29 mei 2018
De planning is nu dat op 6 en 7 juni het asfalt wordt aangelegd. Daarna zijn er afrondende werkzaamheden. In week 25 (18-22 juni) zijn de werkzaamheden klaar.
29 mei 2018
De planning is nu dat op 6 en 7 juni het asfalt wordt aangelegd. Daarna zijn er afrondende werkzaamheden. In week 25 (18-22 juni) zijn de werkzaamheden klaar.
29 mei 2018
De planning is nu dat op 6 en 7 juni het asfalt wordt aangelegd. Daarna zijn er afrondende werkzaamheden. In week 25 (18-22 juni) zijn de werkzaamheden klaar.
29 mei 2018
De planning is nu dat op 6 en 7 juni het asfalt wordt aangelegd. Daarna zijn er afrondende werkzaamheden. In week 25 (18-22 juni) zijn de werkzaamheden klaar.
29 mei 2018
Het zou klaar moeten zijn maar de weg is nog steeds afgesloten. wanneer kan je er weer langs fietsen>
29 mei 2018
Ruben wil het probleem misschien niet zien maar: Er zijn straks drie routes die alle drie niet voldoen. 1= De Helperzoomtunnel ... dat zal nog wel even duren. En hij loopt van Noordoost naar zuidwest. 2= Station Europapark is 'gedeelde ruimte' Gevaarlijk dus omdat fietsers daar (helling af) met een behoorlijke snelheid naderen, twee scherpe knikken moeten maken op de plaats waar juist iemand meteen koffertje probeert over te steken uit de lift. Het fietspad is bovendien nogal smal aangelegd. Iets voor de herinrichting na de verbouwing? 3= De ringweg-Esperantotunnel. Het gaat mij om de verbinding Oosterweg - Helperzoom. Dat is in de richting Noordwest- zuidoost. De geplande ringwegtunnel heeft met de hellingen mee een lengte van 400 m in de richting Noordoost-zuidwest. Van het einde van de Meeuwerderweg naar een punt in het Sterrebos waar geen verdere aansluitingen zijn, anders dan doorrijden naar de Hereweg of terug naar de Helperzoom, een complete omweg. De directe verbinding in de richting noordwest-zuidoost verdwijnt dus De route Station/Groninger museum/Grote Markt naar Helpman/Coendersborg moet dus voortaan via het viaduct Herebrug dat al superdruk is. Jammer.
29 mei 2018
Is het bekend wanneer het werkelijk open gaat? Tot op heden is het nl nog steeds afgesloten.
26 mei 2018
Uitstel na uitstel. Ik hoop niet dat deze manier van werken een voorbode is voor de komende jaren. Fiets er dagelijks langs en er wordt amper op de locatie gewerkt. Dit gaat nog wel weken duren in sit tempo
25 mei 2018
WK, ik heb je vraag voorgelegd aan onze ontwerper Ruben Wiersma. Zijn antwoord: De tunnel onder station Europapark verbindt de Verlengde Lodewijkstraat in zuidelijke richting met de Helperzoom en wordt nu al door veel fietsers gebruikt op deze route. Ter plaatse van het station is een ‘shared space’-gebied, waar zowel fietsers als voetgangers gebruik van maken. Een alternatief voor deze onderdoorgang is de Helperzoomtunnel, die wat zuidelijker wordt aangelegd. Ter plaatse van de huidige gelijkvloerse spoorwegovergang wordt de Esperantotunnel aangelegd. Deze fietstunnel vormt een verbinding voor de oost-west-fietsroute langs de ringweg. De fietstunnel sluit ook de twee delen van het Zuiderplantsoen aan elkaar tot één park. Wie vanuit de Oosterpoort naar de Herewegbuurt of DUO wil, neemt vanaf de Meeuwerderweg de hellingbaan naar beneden onder het spoor door richting het Sterrebos. Eenmaal boven aan de westkant van het spoor loopt het fietspad door het park richting de Hereweg en de Waterloolaan, maar er is ook een lus door het park terug naar de Helperzoom. De verbinding blijft dus in stand, maar wordt door het overbruggen van het hoogteverschil van de fietstunnel wat langer. Voor voetgangers wordt er een directere verbinding gemaakt doordat er aan weerszijden van de Esperantotunnel vier trappen worden gemaakt. Hierin worden i.v.m. de verkeersveiligheid geen fietsgoten gemaakt.
24 mei 2018
@John, het zijn de hekken die langs de papiermolenlaan zijn geplaatst over de volledige lengte van het fietspad. Dat komt het meest overeen denk ik met puntje 3 wat natuurlijk heel goed is (bescherming bomen). Lekker laten staan dus :-)