3 augustus 2018
@Yme, de camara's zijn bij de oostelijke, noordelijke en westelijke ringweg zijn opgehangen, omdat die wegen de belangrijkste omleidingsroute vormen tijdens de ombouw van de zuidelijke ringweg. De camera’s maken deel uit van een systeem waarmee de verkeerscentrale in Wolfheze de voortgang van het verkeer op de ring kan volgen. Als het verkeer langzaam rijdt, kan de verkeerscentrale via de camerabeelden bepalen wat er aan de hand is en eventueel ingrijpen.
3 augustus 2018
Knullig verhaal waarom moesten er dan allemaal camera's komen bij Oost en noord nu is dit zeker weer weggooid geld
31 juli 2018
Beste Miek, bedankt voor je reactie. De oprit Kempkensberg blijft voorlopig open omdat de zomerstremming niet door is gegaan. De sluiting gebeurt op een later moment. Het is nog niet bekend wanneer. De sluiting van de oprit Kempkensberg is nodig voor de aanleg van de verdiepte ligging tussen het Julianaplein en het Europaplein. Als de oprit sluit, kan het verkeer niet meer vanaf de Hereweg direct de zuidelijke ringweg nemen richting het Europaplein. De oprit naar het Julianaplein (richting Drachten) blijft wel beschikbaar. Voor verkeer richting Hoogezand en richting Delfzijl worden omleidingsroutes ingesteld.
31 juli 2018
Wat blijft het stil n.a.v. mijn post.... en dat snap ik wel! Het is ook niet uit te leggen... Wat een dikke puinhoop wordt het in het zuiden van de stad. Denk dat ik m’n wagen maar de deur uit doe... Ooh wacht .... wellicht was dat de bedoeling ;) Dat ik dat niet meteen doorhad...
30 juli 2018
Oké, dank je voor je reactie.
30 juli 2018
Combinatie Herepoort gaat de gevolgen voor de planning zo snel mogelijk in beeld brengen en aangeven wat dit betekent voor de voortgang van de werkzaamheden. Op dit moment kunnen we dus nog niet zeggen wanneer de damwanden worden ingetrild.
30 juli 2018
@Ruud, uiteraard plaatsen we borden waarop staat dat de tunnel verboden is voor vrachtverkeer.
29 juli 2018
@Marinus: Er is een heel goede reden waarom de damwanden nu niet worden ingetrild. De aannemer heeft de plannen niet op orde. Het risico dat er iets misgaat is simpelweg te groot. Misgaan zou kunnen betekenen: onherstelbare schade aan de waterhuishouding, schade aan bekabeling, of zelfs het aanleggen van de tunnelbak op nèt de verkeerde plaats; een beetje te veel naar rechts of links zou kunnen betekenen dat de hele weg uiteidelijk niet kan worden afgebouwd. Het grotere belang heeft dus geen baat bij jouw resolute oplossing.
28 juli 2018
Ik begrijp het niet. Ligt het werk nu een jaar stil en gaan ze het pas in de zomervakantie van 2019 weer proberen met het intrillen van de damwanden?
28 juli 2018
Misschien een domme vraag hoor, maar waarom is er niet meteen gekozen voor een nieuwe asfalt laag in plaats van nieuw asfalt aan het oude asvalt aanbak methode. De weg moet er een paar jaar liggen dus waarom niet meteen gaan voor kwaliteit....