltje naast het Youtube-logo
8 maart 2023
Gaat inderdaad wel heel snel, ja. Als ik het goed heb uitgerekend zo'n 170 km/u
8 maart 2023
De filmpjes gaan wel heel erg snel. Bijna niet te volgen.
8 maart 2023
In de ene artist impression ("Impressie 2030") wordt het Oude Winschoterdiep niet afgedekt met een groene deksel, maar in de meest recente weer wel... Wat is nou de uiteindelijke bedoeling op deze plek?
8 maart 2023
Maarten, in je reactie op je voorstel van 2 maart. De Amaliatunnel kan niet blijven liggen, niet tijdens de werkzaamheden en niet in de eindsituatie. Daar is te weinig ruimte voor. In het Tracébesluit (2014) is al aangegeven dat deze tunnel gaat verdwijnen. Dit was dus al voordat de plannen voor de ovonde in beeld waren. Ook toen de plannen voor de ovonde werden opgesteld, is weer naar een optie met een tunnel voor fietsers gekeken. Dit zou mogelijk zijn als de tunnel opschuift naar het noorden. Hier is echter in het project geen geld voor. Met het oog op de verdere planning van ovonde en Julianaplein wordt op 20 maart een start gemaakt met het afbreken van de Amaliatunnel. De sloopvergunning hiervoor is inmiddels afgegeven.
8 maart 2023
Je zal het allemaal ook moeten bedenken, plannen en uitvoeren. Een megaklus. Maar men schijnt niet echt te leren van eerdere situaties. Maandag was weer zo'n situatie waarbij het autoverkeer volledig vastliep. Dat is erg jammer, frustrerend en onbegrijpelijk. Gelukkig heb ik een fiets in een fietskluis staan op het P+R transferium in Haren, zodat ik vanuit mijn woonplaats in Drenthe vanaf Haren met de fiets verder kan en vice versa. Waarom zijn daar zo eigenlijk zo weinig fietskluizen? Het is een heel goed alternatief en ik ben beduidend sneller op de plaats van bestemming, dan wanneer ik met de auto doorrijd.
7 maart 2023
Hi John, probleem is dat de politie verwijst naar de verantwoordelijkheid van de gemeente om een goede wegafzetting neer te zetten. Gevolg is nu wel dat er geen partij zich verantwoordelijk voelt (of lijkt te voelen) om er wat aan te doen. 24/7 verkeersregelaars is inderdaad overdreven, maar het zou wel wijs zijn om ze te laten staan tot de avondspits is afgelopen (dus tot pakweg 19:00). Juist tussen 17:00 - 18:00 gaat het erg fout. Net ook weer 5 wagens die achter elkaar de onderdoorgang voor fietsers/voetgangers misbruiken omdat het ze ontbreekt aan discipline om zich te houden aan de regels. Naja, punt is gemaakt. Dan maar hopen dat het niet mis gaat de komende dagen ..
7 maart 2023
Hans, bedankt voor je melding. Dat is inderdaad absoluut niet de bedoeling. Het levert levensgevaarlijke situaties op. Het lijkt er helaas op dat we er weinig aan kunnen doen, omdat de fietsers er ook ongehinderd langs moeten kunnen. Het is ook niet op te lossen door de verkeersregelaars 24 uur per dag in te zetten. De verkeersregelaars zijn er voor het begeleiden van de fietsers en het bouwverkeer. Het is aan de politie om hier te controleren.
6 maart 2023
Beste mensen, zouden jullie nog eens kritisch willen kijken naar de wegafzetting, aangezien na het vertrek van de verkeersregelaars klokslag 16:30, automobilisten de doorsteek maken onder het viaduct door over het voet-/fietspad. Met name rond 17:00 was het lopende band werk. Het is nu echt veel te laagdrempelig voor automobilisten om de doortocht te maken. Graag aandacht voor deze onveilige situatie, bvd.