26 maart 2018
Hoe gaan jullie de verkeerssituatie monitoren? Vond de situatie maandagochtend rommelig met her en der geparkeerde opleggers/vrachtwagens (op de brug/onder viaduct). Niet overzichtelijk.
23 maart 2018
Hallo Dees, De 'ambtenarenlus' zou op maandag 26 maart definitief dicht gaan. Dit is uitgesteld omdat er eerst aanpassingen in de verkeerslichten nodig zijn. Een nieuwe einddatum is op dit moment nog niet bekend.
23 maart 2018
Kunt u zeggen wanneer de ambtenarenlus definitief dicht gaat. Dat lees ik namelijk niet op de site.
22 maart 2018
De Meeuwerderbaan is vanaf 26 maart tot eind april afgesloten voor alle verkeer.
22 maart 2018
Theo en Mark, we vinden het vervelend dat jullie veel hinder van de werkzaamheden hebben gehad. Het uitgangspunt is dat we de werkzaamheden aan de ringweg zo veel mogelijk overdag uitvoeren. Daar zijn twee uitzonderingen op. De eerste uitzondering zijn werkzaamheden waarvoor een belangrijke weg moet worden afgesloten. Dit is alleen in de nacht toegestaan, om de veiligheid van de omgeving te waarborgen. Ook moet de stad bereikbaar blijven. Overdag kan een wegafsluiting te veel hinder voor het verkeer veroorzaken. De tweede uitzondering zijn werkzaamheden die in een aansluitende periode moeten worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld tijdens een periode waarin het treinverkeer is stilgelegd. Dan hebben we aan alleen de daguren niet genoeg, waardoor we in de nacht moeten doorwerken. Om de geluidshinder zo veel mogelijk te beperken, zijn de damwanden niet ingeslagen, maar ingetrild. Dit zorgde voor een zoemend of brommend geluid. In de toekomst zijn er vaker nachtelijke werkzaamheden voor de ombouw van de zuidelijke ringweg die hinder kunnen opleveren. Aanpak Ring Zuid en Combinatie Hereport hebben afgesproken dergelijke nachtelijke werkzaamheden in de toekomst nog breder bekend te maken, onder andere via Facebook.
22 maart 2018
Geldt de omleiding voor al het verkeer of alleen voor autoverkeer?
20 maart 2018
Kees, wij kunnen je alleen wijzen op de tekening van het definitief ontwerp in het artikel hierboven. Als je meer wilt weten, kun je het beste met de gemeente contact opnemen.
20 maart 2018
Op de plek van de huidige spoorwegovergang bij de Esperantostraat komt straks een fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor door. Deze ‘Esperantotunnel’ gaat beide ‘delen’ van het Zuiderplantsoen met elkaar verbinden. De fietstunnel maakt deel uit van een ‘fietsvallei’. Hiervoor moeten de taluds bij de Esperantostraat worden aangepast. Zie ook onze pagina over https://www.aanpakringzuid.nl/deelgebieden/zuiderplantsoen/fietsverbindingen#Oude_Winschoterdiep/Nieuwe_zuidelijke_ringweg/ (fietsverbindingen in deelgebied Zuiderplantsoen).
20 maart 2018
Harry, de bomen en houtopstanden die verwijderd zijn voor de aanpak van de zuidelijke ringweg, worden gecompenseerd nadat de werkzaamheden aan de wegen zijn afgerond. Afgesproken is dat de bomen zo veel mogelijk worden gecompenseerd in de directe nabijheid van de zuidelijke ringweg. Zo gaat de aannemer bomen aanplanten op de nieuwe taluds van de zuidelijke ringweg en in het nog aan te leggen Zuiderplantsoen. De Onlandsedijk nabij de wijk Hoornsemeer is op dit moment niet als compensatiegebied in beeld.
20 maart 2018
"Moeten er voor de tijdelijke wegen extra bomen worden gekapt? Nee. De bomen die voor de aanleg van de tijdelijke wegen moeten verdwijnen, zouden sowieso al weg moeten voor de ombouw van de ringweg." Volgens mij klopt dat niet; aan de Esperantolaan zijn immers (op 1 na) alle bomen gekapt puur voor de aanleg van de tijdelijke weg, de nieuwe weg wordt immers zuidelijk van de huidige weg aangelegd.