25 oktober 2016
Op de Helperzoom zijn geen nieuwe drempels aangelegd, behalve op de hoek met de Goeman Borgesiuslaan. Deze drempel is goed te passeren, zelfs door de bus. Gaat u vanaf de Helperzoom de wijk in, dan rijdt u over een inrit naar bijvoorbeeld De Savornin Lohmanlaan. Deze inritten hebben we aangelegd om duidelijk te maken dat u een ander gebied in gaat, waar ander verkeersgedrag wordt verwacht. In dit voorbeeld gaat u van een 50 km/uur- naar een 30 km/uur-gebied. Deze inrit moet met langzame snelheid worden gepasseerd. De maatregelen in Helpman – zoals het aanleggen van inritten en kruispuntplateaus – zijn uitgevoerd omdat het overgrote deel van de wijk 30 km/uur-gebied is geworden. Doel daarvan is om het doorgaand verkeer te weren en de verkeersveiligheid te vergroten. De maatregelen zorgen ervoor dat de snelheid van het autoverkeer wordt afgeremd. Ook in de Goeman Borgesiuslaan, waar de snelheid 50 km/uur blijft, zijn kruispuntplateaus aangebracht om doorgaand verkeer te weren en om ervoor te zorgen dat het autoverkeer zijn snelheid aanpast.
25 oktober 2016
De Savornin Lohmanlaan is 30 km ???? De inrichting is volstrekt niet toereikend. Er wordt harder gereden, de kruispunten gevaarlijker. Er is al een ' bijna -ongeluk gebeurd!! Er moeten meer verkeersremmende maatregelen komen, versmallingen en in ieder geval lijkt het mij beter om de verhoogde kruispunten met rood asfalt te bekleden. Gaat er nog iets meer gebeuren? Het verkeer neemt toe ( ook gezien bovenstaande suggestie om steeds te rijden via de Savornin Lohmanlaan. Graag een reactie
24 oktober 2016
Beste John, nogmaals jammer dat ik geen reactie of informatie krijg op mijn vragen. Al begin ik het wel te begrijpen, gezien de reacties van de Carex bewoners van de noordzijde. Ik distantieer me hier volledig van. De onrust en overlast welke dit veroorzaakt is iets waar ik afstand van neem. Ik heb morgen een gesprek met Lefier en hoop van hun iets meer informatie te krijgen.
24 oktober 2016
Het is onvermijdelijk dat een plan met zo veel veranderingen ook keerzijden heeft. Daar zijn we ons goed van bewust. De afgelopen jaren hebben we veel overlegd met omwonenden, bedrijven en scholen om de nadelen zo veel mogelijk te beperken. Op deze website vind je uitgebreide informatie over de punten die je noemt. Punt 11 bijvoorbeeld staat in het artikel hierboven al genoemd. We erkennen dat het in het noordelijke deel van de Vondellaan veel drukker wordt door de nieuwe aansluiting op de ringweg. Daarom gaan we de straat herinrichten, zodat die ook in de nieuwe situatie veilig is. In overleg met bewoners is gekozen voor vrijliggende fietspaden aan beide zijden van de weg. Lees hier meer over https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/julianaplein/de-wijert#Vondellaan_-_Werumeus_Buningstraat/Nieuwe_zuidelijke_ringweg/ (de veranderingen voor De Wijert). Bepaalde woningen komen in aanmerking voor geluidsisolatie, als het geluid binnen in de woning te veel toeneemt. Over punt 12 kunnen we zeggen dat er op deze route inderdaad verkeerslichten komen. De verkeerslichten worden op elkaar afgesteld. Er komt een ‘groene golf’, zodat het verkeer richting binnenstad hier goed kan doorstromen. Zwembad De Papiermolen (punt 13) levert op haar terrein een relatief klein stuk grond in ter grootte van ongeveer één-vijfde van een voetbalveld. Dit gaat ten koste van een aantal bosschages en een stukje van de ligweide. De Papiermolen kan volledig blijven functioneren en de aanpassingen aan het terrein gebeuren met respect voor het monumentale karakter van dit gebied. Hier vind je meer informatie over https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/bij-u-in-de-straat/bij-u-in-de-straat-9-papiermolenlaan (de veranderingen bij De Papiermolen). Wat betreft de fietsverbindingen bij De Wijert en de Rivierenbuurt (punt 14): er zijn na de ombouw van de ring twee belangrijke noord-zuidroutes naar de binnenstad en het station. De ene loopt via de Vondellaan/Brailleweg en de andere via de Hereweg. Zoals hierboven aangegeven, wordt langs de Vondellaan aan weerszijden van de weg een fietspad aangelegd. Dit fietspad gaat over in een dubbelzijdig fietspad langs het Noord-Willemskanaal richting binnenstad. De andere belangrijke route, de route via de Hereweg, wordt veiliger, omdat hier door de verdiepte ligging (met het nieuwe Zuiderplantsoen) minder kruisende bewegingen zijn met het autoverkeer. De huidige tunnel bij De Papiermolen wordt vervangen door een brug, die bedoeld is voor voetgangers. Hier lees je meer over https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/julianaplein/fietsverbindingen#Brailleweg/Nieuwe_zuidelijke_ringweg/ (de fietsverbindingen rond het Julianaplein).
23 oktober 2016
Geachte ARZ personen, zoals vaker stelt u de zake rooskleurig voor. U heeft immers een klus te doen. Hoe meer mensen u, uw berichten geloven des te beter kennelijk, maar geloven doe je elders. De raad van state heeft haar eindoordeel gegeven. Die gaan over wet-en regelgeving. U wil een klus doen en de aannemerscombinatie vrijwaren van obstakels zoals aangekochte, door Lefier verkochte huizen, laten verhuizen van vleermuizen, slopen van bomen, nieuw aanleggen van alle kabels en leidingen. Aanleggen van nieuwe riolering. U noemt en schrift op borden dat het omleggen is. ...... Liefier verkocht haar woningbezit in de Wicherstraat op last en na veel overleg met Gemeente. Op last van RWS die bouwen wil. De planning van uw werkzaamheden zoals die eerder bekend gemaakt werden lieten zien dat de werkzaamheden vanaf Hoogkerk beginnen. Het duurt dus nog even. Nu kan het zijn dat de aannemerscombinatie een totaal andere planning heeft gemaakt. Die nog niet openbaar is en op grond waarvan nu al de goed bewoonbare woningen gesloopt moeten worden en mensen op stel en sprong binnen NoTime verhuizen moeten naar: elders. Ze woonden daar niet voor niets: ze moeten wonen. Uw verwijzing naar Carex is onbeschoft en buiten de orde. Uw opdrachtgever RWS(rijksvastgoedbedrijf) is verantwoordelijk voor aankopen. Lefier verkocht al veel eerder. Er zat dus een organisatie tussen. U roept de Flora en Fauna wet nu te hulp.. echter er lopen handhavingsverzoeken zoals u weet en op grond daarvan mag u niet beginnen of laten beginnen met slopen, ook niet van de bomen in de route van vleermuizen. Nu ook Lefier heeft ..aangekondigd ook het zuidelijk deel te willen slopen, wordt duidelijker dat grondeigenaar, de nieuwe grondeigenaar van deze meer dan 100 jaar oude, eerste woningbouwvereniging grootste plannen heeft. Er komt veel grond vrij op een locatie die ruimte biedt voor torenhoge gebouwen. Mensen, dieren, bomen en vertrouwen in de overheid zodat er al was.. moet wijken voor torenhoge ambities van RWS , de Minister van De VVD en haar volgelingen en ambities van het Stadsbestuur en GS. Sloop is daarvan de basis, net als omleggen van alle kabels en leidingen. De overheid kent geen schaamte in misleidend taalgebruik en maskeren van de werkelijkheid. Maar u in uw taak wellicht wel, dus vertel hoe het werkelijk zit en geef de bronnen weer zodat controle mogelijk en op zijn plaats is. Het is niet de eerste keer dat RWS bij grootschalige wegenbouw belangen van mensen, dieren en bomen niet serieus neemt. U moet immers slechts een klus uitvoeren?
22 oktober 2016
Bedankt bestuursrecht voor uw uitspraak kunnen civiele werkers eindelijk aan de slag
22 oktober 2016
Ik denk ook inderdaad dat dit soort plannen worden gemaakt om zoveel mogelijk mensen te pesten!
21 oktober 2016
D66 is nu echt de weg kwijt. Claimt dat de gemeente Groningen stil asfalt heeft afgedwongen. Niets is minder waar. Het stille asfalt is de verdienste van diegenen die naar de Raad van State zijn gestapt. D66 is een partij die juist helemaal niets heeft gedaan voor de omwonenden van de ringweg, die omwonenden stelselmatig heeft gekleineerd. https://groningen.d66.nl/2016/10/20/d66-blij-groen-licht-nieuwe-ringweg/?platform=hootsuite
21 oktober 2016
Jammer dat je nog steeds niet de moeite neemt om goed te kijken. Bijvoorbeeld: Uit Assen via afrit Vondellaan richting centrum kom je echt allemaal stoplichten tegen. Ook voor de rotonde. Verkeerde informatie rondsturen is wel erg gemakkelijk (zeker als je je baseert op onderbuikgevoelens ipv feiten) Over opties genoeg voor fietsers/wandelaars: Wacht maar tot je oud bent, dan zul je anders daarover denken. Jammer dat je je niet in anderen kunt verplaatsen. Verder zijn we het natuurlijk allemaal erover eens dat de huidige ring niet goed functioneert, en de die stoplichten weg moeten, maar het plan dat er nu ligt is slecht voor de stad. Als er geen andere mogelijkheden waren geweest dan kun je daar vrede mee hebben, maar er waren wel alternatieven. Die zijn echter niet onderzocht omdat een GL wethouder perse dure deksels wilde hebben. Dit was een politieke beslissing. Je kunt goede sier maken met een dure deksel. Voor de doorstroming, en de bereikbaarheid zijn de deksels een groot probleem. En daardoor ook voor de arme mensen die in de trechters wonen waar nu al het verkeer doorheen geperst wordt.
21 oktober 2016
Nogmaals onderbuikgevoelens, 11. Er komt een afslag klopt en dat zal bij het afslag meer drukte geven klopt. Maar een afslag verder (weet niet of dat technisch haalbaar is) betekend ook dat het verkeer richting centrum via de verlengde herenig moet, of ergens anders een toerist richting de Emmaviaduct. Vondellaan is dan logischer. 12. Kijk naar de plannen en vanuit assen richting centrum is afslag vondellaan en dan via de rotonde richting centrum, geen stoplichten. 13. De Papiermolen is inderdaad een rijksmonument, het groen erom heen is niet allemaal onderdeel van. Kijkend op rijksmonumenten.nl bevat het alleen het zwembad. De tankinstallatie bij de Bim station in centrum hoort ook niet bij het rijksmonument. Dat het jammer is voor het natuur en het park ben ik mee eens, maar door de tunnel komt er weer meer ruimte bij het Sterrebos. 14. De fietspad en voetpad vanaf de vondellaan naar centrum verdwijnt net als de tunnel bij papiermolen, de brug is een optie, hereweg blijft te fietsen en je kan via de hoornsediep naar het centrum, genoeg opties. Nogmaals onderbuik, kijk verder en kijk naar wat het aan positief brengt. Geen files voor het Julianaplein, sterrebos die weer ruimte krijgt. En niet altijd negatief.