19 november 2018
De Helperzoom tunnel is ontworpen door Arcades nu Sweeco in 2014 en in dat rapport van 48 paginas staat niets over archelogisch onderzoek alleen alles boven de grond en in jan 2017 begon het archeologisch onder zoek en op 11 maart samen met Mug een dochter bedrijf van SJ Dijkstra te Leek bekend. In voorjaar 201 startte men met de bouw van de Helperzoom tunnel. De aannemer moest toen al weten dat ze bouwden halp op het zandpad en half in de Tweede verdedigings water linie van de stad Groningen. Het asgologisch rapport werd pas 10 okt 2018 officieeel openbaar gemaakt. Maar in voor jaar 2018 met Hemelvaartsdag poogde de aannemer beton blokken op de grond te leggen en daarop een stalen rail te leggen en te schuiven.Zonder heipalen of buispalen onder de tunnel aan gebracht te hebben. Nu moeten ze de betonvloer afbreken en heipalen/boorpalen aan te brengen. Reken er maar op dat de tunnel nog zeker een 1 j er nog niet inligt. op 5 okt 2018 vroeg Tom Swanenberg hoe zou u hem erin leggen dhr Muijzert. Zei idem als bij de zinktunnels in de HSL 4 buispalen erin en daar de tunnel op te leggen. Tillen of in water laten drijven en op zn plaats trekken.De zinktunnel delen van de HSL delen van 100 m liggen allen op 4 grote buispalen lang 40 m..Helaas ontbreekt er bij de organisatie veel ervaring. Het is verwijtbaar gedrag bj de Herepoort organisatie.Zij moesten het voor onderzoek eerst doen
19 november 2018
Mijn vraag is of men ook de vijver aan de Van Lenneplaan en de vijver in het H. de Vriesplantsoen gaan uitbaggeren ? Ook deze vijvers zijn sterk vervuild door de aanwezige ganzen. Ik hoop dat hier met intentie naar gekeken zal worden. Met vriendelijke groet, W.M.Droog
19 november 2018
Wat maakt een beetje verzakking nu uit, kijk eens naar het nieuwe fietspad langs de Helperzoom, als een biljartlaken zo strak echter beginnen de platen nu onderling een beetje te verzakken dat voel je nu al als je er overheen fietst. Het verbrede fietspad langs het Noord Willems kanaal ligt er nog strak bij, zal wel andere potklei zijn :) Of zijn hier echte vaklui voor ingehuurd?
19 november 2018
waarom onderzoek je achteraf?? is dit niets wat bij het vooronderzoek hoort? Wie gaat hiervoor met de roe krijgen? Of is het gewoon van "ach ja kan gebeuren" . Als dit soort fouten worden gemaakt in het bedrijfsleven krijg je een schop onder je kont, dus wie van de ambtenaren krijgt zout in zijn schoen en zonder wachtgeld op zoek naar een andere baan?? Precies niemand... de burger zal wel gaan meebetalen..
18 november 2018
Wanneer verwachten jullie deze uitkomsten ongeveer te kunnen presenteren?
17 november 2018
@ Ruud, wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad van de werkzaamheden. We mogen deze werkzaamheden helaas niet overdag uitvoeren. Als je per mail kunt laten weten waar je woont, dan kunnen we uitzoeken wat je de komende dagen nog aan werkzaamheden kunt verwachten bij jou in de buurt. De mail kun je sturen naar info@aanpakringzuid.nl. Ook kun je vandaag (zaterdag) in ons informatiecentrum Paviljoen Ring Zuid (Muntinglaan 2) een setje oordoppen krijgen. Het informatiecentrum is van 13.00 tot 17.00 geopend.
16 november 2018
Ja lekker! Nachtwerk, heerlijk zo’n kango/bikhamer te rammen in de nacht!! Zo weinig mogelijk hinder voor verkeer. Maar ik lig te schudden in m’n nest! ** [ongepast taalgebruik verwijderd]. Doe normaal. Doe dat lekker overdag. Daar gaat m’n nachtrust met die lawaai.
11 november 2018
Tetroniek???? Retoriek bedoel je
10 november 2018
Hier wordt alleen standaard tetroriek verkondigt.Zowel in Ringweg als Herepoort ontbreekt de praktijk ervaring in/met dit soort werk.Het contract botst aan alle kanten met voorstel Herepoort ! De weg kan ergewoon niet liggen tussen Jullianaplein en Europaweg. Het werk moet in den natte ontgraven worden(voor elke m3 grond eruit 1 m3 water terug. Er moeten grond depots komen waar soorten grond opgeslagen worden. De types verankering/trek/ kleef palen +/- 22.000 moeten aangebracht worden , de keuze Herepoort is nu fout ! Bij het sluiten Jullianaplein- Europaweg moeten 74.000 personen autos + 5000 vrachtautos via oude ring west laan 40-45 en Friesche Straatweg en komen daar de 18.000 motor voertuigen van de N 355 tegen. totaal onhaalbaar.Stoppen dit werk !
9 november 2018
FAKE NEWS!