29 augustus 2019
Beste mensen van ARZ, Zou het misschien mogelijk zijn om de webcam die nu steeds heen & weer draait vast te zetten op de werkzaamheden bij de HL Wichersstraat? Alvast bedankt!
29 augustus 2019
De feiten die je noemt komen echter niet overeen met de onderzoeken / berichtgeving hierover. Omdat mensen continue niet verder lijken te kijken dan hun neus lang is vermoed ik dat de term Azijn gedronken is gebuikt. Lees vooral ook: https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/aan-het-woord/vragen-aan-de-expert-dirk-zwakenberg-over-bomen De deksels van de verdiepte ligging krijgen een grondlaag van 1 m tot 1,50 m. Zo’n grondlaag is voldoende voor eigenlijk alle boomsoorten om hier duurzaam te kunnen groeien. De beworteling van de bomen zit met name in de bovenste meter, omdat daar de meeste voeding, vocht en zuurstof zit. Ook de beworteling van de monumentale bomen in het Sterrebos is ‘slechts’ aangetroffen op een diepte van 1 m tot 1,80 m. https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/de-wijk-in/bij-u-in-de-straat-5-waterloolaan Het verkeer neemt volgens de verkeersprognoses voor 2030 in een deel van de Waterloon (het meest westelijke deel) toe: van 2.500 motorvoertuigen per werkdagetmaal naar 3.500. Ondanks deze toename blijven de effecten op de luchtkwaliteit en het geluid in de Waterloolaan ruimschoots onder de wettelijke normen. Op het meest oostelijke deel van de Waterloolaan (tussen Verlengde Oosterweg en Helperzoom) neemt het verkeer volgens de voorspellingen juist af, van 4.500 naar 3.500 motorvoertuigen.
29 augustus 2019
Lucas zijn beschrijving klopt precies, en de reactie van ARZ geeft hoop dat het veilig wordt opgelost. Ik heb zelf bij het oprijden van de Herweg (linksaf, richting oprit A7) bij groen licht bijna een brommer onder de auto gehad die ook groen dacht te hebben en vanaf de stad kwam.
29 augustus 2019
Wederom hartelijk dank voor uw reactie. Ik had al gezien dat de oprit vanaf de Waterloolaan naar de Hereweg is voorzien van een stoplicht (dit wist ik nog niet toen ik mijn vraag stelde). En ik heb inderdaad ondervonden dan het geen chaos is, wel drukker zoals u aangaf.
29 augustus 2019
Is het lawaai van het intrillen nu anders dan voorheen? Wij horen in Helpman nu een hard geluid alsof iets met een hogedrukspuit wordt schoongemaakt of een soort hard klinkende golfbeweging. Kunnen het niet plaatsen. Misschien ook van de nieuwbouw bij Duo?
29 augustus 2019
Waarom wordt de Helperzoom spoorwegovergang eigenlijk niet afgesloten voor auto's? Vanuit de oostkant kan men via Griffeweg of Euroborg de ring bereiken en vanaf de westkant zijn er ook voldoende ontsluitingen. Dit zou heel veel gevaarlijke situaties schelen, zeker ook op de Waterloolaan. Mbt Waterloolaan; vanmorgen diverse autos die over de stoep zien rijden, andere wachtende autos gaan passeren in de hoop niet zelf te hoeven wachten, toch sluipen door Herewegbuurt etc. Volgens mij gaat het volgende week en/of bij regenachtig weer nóg drukker worden. Lijkt me niet goed gaan.
29 augustus 2019
Op die deksels ligt hooguit een halve meter aarde. Dat wordt nooit een 'park'. Het is ook maar zeer de vraag of de gemeente de kosten van aanleg en onderhoud daarvoor kan en wil opbrengen. Daarnaast zit er een gat tussen die deksels in, waar de uitlaatgassen geconcentreerd uit komen, omdat afzuiging of filtering geen verplichting was en dus te duur werd geacht. De luchtkwaliteit wordt daar flink slechter, wat ook blijkt uit het onderzoek dat ARZ heeft laten uitvoeren. Tot slot moet de hondenbezitter de Waterloolaan oversteken, wat een lokale ontsluitingsweg was met minder dan 300 verkeersbewegingen per dag. Hier rijden straks volgens ARZ 10x zoveel auto's in 2 richtingen inclusief bussen. Dat verkeer reed voorheen over de ringweg en de Kempkensberg. Als u azijngebruik vermoedt, moet u misschien ook eens de diepte van uw eigen glas peilen.
28 augustus 2019
Dat de afsluiting van de Kempkensberg vooral gevolgen heeft voor medewerkers van DUO en bewoners van de Engelse Kamp is wel erg kort door de bocht. Wat te denken van de bewoners van de Waterloolaan en de achterliggende straten? Voor deze bewoners zijn n.l. de gevolgen rampzalig. Waar DUO medewerkers een paar keer per dag negatieve gevolgen ondervinden van de verkeersmaatregelen geldt voor ons een verkeersoverlast van vele uren per dag. Het bevreemd mij dat ARZ dit onbesproken laat. Wat ARZ in elk verhaal wel graag vermeldt is dat de huidige verkeerssituatie in samenspraak met de buurt en bewoners tot stand gekomen is. Dit klinkt prachtig, maar berust niet op de waarheid. Ik ben jarenlang lid geweest van de klankbordgroep en heb altijd aangegeven mee te willen denken aan de herinrichting van de Waterloolaan. Toen een uitnodiging uitbleef heb ik contact gezocht met ARZ. Ik zou benaderd worden, wanneer het zover was. Nooit iets gehoord, dus hoezo in samenspraak met bewoners?? Terugkomend op de verkeersoverlast. De herinrichting van de Waterloolaan nodigt uit tot te hard rijden, wat tot onveilige situaties leidt en bovendien geluidsoverlast geeft. Vandaag een bijna ongeluk, omdat een fietser, komend uit het fietspad van het Sterrebosje geen voorrang kreeg van een automobilist, komende van de Hereweg. Automobilisten schieten de Sterrebosstraat in als er een rij auto's voor de stoplichten van de Hereweg staan. Voor schoolgaande kinderen is het een onbegaanbare route geworden, met name het oversteken gaat moeilijk en bovendien is de kans groot dat ze tegen de stoepranden worden gedreven door elkaar passerende auto's. Dit zijn enkele opsommingen die maken dat de gevolgen voor de Waterloolaanbewoners niet verzwegen kunnen worden door ARZ. Ongeveer 35 jaar geleden was de Waterloolaan ook een tweerichtingen straat. Ook toen was het een gevaarlijke straat ,waar veel ongelukken zijn gebeurd, zoals ik vermeld heb op de bijeenkomst in de Stroming, De Rivierenbuurt. Het was mij duidelijk dat ARZ niet op deze info zat te wachten, blijkend uit een morrend antwoord en snel schakelend naar een volgende aanwezige. Dat 35 jaar geleden is besloten tot een gedeeltelijke eenrichtingverkeersstroom op de Waterloolaan was een keuze, waar men niet omheen kon, gezien de onveilige situaties. Hoe kan het dat deze ervaring geen enkele waarde meer heeft?
28 augustus 2019
Azijn gedronken? U kunt de hond straks meenemen over het park, wat ringweg is/was, wat juist super veilig is!
28 augustus 2019
Lukas, goed dat je hier een reactie plaatst en bedankt voor het meedenken. Je constatering dat de twee verkeerslichten van veraf wel op één kruising lijken klopt. Dit is het team Verkeer ook opgevallen. Het team onderzoekt nu welke maatregelen hier genomen kunnen worden. Hoe dit er precies uit gaat zien is nog niet bekend, maar het doel is om de zichtbaarheid van het eerste licht ten opzichte van het tweede te vergroten. Dit zodat de weggebruikers de kruising op tijd zien en ook op tijd kunnen stoppen.