8 december 2024
Voor en na de ovonde op de brailleweg zijn barriers/paaltjes geplaats oostkant. Dit geeft veel onveilige situaties, je moet namelijk direct na de stoplichten voor het julianaviaduct invoegen naar links, en na de ovonde is de mogelijkheid voor invoegen naar de afrit rivierenbuurt zeer kort (je moet van de gedwongen linker rijstrook naar rechts en dan de afrit op), ook onveilig ivm verkeer op de rechterrijstrook. Waarom staan die paaltjes/barriers daar? Er gebeuren geen werkzaamheden iig. Julie creëren op deze manier onveilige situaties!
6 december 2024
Heeft geen prio, het gaat maar om fietsers.....
5 december 2024
Rob, we werken eraan om de verlichting op korte termijn brandend te hebben.
5 december 2024
Een vraag over een ander fietspad: Wanneer wordt de verlichting onder de Julianabrug aangesloten / aangezet? Aan de west kant is fietspad nog niet verlicht terwijl de werkzaamheden daar al een tijd lang afgerond lijken te zijn.
4 december 2024
Beste Berend, Bedankt voor je reactie. Hierbij een korte update. Er zijn een aantal wijzigingen, met name door het slechte weer en de omstandigheden rondom het spoor. Voor punten 1 en 2, zie dit artikel. De Maximaweg (3) en Hereweg (4), gaan op 20 december open. Net als de Verlengde Lodewijkstraat (6) De Helperzoom tussen Waterloolaan en DUO, over de nieuwe ringweg, is vertraagd naar ca. februari 2025 (5), de Helperzoom tussen DUO en de kruising met de Haydnlaan wordt hierna aangepakt. De Esperantostraat blijft afgesloten tot en met mei 2025 (6). Het is nog steeds onbekend wanneer de werkzaamheden rondom het fietspad Hoornsediep nabij Parkweg worden afgemaakt (8). Hopelijk is het weer duidelijk geworden, uiteraard is alles onder voorbehoud en zullen wij later verder informeren. Groet, Rienk (Aanpak Ring Zuid)
4 december 2024
Beste Winand, Bedankt voor je melding over de verlichting. We zijn op de hoogte van het ontbreken van de verlichting hier en hopen snel met een oplossing te komen. Met vriendelijke groet, Rienk (Aanpak Ring Zuid)
4 december 2024
Piet Nienhuis (reactie van 9.45u): Wij bedoelen het centrum uit, dus zowel naar de A28 als De Wijert. De linksaffer voor verkeer vanuit Drachten kruist de Brailleweg richting het zuiden nog voor de toerit naar de A28. Ook het verkeer naar de A28 had dus voor een verkeerslicht moeten wachten. Vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid en gezien de beschikbare ruimte was het niet mogelijk om deze rijstrook buiten de verkeerslichten om te realiseren.
4 december 2024
Vergeet ook niet bijvoorbeeld het verkeer dat van het centrum via de Brailleweg de A28 oprijdt. Die stroom zou toch kruisen met verkeer dat vanuit Drachten meteen linksaf de Vondellaan in zou kunnen rijden. Die paar seconden 'omrijden' bevordert een soepele en veilige verkeersafwikkeling. Een begrijpelijke oplossing.
4 december 2024
Niet naar de toerit van de A28, maar wel verkeer vanaf Drachten via de Brailleweg linksaf naar de Vondellaan. Dus het project heeft hier wel een punt.
4 december 2024
De angel zit in de volgende zin: "In de situatie dat verkeer vanuit Drachten daar linksaf kon slaan, was er ook een verkeerslicht nodig op de Brailleweg voor het verkeer de stad uit." Dat verkeerslicht is namelijk helemaal niet nodig voor verkeer de stad uit omdat verkeer vanuit Drachten nooit de oprit richting Assen zal gebruiken. Van kruisend verkeer is dus geen sprake. En ik ben vast niet de enige die vraagtekens bij deze "oplossing" zet.