28 oktober 2016
Betoogd wordt in nu de Groninger Internet krant met betaalde en gestuurde informatie dat in de toekomst minder woningen dan nu, referentie is dan... 29 september 2014, het trecebesluit, te maken krijgen met verminderde geluidsbelasting en overlast. Lijkt mooi maar is minder mooi dan beweerd: Er is geen schijn van bewijs voor deze informatie. De informatie bestaat uit berekeningen, die al uitgevoerd werden en moesten worden ten behoeve van de Mer en het trracebesluit van de minister op 29 september 2014 en de noodzakelijk geworden herziening van december 2015. Daarnaast, als je woningen zoals bij de HL Wicherstraat sloopt en alle woningen sloopt die in en naast het huidige trace liggen en in de invloedsfeer komen te liggen van het nieuwe trace en kunstwerken hebben beduidend minder woningen en inwoners daarvan last van geluidsbelasting en geluidhinder. Als je ook zoals de Raad van state verplicht geluidsreductie moet toepassen bij een wijziging van het tracebesluit en dat ""oplossen mag en kan met nog geluidsarmer asfalt dan u al in sommige straten of lanen toegepast wordt en ongetwijfeld ook op de Vondellaan en andere straten die te maken krijgen met veel meer verkeer gaat toepassen, neemt geluidsoverlast.. af maar sluit dat ook niet uit voor de toekomst. Zie ook de recente gehele, weer opnieuw toegepaste nieuwe deklaag met "'superasfalt"' voor rekening van gemeente en of projectaanpak kosten RingZuid op de Hereweg vanaf Herewegbrug en viaduct tot en met huidige ringweg. De rest zal wel volgen, weer minder geluidsbelasting zal dat kunnen opleveren mits aantoonbaar en bewezen. Fijnstof emissies, toename en (on)veiligheid lost je er niet mee op. De reductie van de aantallen geluidbelaste woonruimten zullen bij de volgens ARZ toename van verkeer(en vooral ook vrachtverkeer en verkeer in wijken en onderliggende wegen slechts toenemen. Het gaat in het gehele plan niet om beperking van verkeer doch doorstroming is de centrale doelstelling op zowel de Rijksweg en het onderliggende wegennet. Sneller en slimmer van A naar B en omgekeerd. Het kan beter en slimmer.
28 oktober 2016
@ John: Wanneer worden de impressies (waarbij het altijd zomer is en het groen al tien jaar heeft kunnen groeien) op deze website bijgewerkt naar hoe het er in de realiteit nu echt komt uit te zien? Van mij hoeft het groen niet verdord en klein te zijn maar er zijn een aantal zaken veranderd n.a.v. de reparatie van het tracebesluit, deze zie ik nog niet terug. Lijkt me wel zo netjes de mensen nu te informeren hoe het er echt gaat uitzien, volgens mij komt er bijvoorbeeld een iets andere loopbrug... En wordt het Julianaplein echt zo groen uitgevoerd als in de foto bij de laatste nieuwtjes?
27 oktober 2016
Beste Paula, excuus dat ik nog niet op je vraag had gereageerd. Jouw reactie was voor ons mede aanleiding om Combinatie Herepoort te vragen een brief te sturen naar de bewoners van de zuidzijde van de H.L. Wichersstraat. Deze brief is dinsdag bezorgd. Verder heeft Lefier toegezegd in de huisbezoeken die ze momenteel aflegt, informatie te geven over de sloop van de noordzijde. Heb je nog verdere vragen, dan kun je contact opnemen met Bert Kramer van Combinatie Herepoort, zie de brief van dinsdag voor zijn contactgegevens.
27 oktober 2016
Maar waarom kunnen jullie niet gewoon een keer zeggen: -Helaas voor diegenen die slecht ter been zijn: de fiets en wandelverbindingen tussen De Wijert en de Rivierenbuurt worden SLECHTER -Helaas voor automobilisten uit Assen naar Groningen: jullie krijgen stoplichten dus de verbinding wordt SLECHTER -Helaas voor fietsers in de Oost-West richting: Jullie krijgen een nieuw stoplicht om over te steken over de Brailleweg, deze weg wordt zeer druk, de auto's krijgen een groene golf, dus wordt het voor jullie SLECHTER - Helaas voor spelende kinderen in de papiermolen: de snelweg komt nu zo dicht langs jullie zwembad dat de luchtkwaliteit SLECHTER wordt.
27 oktober 2016
De impressie is enkele jaren geleden gemaakt, gebaseerd op een foto uit 2013. De situatie hier is inderdaad al weer veranderd, door de nieuwbouw van Noorderpoort. De afslag vanaf de zuidelijke ringweg komt te liggen tussen enerzijds de nieuwbouw van Noorderpoort en de garages, en anderzijds de skivijver, die een iets andere vorm krijgt.
26 oktober 2016
Elk stukje water is ook een mogelijkheid om te kunnen schaatsen als het weer een keer winter is in het noorden van ons land. En als het zover komt zijn kluun plekken nodig voor een langere tocht doch die zijn zo gemaakt met vrijwilligers.
26 oktober 2016
Tot nu toe gaat het beperken van de overlast nog niet echt lekker. Tijdens de voorbereidende werkzaamheden is recent binnen een week de straatverlichting twee dagen defect geweest en een waterleiding geraakt waardoor de overlast niet echt minimaal te noemen is. Nu betreft dit nog uitsluitend overlast door voorbereidende werkzaamheden... Wat gaat u er aan doen om te zorgen dat er minder calamiteiten te verwachten zijn als men echt los gaat? En wanneer en waarover gaat de combinatie Herepoort c.q. ARZ met ons in gesprek en, zoals eerder aangegeven, inventariseren wat de huidige staat van onze woningen is? Gezien de afstand van ons huis t.o.v. de ring is het onwaarschijnlijk dat er directe schade zou kunnen ontstaan door de werkzaamheden. Gaarne uw reactie.
26 oktober 2016
Hoe zit dat met de brug over het winschoterdiep dan? Die is niet beweegbaar en bijzonder laag. Te laag voor bootjes. Wat gaat het beteken voor de Griffeweg en de bereikbaarheid van de Binnenstad als steeds de brug daar open moet voor flierevaarders en borrelboten?
26 oktober 2016
Teleurstellend en weinig ambitieus dat er bij een dergelijk hoge begroting geen reservering voor verbeteringen voor fietsers zijn en zelfs in dit stadium geen toezegging krijgt. Op deze wijze zijn de tegenvallers dus niet voor de aannemer? Mooi dat het makkelijker wordt om met de auto te reizen in en rondom Groningen (hoewel dit de keuze voor de auto stimuleert) maar dit staat haaks op de klimaatdoelstellingen hetgeen internationale verplichtingen zijn. Het zou Groningen sieren daarin voorop te lopen en het ook/juist voor fietsers aantrekkelijk(er) te maken. De verhoging van de maximum snelheid naar 80 km/hr is immers ook al een consessie aan het milieu.
26 oktober 2016
Als ik dit goed begrijp, wordt het onmogelijk gemaakt om vanuit de Euroborg naar het noorden (N360) te gaan, tenzij je helemaal wilt omrijden via de A7. Of heel erg lang in de rij te wachten voor (hopelijk!) stoplichten op de Bornholm straat en dan via de parallel weg (over die lage bruggen die altijd open staan) naar de oprit van de ring te kunnen komen.