20 december 2024
Wanneer komen de blokken oid terug bij de sterrebosstraat/ hoek Waterloolaan?
20 december 2024
Goedenavond, een vraag m.b.t. de aanpak en verbouwing aan de Verlengde Lodewijkstraat. Hier zijn fietsrekken weggehaald en ik vroeg me af of deze ook teruggeplaatst gaan worden? Ik hoor het graag! Mvg, Olivier
20 december 2024
Goedemiddag, Ik zou het handig vinden als er bij het bericht over de route Brailleweg naar de Maximaweg een kaartje te zien zou zijn. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Bij voorbaat dank, Met vriendelijke groet, Tom van Schaick, Sneek
20 december 2024
Beste Chris, Bedankt voor je reactie. De keuze voor asfalt is gemaakt toen de Verlengde Lodewijkstraat nog wel als busroute in gebruik was. Met vriendelijke groet, Rienk de Groot Aanpak Ring Zuid
20 december 2024
Beste allen, Complimenten hiervoor! Het ziet er allemaal netjes en fraai uit en mooi dat de planning is gehaald, zeker met de najaarse winteromstandigheden. Komt er ook nog een stoep aan de oostkant van de Hereweg en zo ja, is daarvoor al een planning bekend?
20 december 2024
Beste Rutger, Bedankt voor je bericht. De Esperantostraat blijft tot mei 2025 dicht. Groet, Rienk de Groot Aanpak Ring Zuid
19 december 2024
Weet u ook wanneer de esperantostraat weer open gaat richting de meeuwerderweg?
19 december 2024
Mooi nieuws dat deze route weer open is! Ik vraag me af waarom er asfalt is gelegd en geen klinkers. De bussen rijden hier niet meer langs, dus het lijkt me dat het een flink meer fietsvriendelijke route had kunnen worden. Zo'n rechte asfaltstrook maakt het makkelijk voor automobilisten die te hard rijden, wat ook voor de afsluiting al gebeurde. Ook om aan te geven dat je door een plantsoen rijdt was een andere bestrating logisch geweest, toch?
18 december 2024
Piet Nienhuis (reactie 18-12, 10.15u), de oplossing die u suggereert, past fysiek niet. Als je een verkeerslicht wilt toevoegen alleen voor het verkeer vanaf de afrit dat richting De Wijert wil, dan moet voor het verkeer komende vanaf de ovonde de uitvoegstrook naar de A28 eerder beginnen dan in de huidige situatie. Daar is in de breedte van de weg geen ruimte voor, vanwege het fietspad en het kanaal. Ook in de lengte past dit niet. Het verkeer dat van de ovonde afkomt en op de linkerrijstrook rijdt, heeft dan te weinig lengte om uit te voegen naar de uitvoegstrook.
18 december 2024
@Ger: Je schreef dat er "overal" hard gewerkt wordt aan fietspaden, en dat is echt onwaar, een slip van jouw pen, niet van de mijne. In breder verband: Als er een tijdelijke weg voor auto's wordt aangelegd moet die aan allerlei kwaliteitseisen voldoen (breedte, belijning, verlichting, noem maar op), dat zie je bij tijdelijke fietspaden niet (waar zelfs afgesproken richtlijnen niet nageleefd worden, hekken half op de paden staan, op smalle stroken tweerichtingen in wordt gereden, bebording niet klopt of afwezig is, verlichting het niet of heel slecht doet, noem maar op), en ook voetgangers worden in tijdelijke oplossingen veel slechter bediend dan automobilisten. Echt: auto's hebben prioriteit in deze verbouwing. Het is zo jammer omdat er best iets aan te doen is, maar daarvoor kiest de organisatie niet, dat is een gemiste kans, en consistent met het beeld van een lagere prioriteit van fietsers. Overigens vind ik het fijn voor je dat jij er geen last van hebt, houden zo.