30 mei 2024
Goedemorgen, het begint er allemaal aardig op te lijken. Het enige wat ik me op dit moment nog afvraag is het volgende: Als je vanaf Drachten richting Assen door de lus invoegt op de A28 zijn de banen vanuit Hoogezand nog afgezet, op zich logisch omdat er nog geen verkeer vandaan komt, maar zou het niet handiger zijn om het verkeer vanuit Drachten daar in ieder geval beschikking te geven over de middelste baan? Dan kunnen zij, met name in de spits, ruimte maken voor invoegend verkeerd vanaf centrum. Wat verder overigens opvalt is het matrixbord dat vanuit Drachten richting Hoogezand boven het Julianaplein hangt, daarop is de laatste tijd steevast een pictogram van een stoplicht te zien. Ik dacht dat het juist de bedoeling was dat die niet weer terugkwamen ;)
27 mei 2024
Hoi, Het gaat met name over het 'terugkeerpunt' naar het oorspronkelijke fietspad. Daar komt ook het fietspadje vanaf de Muntinglaan uit, en is een fietsoversteek die nu vooral tijdens de spits zeer druk wordt gebruikt. Ook omdat de oversteek aan de Laan van de Vrede niet te gebruiken is. Dus van drie kanten fietsers die over een te smal doorsteekje hun weg moeten vinden. Als die doorsteek een meter breder zou zijn zou het al een stuk schelen.
Nieuwe poging oplossen storing Euvelgunnerbrug, ringweg dicht van Europaweg tot knooppunt Euvelgunne
26 mei 2024
De storingen aan de euvelgunnerbrug. Ik neem aan dat deze brug ook op afstand wordt bediend, Zou het misschien kunnen dat de hoogspanningslijnen langs de brug de signalen storen om de brug te kunnen bedienen.
24 mei 2024
Dank je wel, Jacob!
24 mei 2024
Albert en Stefan123, we hebben inderdaad twee updates overgeslagen. De ontbrekende nummers kun je vinden op de website van Groningen Bereikbaar. Nummer 7 (9 mei): https://www.groningenbereikbaar.nl/nieuws/meer-verkeersdrukte-in-eerste-week-fase-4 Nummer 8 (16 mei): https://www.groningenbereikbaar.nl/nieuws/verkeersdrukte-blijft-toenemen-laat-de-auto-staan
24 mei 2024
Anton, bij de onderdoorgang Paterswoldseweg kunnen de fietsers vanuit het zuiden de gehele voormalige busbaan gebruiken. In de andere richting is het fietspad niet veel smaller dan normaal. Heb je een concrete suggestie om de situatie in jouw ogen veiliger te maken?
24 mei 2024
Vincent, fijn om te lezen dat je ze op prijs stelt. De nieuwste versie staat online!
24 mei 2024
Tom, nu de oude ringweg hier is gesloopt, kunnen we de tunnelmond aan de oostzijde van de verdiepte ligging maken. Om tijd te winnen hadden we al een keerwand gemaakt. Nu trillen we de damwandplanken op de juiste plek in, waarna we keerwand naar achteren schuiven en er tegenaan kunnen plaatsen.
24 mei 2024
Zo te zien worden al gereed staande keerwanden binnenkort op hun plaats gebracht, en tot één geheel verankerd met de nieuwe damwand. En daarmee is een geluidswal gecreëerd, en de bouwtijd aanzienlijk korter.
24 mei 2024
Deze site lijkt inderdaad een tijdje niet te zijn bijgewerkt. De updates verschenen wel op: https://www.groningenbereikbaar.nl/nieuws/meer-verkeersdrukte-in-eerste-week-fase-4 (nummer 7) en https://www.groningenbereikbaar.nl/nieuws/verkeersdrukte-blijft-toenemen-laat-de-auto-staan (nummer 8) -Bob