11 september 2019
@Rudolf, zou het kunnen zijn dat je het ronde blauwe bord met witte pijl ter hoogte van de Sterrebosstraat bedoelt? Dit is namelijk een bord die de verplichte rijrichting aangeeft (verplicht rechtdoor). Dit is wat anders dan een eenrichtingsverkeersbord. Dat is namelijk een vierkant blauwbord met een witte pijl.
10 september 2019
John: Je schrijft hierboven "Wat de verwachte effecten zijn van het project op het verkeer in de Waterloolaan, is te zien op de verkeerskaart op deze website." Ik wordt hier wel een beetje skeptisch van. Was de huidige chaos op de Waterloolaan ook "verwacht". Zo ja, dan drijven jullie willen en wetens het verkeer in chaos. Zo nee, dan klopt er kennelijk niet veel van jullie verwachtingen. Beide mogelijkheden vind ik zorgwekkend.
10 september 2019
Hoi John, bedankt! Wordt de damwand teller ook nog bijgewerkt? Deze staat nog steeds stil op 30 augustus.
10 september 2019
Dit had ik eerst ook. Maar als je richting Helpman of langs de zuiderbegraafplaats/ringweg moet fietsen, ga je op de helft van de Waterloolaan linksaf het fietspad op (door het bos). Dan kom je wél goed uit bij een stoplicht
10 september 2019
Jan, het klopt dat er in de spits lange files in de Waterloolaan staan. We erkennen dat de situatie hier niet ideaal is. Het is een tijdelijke situatie, totdat de Esperantokruising dicht gaat. Dat kan pas als de Helperzoomtunnel open is. Verkeerslichten of verkeersregelaars bieden hier geen uitkomst vanwege de spoorwegovergang. Met het oog op de veiligheid mag er geen verkeer op de spoorwegovergang stilstaan. Daarom moet het verkeer vanaf de spoorwegovergang altijd voorrang hebben. We bekijken of er andere oplossingen mogelijk zijn.
10 september 2019
Hoe zit het met fietsers die vanuit de Waterloolaan de Hereweg over naar links moeten? Er is een mooi fietsvak vooraan bij het stoplicht geplaatst, maar uiteindelijk moet je door het zand/planten om op het fietspad te komen..
10 september 2019
Kars, het is wel degelijk de bedoeling dat op de deksels een groot park wordt gerealiseerd. Bij de aanleg van het Zuiderplantsoen stelt de aannemer een plan op voor het beheersen van het regenwater. Dit plan wordt getoetst door Rijkswaterstaat, die namens het Rijk als opdrachtgever optreedt. Het beheer van het Zuiderplantsoen, inclusief de inrichting van de deksels, valt onder gemeentelijke verantwoordelijkheid. De verwachte verkeersdrukte in de Waterloolaan is inderdaad de uitkomst van een verkeersmodel. Omdat het gaat om een toekomstige situatie, is het niet mogelijk om voor het onderzoek metingen te doen. De toekomst laat zich alleen voorspellen met behulp van berekeningen. Zie voor het verschil tussen huidige en toekomstige aantallen ook het antwoord op je vorige reactie.
10 september 2019
Dat fietspad kunnen ze m.i. het beste verwijderen. Dat pad is overbodig geworden en gevaarlijk.
10 september 2019
@Laurens, het klopt wat je zegt. Het autoverkeer kan vanuit alle kanten onder de tunnel door, dus ook vanuit de richting die jij noemt.
9 september 2019
Is het mogelijk dat het filmpje van het inschuiven van de Helperzoomtunnel op normale snelheid kan worden afgespeeld in plaats van versneld?