17 januari 2018
Dank u voor uw reactie. Maar ik bedoel de Van Schendelstraat. Ik heb er een kwartier staan wachten. Toen gaf het bord aan dat de volgende bus over 50 minuten kwam. Nu ja het is niet anders.
17 januari 2018
Ina, we vinden het heel vervelend dat je lang op de bus moest wachten bij de Jan Luykenstraat. We hebben navraag gedaan bij Qbuzz. Zij hebben ons laten weten dat de stadsbussen die dagen via de Paterswoldseweg hebben gereden. De bussen zijn wel gewoon langs de Jan Luykenstraat gekomen. Eventueel kun je nog contact opnemen met Qbuzz via https://qbuzz.nl/GD/contact/ (de website).
16 januari 2018
Goede suggestie, we hebben plattegrondjes toegevoegd!
16 januari 2018
Een plattegrondje erbij zou wel zo behulpzaam zijn.
15 januari 2018
@Wil, ik snap dat je het uitzicht op de graffiti niet mooi vindt. Begin maart starten we ter hoogte van de Esperantostraat met de grondwerkzaamheden voor de aanleg van de tijdelijke weg. Omdat de aanblik op de ringweg dan weer zal veranderen, gaan we de graffiti nu niet weghalen.
14 januari 2018
O was er wateroverlast! Had een hele tijd op de bus staan wachten. In de Jan Luikenstraat. Nu is het gelukkig opgelost. Stond ook niks op internet en ook niks vermeld bij de bushalte.
12 januari 2018
Arne, vanuit veiligheidsoverwegingen is een dubbele invoegstrook op de N7 (noordbaan) in de verdiepte ligging ongewenst. In plaats daarvan krijgt de N7 zelf in de eindsituatie een extra rijstrook. De noordbaan gaat hier van drie naar vier rijstroken in de verdiepte ligging. Daardoor hoeft het verkeer vanaf toerit Europaplein (richting Julianaplein) niet meer in te voegen. Dit vergroot de capaciteit op de toerit. Daarnaast komt er naar verwachting minder verkeer op het Europaplein. De Lübeckweg wordt afgesloten van de Europaweg. Bedrijventerrein Zuidoost krijgt een rechtstreekse toerit vanaf de Bornholmstraat, alsmede een extra toerit ter plaatse van de Gotenburgweg. Vanaf de zuidzijde (de kant van de Boumaboulevard) blijft er één rijstrook beschikbaar voor het linksafslaande verkeer richting Julianaplein.
10 januari 2018
Recentelijk (eind 2017) is er gestart met een experiment om de doorstroming vanuit de stad richting het Julianaplein te verbeteren, door de verkeersstroom vanaf Sontplein vaker groen te geven. Dit resulteert in de praktijk vaak tot files op de Europaweg vanaf het Boumaboulevard. Regelmatig staat het verkeer tot op het kruispunt met het Boumaboulevard vast, wat resulteert in asociale rijbewegingen van zowel auto's als vrachtwagens. In de hier gepubliceerde tekeningen staat, net als in de huidige situatie, een oprijstrook bestaande uit twee samenvoegende rijstroken, eindigend in één oprijstrook. Wil het verkeer goed blijven doorstromen, dan lijkt mij een situatie waarbij er met twee rijstroken wordt ingevoegd op de ringweg beter, ook gezien de toekomstige ontwikkelingen in dit gebied. Hoe komt het dat daarop nog niet is voorzien in deze tekeningen? Is deze weergave inmiddels verouderd, of worden de huidige problemen straks op een andere manier opgelost?
10 januari 2018
Wij wonen aan de Esperantostraat en kijken na de bomenkap nu aan tegen foeilelijke graffiti. Zit het in de planning dat daar iets aan wordt gedaan? Het kappen levert toch al een enorme verandering in onze leefomgeving op. Dit maakt het nog erger. Graag jullie reactie. Wil Bastiaans
8 januari 2018
Bedankt voor de melding. Ik geef het door aan de aannemer.