25 november 2024
De vraag die ik stelde ging over het verkeer vanuit de richting Drachten dat de Vondellaan in wil draaien. Volgens de tekening kan "beneden bij het Julianaplein" dit verkeer gewoon linksaf slaan de Vondellaan in, maar volgens de uitleg kun je alleen maar rechtsaf, over de ovonde en dan weer terug. Ik begrijp nog steeds niet waarom linksaf slaan niet mogelijk wordt gemaakt. Het is gewoon conform de tekening van ARZ en dit verkeer (vanuit Drachten) neemt echt niet de oprit naar Assen, ze waren immers al op de snelweg.... Van kruisend verkeer is dus geen sprake. Een rationeel antwoord heb ik tot dusver niet gezien. Misschien goed voor een gesprek met de tekening erbij.
25 november 2024
Ik lees in de media dat de verzakking zou zijn veroorzaakt door ontdooiende grond. Ik vind dit wat vreemd; er is wel een pak sneeuw gevallen, maar vorst is er nauwelijks geweest en in de grond al helemaal niet, denk ik. Kan iemand dit verklaren of toelichten?
25 november 2024
Ik heb inmiddels de gemeente Groningen een briefje geschreven met het verzoek dat als de nieuwe Gerrit Krol brug klaar is ze een stuk van de oude brug laten staan, likje verf erover en wat geraniums, mooi man!
24 november 2024
Allemaal flauw! Ik vond de eerste post onder dit verhaal (anton) wel mooi. Het heeft wel een hoog AI gehalte (@anton?) maar ik vind de strekking wel mooi. Het heeft alle potentie om in de toekomst een mooie, verbindende plek te worden. Ik vind het gezeur op de 'gemeente' altijd zo stom... We hebben toch met zijn allen deze mensen gekozen om ons te vertegenwoordigen? bah, democratie is prima, totdat ik het er niet mee eens ben ofzo....
24 november 2024
Die overgrote meerderheid is toch echt een objectief feit @CHRIS. Ruim 1700 mensen tekenden een petitie en 250 mensen richtten zich met een persoonlijke brief of email met naam en toenaam bij B&W en de Gemeenteraad van Groningen. Mocht u aantallen voorstanders zien die ook maar enigszins in de buurt komen van die aantallen dan hou ik me van harte aanbevolen. En de media zullen daar ongetwijfeld ook belangstelling voor hebben. Tot die tijd zien we vooral de mensen die van de bank zijn gekomen om wél voor hun mening en principes te gaan.
23 november 2024
Als je het al met 50.000 euro red, in de oude ringweg zat asbest verwerkt in het beton, dat zit ongetwijfeld ook in het nog staande deel.
22 november 2024
De reactie van Ger is geheel correct. Dit is een nep participatieproject. Dit had een jaar geleden gemoeten, nu krijgt de degene die voor optie 3 of 4 kiest eerst een rekening van € 50.000 voor de sloop gepresenteerd, kosten die anders gewoon bij de afbraak van de ring inbegrepen waren. De gemeente, in casu wethouder Broeksma houdt niet:van inspraak en wenst daar geen rekening mee te houden. Het plan voor de Korrewegbrug ligt ook ter inzage, de burger mag er wat over zeggen maar het plan verandert niet zo zei wethouder Broeksma op OogTV. In diverse wijken zonder parkeerproblemen is door wethouder Broeksma tegen de wil van de bewoners betaald parkeren ingevoerd. Dat heet despotisme. Voor een eerlijk participatieproject dienen de kosten voor sloop door de wethouder voor eigen rekening voldaan te worden, die waren immers al voldaan (uiteraard mogen zijn collega’s in het college uit eigen portemonnaie hier aan bijdragen). Ik kies voor optie 3 of 4.
22 november 2024
...
22 november 2024
Overgrote meerderheid? De luidruchtigste groep bedoel je. Geholpen door sommige media die blij zijn dat ze een itempje hebben.
22 november 2024
Wat het Zuiderplantsoen betreft was er ook een veelgetekende petitie tegen de kap van een heel stel hoge oude sterrebos-bomen in het reepje langs de Waterloolaan, ten gunste van een of ander ludiek rijtje vierkant opgeschoren blokhoofdbompjes, waarschijnlijk freewheelend bedacht door een iets te artistieke ziel. Wat gebeurt er met die protesten en met dat authentieke stukje Sterrebos?