10 december 2018
@Bert, in de MER is met dezelfde cijfers gerekend.
9 december 2018
Nog een aanvullende vraag: Is er in de MER (milieu effect rapportage) ook met deze cijfers gerekend? Dus met de toename vh verkeer door bouw op Europapark?
7 december 2018
@DJ, toch nog even ter toelichting: op deze website is inderdaad van alles te lezen over de uitvoering van de werkzaamheden, maar wat we bedoelen is dat we geen oordeel uitspreken over de wijze waarop de aannemer het contract uitvoert.
6 december 2018
Maar, wat ik nou niet snap, dit is toch het gedeelte waar de weg vanaf Drachten/richting Hoogezand zou komen? Ik dacht altijd dat de zuidkant gesloopt zou worden om plaats te maken voor de verdiepte ligging, en de tijdelijke weg op en naast de noordkant zou komen. Maar als ik naar de presentatie kijk wordt nu toch de noordkant gesloopt?
4 december 2018
Eddy, voorafgaand aan het maken van het plan voor de ombouw van de zuidelijke ringweg is verkennend onderzoek gedaan naar alternatieven. Ook dit idee, om een ‘zuidtangent’ onder de stad langs te maken, is onderzocht. Uit het onderzoek bleek onder andere dat het merendeel van het verkeer (ongeveer 80%) dat nu gebruik maakt van de zuidelijke ringweg, in de stad moet zijn of daar vandaan komt. Dit betekent dat een zuidelijke tangent de verkeersproblemen op de zuidelijke ringweg niet oplost. Doordat het verkeer in en rond Groningen naar verwachting blijft groeien, zou de zuidelijke ringweg ook na de aanleg van een tracé buiten de stad nog steeds veel verkeer trekken. Daarom is besloten de zuidelijke ringweg op het bestaande tracé te vernieuwen.
3 december 2018
Waarom wordt de ringweg niet aangelegd zoals een echte ringweg betaamd?, rondom de stad bivoorbeeld. A7 aansluiten op de A28 en vervolgens doortrekken naar het vervolg A7 richting Duitsland. Veel ruimte, weinig overlast slechts de aansluitingen realiseren. Of is dit te simpel gedacht misschien.....
3 december 2018
@Roland, bedankt voor de uitgebreide toelichting. Mijn collega's uit het team Bereikbaarheid gaan samen met de gemeente de situatie in het donker bekijken. Ik houd je op de hoogte van hun bevindingen.
3 december 2018
'de omwonenden hebben overlast en de zorgen van de kwaliteit van hun woonomgeving' Spreken jullie de omwonenden er ook op aan dat .ze eens zorgdragen voor die tyfus bende die sommige van hun zelfgemaakte tuintjes hebben gemaakt om maar niet te spreken van die illegaal gebouwde tuinhuisjes?
3 december 2018
@Bert, ik heb je vraag voorgelegd aan onze verkeerskundigen en hij geeft het volgende antwoord: In de berekeningen die we voor de ombouw van de zuidelijke ringweg (Tracébesluit) en de omgevingsvergunning Helperzoomtunnel hebben uitgevoerd is rekening gehouden met alle ontwikkelingen die in 2030 voorzien waren. Dat houdt in een volledig bebouwd Europapark, extra kantoortorens bij de Kempkensberg, nieuwbouw Engelse Kamp, Meerstad gereed, De Held III en nog veel meer ontwikkelingen in en rond de stad. De fietsoversteek bij de Helperzoomtunnel is dan ook getoetst op de verkeersaantallen die bij al deze ontwikkelingen horen. Op basis van deze aantallen lijken extra maatregelen niet nodig.
1 december 2018
@Sanne: Mijn vraag was retorisch bedoeld, maar uit jouw rare formele reactie lees ik dat ARZ de realiteitszin een beetje kwijt is geraakt. Ten eerste doen jullie voortdurend uitspraken over de uitvoeing van het contract (daar is jullie website getuige van). En ten tweede: Er is toch echt niemand die vindt dat de uitvoering tot nu toe goed heeft uitgepakt, of vergis ik me?