12 juni 2018
Hoi Tim, ja, die verbinding blijft in stand voor auto's en fietsers. De fietstunnel gaat er onderdoor.
12 juni 2018
Wat ik op de bolfoto's niet goed zie, mede omdat ook de extra wens van de fietstunnel er (nog) niet in is verwerkt is of dat de verlengde lodewijkstraat langs het spoor een doorgaande verbinding voor auto's en fietsers blijft. Is dat zo?
8 juni 2018
Hallo Arend, Bedankt voor je vraag. In principe gaan we deze foto's niet aanpassen. Het maken van bolfoto's is erg kostbaar en het gaat vooral om de eindbeelden van de ringweg. Wel laten we momenteel enkele nieuwe bolfoto's maken van plekken waar we nog geen afbeeldingen van hadden. Ook komen er een paar nieuwe foto's van de plekken waar het plan aangepast is, zoals de extra wensen. Bij die nieuwe bolfoto's nemen we wel een actuele foto van de bestaande situatie als basis.
7 juni 2018
Komend weekend kun je nog gewoon gebruik maken van de oprit Hereweg richting Europaplein. Wanneer deze oprit definitief dicht gaat is nu nog onbekend. Zodra we dit weten zullen we hierover communiceren op de website. Ook kun je via de https://www.groningenbereikbaar.nl/ (website van Groningen Bereikbaar) op de hoogte blijven van de actuele verkeerssituatie in Groningen.
7 juni 2018
Wij worden echt moedeloos van zo'n bericht. Geen onevenredige geluidsoverlast voor de omwonenden? Na wekenlang nauwelijks overdag buiten hebben kunnen zitten vanwege de overlast van 's morgens tien voor 7 tot 's middags 4 uur, dan nu elke nacht. Er is vast wel iemand binnen de ARZ die van bed met ons wil ruilen. Es kijken of het lawaai dan nog 'niet onevenredig' is!
6 juni 2018
Hallo, kan ik wel gewoon gebruik maken van de oprit van de Hereweg naar het Europaplein? Wanneer gaat deze definitief dicht?
6 juni 2018
We vinden het heel vervelend dat u slecht slaapt door onze werkzaamheden. We nemen per mail contact met u op.
5 juni 2018
Jammer dat dit vier nachten aaneengesloten gebeurt. Dan heb je niet de kans om tussendoor bij te slapen :-(
4 juni 2018
Zullen de 3D-foto's te zijner tijd weer worden bijgewerkt? Er is al het één en ander veranderd, zoals de nieuwe gebouwen rondom het station Europapark, en de gebouwen aan de Europaweg nabij het viaduct.
30 mei 2018
Waar we niets aan kunnen veranderen, is dat je vanaf de Oosterweg inderdaad niet meer direct het spoor kunt oversteken. Maar alle drie routes die we hebben genoemd, kunnen worden gebruikt door fietsers van de Oosterweg naar de Helperzoom (en omgekeerd). De route via de Helperzoomtunnel (1) is vooral geschikt voor verkeer vanaf en naar het zuidelijke deel van de Helperzoom. Dat de Helperzoomtunnel nog niet open is, doet niet ter zake. De spoorwegovergang bij de Esperantostraat gaat namelijk pas dicht als de Helperzoomtunnel open is. De route via de fietstunnel bij station Europapark (2) wordt al door heel veel fietsers op dit traject gebruikt. De route door de nieuwe fietstunnel bij de Esperantostraat (3) is inderdaad vooral bedoeld voor oost-westverkeer, maar er is voorzien in een aansluiting op de Helperzoom. De tunnel bij station Europapark (2) blijft dus de meest directe route. De route die door de Esperantotunnel loopt, komt niet direct op de Helperzoom uit, maar wel in Helpman. De route gaat namelijk in het Sterrebos linksaf en komt via de Kempkensberg en de Engelse Kamp uit op de Coendersweg in Helpman. Dit is dus een geschikte route voor fietsers tussen Meeuwerderweg en Helper Brink. Het moet een volwaardige fietsroute door het park worden. Bij de Engelse Kamp komt een nieuw woonbuurtje, waardoor deze route in de toekomst ook aantrekkelijker wordt.