6 juli 2018
Bedankt voor het melden, Filip. Ik zet het door naar de aannemer zodat hier actie op ondernomen kan worden.
6 juli 2018
Hallo Leo, Bedankt voor je bericht en begrip voor de werkzaamheden. Wat vervelend dat de situatie niet duidelijk is op dit moment. Wij gaan dit intern voor je uitzoeken. Zodra hier meer bekend over is bellen we je.
6 juli 2018
Hallo Student, Dit weekend hangt er geen webcam. Wel zijn we aan het kijken naar een mooie plek voor een webcam die gedurende het project kan blijven hangen. Zodra deze er is melden we dit op onze site. Groet Wendy
6 juli 2018
Jeroen, we respecteren je kritiek, maar toch willen we nogmaals benadrukken dat verkeersregelaars hier niet de dupe van mogen worden. De ombouw van de zuidelijke ringweg is een omvangrijk project en het is onvermijdelijk dat het verkeer daarvan hinder ondervindt. Verkeersregelaars zijn onmisbaar om verdere verkeersopstoppingen te voorkomen. Overigens zijn wij niet een actie 'Heb respect voor onze verkeersregelaars' gestart, zoals je schrijft.
6 juli 2018
John: Maar dat was niet de vraag. Waar kan ik het document met advies van de hulpdiensten (ook brandweer) vinden? En gerelateerd aan je opmerking hierboven: dit weekeind is de afrit Hereweg wel geloten. Waar kan ik het advies van de hulpdiensten over deze afsluiting vinden?
6 juli 2018
Dirk, voor de rit naar de calamiteit toe is vooral de afrit van belang. Die is beschikbaar. Ambulancezorg Groningen stelt dat de afsluiting van de oprit Hereweg richting het oosten weinig gevolgen heeft voor (spoed)patiënten richting het UMCG. De bereikbaarheid van het UMCG is geborgd. De vervoerstijd neemt slechts beperkt toe.
6 juli 2018
Komt er dit weekend ook weer een webcam te hangen, zodat we het live kunnen volgen?
5 juli 2018
@Michel, Rond en op de deksels wordt de luchtkwaliteit sowieso fors slechter, daar vindt concentratie van de troep uit de tunnels plaats. Daar kun je dus beter niet gaan joggen of ballen met je kind. De modelberekeningen op basis van theoretische uitstoot geven ook niet altijd een eerlijk beeld, met name hierom: https://www.volkskrant.nl/economie/-zonder-sjoemeldiesel-was-uitstootlimiet-wel-gehaald-~b82f7920/ Verder zijn deze pagina's verhelderend: http://zuidelijkeringweg.nl/home/actueel/nieuwsbrief-mei-2016 (m.n. het stukje over veiligheid) http://zuidelijkeringweg.nl/home/actueel/nieuwsbrief-december (m.n. over beperkte tijdwinst door dit plan) http://zuidelijkeringweg.nl/home/actueel/aanpak-ring-zuid-verslechtert-bereikbaarheid-stad (juist meer stoplichten om de stad in en uit te komen) http://zuidelijkeringweg.nl/zuidelijke-ringweg1/berekeningen (vertraging tijdens de bouw kost de maatschappij ongeveer 40 miljoen per jaar, en Groningse ondernemers minimaal 20 miljoen omzet per jaar. Tel uit je verlies als de bouw langer duurt)
5 juli 2018
@Michel, naar aanleiding van jouw reactie hieronder: -Het is wel heel erg flauw om de protesten de schuld van de vertraging te geven. Slecht grondonderzoek bij de Helperzoomtunnel, een te complex ontwerp, en veel te lage begroting kun je echt niet aan de protesten toeschrijven. Bovendien kun je in de tijdslijn nalezen dat er in de planning naar het tracebesluit toe geen enkele vertraging is geweest door de protesten. - pagina 105 MER: 231 adressen verschuiven van lage naar hoge fijnstofconcentratie tov referentiesituatie. Dat is toch echt een flinke toename -Verkeersveiligheid: Hier lijkt volgens de MER geen verschil te zijn met de referentiesituatie op het HWN (pagina 63, 10 slachtoffers in beide situaties), maar daar zit een addertje onder het gras: Omdat het een heel complexe wegsituatie wordt, met overkappingen, een spagetti van op- en afritten en weefvakken, is er geen vergelijkbare weg bekend op grond waarvan een betrouwbaar risicocijfer berekend kan worden. Het lage, arbitraire getal van 0,019 dat hiervoor gekozen is vertekent het beeld nogal. Een realistischer getal (bijvoorbeeld van 0,3 dat voor vergelijkbare wegen met max snelheid van 70 km/uur gebruikt wordt, en ook hier goed van toepassing zou zijn) zou leiden tot een toename van 20% in ernstige verkeersslachtoffers op het HWN. Te complex, en daarom niet optimaal veilg ontwerp.
5 juli 2018
@DJ, -1: uiteraard zal men niet spreken over de effecten vcan protesten, en ja het project is zeer complex. Dat er ook nog te weinig gekwalifiseerde mensen zijn die het werk kunnen doen, dat is een feit. -2: Volgens de MER treedt er een verbetering op van de luchtkwaliteit (MER hoofdstuk 8 pagina 104), zie ook: https://www.aanpakringzuid.nl/plan/vraag-antwoord/luchtkwaliteit-en-geluid De groepsrisico neemt af volgens de MER, valt hier te lezen https://www.aanpakringzuid.nl/uploads/fckconnector/35ade6db-5db1-4547-9973-0b7f8b3f265f Ik kan nergens iets vinden die jouw beweringen kunnen onderstrepen, mocht ik wat over het hoofd hebben gezien (wat natuurlijk goed mogelijkis) hoor ik het graag.