8 november 2017
Zoals je in de reactie hierboven kunt lezen, gaat de spoorwegovergang bij de Esperantostraat dicht. Daardoor komt vanuit oostelijke richting (Helperzoom) minder verkeer de straat in. Vanuit het westen (Hereweg) komt meer verkeer de straat in, maar niet al het verkeer rijdt door de hele straat heen. Een deel gaat de Sterrebosstraat in. Het totale effect is dat in het westelijke deel van de Waterloolaan het verkeer toeneemt, terwijl in het oostelijke deel het verkeer juist afneemt. Dit is een verwachting op basis van verkeersmodellen.
8 november 2017
Leg svp.eens uit hoe dat Kempkensberg verkeer op de Westerlijke Waterloolaan komt zonder de Oostelijke Waterloolaan te passeren.
8 november 2017
Dat klopt inderdaad niet. Het gaat niet om Hoogezand en ook niet om Assen, maar om Hoogeveen. Het treinverkeer wordt dus stilgelegd op de trajecten Groningen-Hoogeveen en Groningen-Weener/Veendam. Bedankt voor de opmerkzaamheid! Ik heb het aangepast.
8 november 2017
U schrijft: "In het weekend van 18 en 19 november wordt hiervoor het treinverkeer op de trajecten Groningen-Hoogezand en Groningen-Weener/Veendam stilgelegd". U bedoelt denk ik: "In het weekend van 18 en 19 november wordt hiervoor het treinverkeer op de trajecten Groningen-Assen en Groningen-Weener/Veendam stilgelegd"
6 november 2017
Graag gedaan!
2 november 2017
Duidelijk. Dank hiervoor.
2 november 2017
Bedankt dat dit georganiseerd werd. Ik vond het leuk!
27 oktober 2017
ARZ. Bij de presentatie van de plannen gericht op uitvoering van het Tracébesluit maakten de aannemerscombinatie bekend dat 200 bomen van de (x)bomen die kennelijk gesloopt moeten worden voor de realisatie van de weg(trace) niet gesloopt behoeven te worden vanwege positieve maatregelen. Tot op heden is uit geen enkele schriftelijke reactie van ARZ Directie noch van de zijde van de Aannemerscombinatie gebleken waar en welke bomen gespaard worden. Hoe de tijdige her plant en definitieve her plant veilig en duurzaam voor de bomen, mensen en natuur gerealiseerd gaat worden en vooral wanneer. De openbare toezegging van de aannemers wordt dan ook vooralsnog als onwaar en louter PR betiteld. Evenzo het gejuich over water in het Oude Winschoterdiep als gevolg van foutieve besluiten van de stuurgroep en financiele angsten voor een wel duurzame en unieke oplossing om het Diep voor permanent toekomstgericht watertransport en varen maximaal open te houden cq te maken. 20-50 cm water is niet eens genoeg voor een kano. Niets eens goed genoeg voor eenden en vissen en laat eerder problemen ontstaan dan dat deze worden opgelost. Laat staan voor een sloep, rondvaart of andere schepen. Het getoonde en juichende toontje dat er water ter plaatse van het Oude Winschoterdiep blijft wordt dan ook als onwaar in de reeks van 5 betiteld. Koudwatervrees van bestuurders en kortzichtigheid naar de toekomst van het woon-en werkgebied aan het kanaal.
24 oktober 2017
@Rolf, de oprit vanaf de Hereweg richting het Europaplein mag pas afgesloten worden als de Helperzoomtunnel in gebruik is. Naar verwachting is dat halverwege 2018. De afrit van de Hereweg uit de richting Europaplein blijft inderdaad tijdens de ombouw gewoon open.
22 oktober 2017
Wanneer wordt de oprit vanaf de Hereweg in de richting Europaplein afgesloten? De afrit naar de Hereweg uit de richting Europaplein blijft gedurende de bouw gewoon open?