30 oktober 2019
Met de hoeveelheid bussen die hier passeert zijn er ook andere mogelijkheden zonder een aparte busstrook om de bussen soepel doorgang te verlenen. Door de bus iets eerder 'groen' te geven dan de auto's kan de bus over de dan nog vrije strook voor de rechtdoorgaande auto's onder het viaduct door. De huidige busstrook kan je dan veranderen in een fietsstrook. Het is absurd dat de vele fietsers die over deze route fietsen maar een kilometer/4 minuten om moeten fietsen over een sociaal onveilige route omdat die paar bussen in het uur zo nodig over hun eigen baan direct door moeten kunnen rijden. Vele fietsers 4 minuten vertraging <> een bus misschien een paar seconden. Ga voortaan maar met de auto ipv de fiets over de hereweg.
30 oktober 2019
Henk, je noemt verschillende voorbeelden waarin de fietser in jouw ogen wordt benadeeld ten opzichte van de automobilist. In het algemeen proberen we de ombouw van de ringweg zo uit te voeren dat de overlast voor iedereen zo veel mogelijk wordt beperkt. Overlast is bij dit grote project helaas onvermijdelijk, voor automobilisten en inderdaad ook voor fietsers. De Hereweg is een cruciale route voor auto- en busverkeer. We krijgen geen toestemming om het autoverkeer of het busverkeer hier voor langere tijd te stremmen. We zoeken een oplossing voor de tijdelijke omleiding voor de fietsers vanuit het centrum.
30 oktober 2019
Leon, dat stukje moet inderdaad nog. Dit staat in de planning voor december 2019. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/stand-van-zaken-intrillen-damwandplanken (recente artikel over de stand van zaken van de damwandplanken).
30 oktober 2019
Intussen zijn we weer bij. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/stand-van-zaken-intrillen-damwandplanken (recente artikel).
30 oktober 2019
volgens mij werkt de webcam weer niet ?
30 oktober 2019
Hallo de webcam van de helpezoom tunnel doet het nog niet
29 oktober 2019
*Of loopt het project nu nog iets verder uit
29 oktober 2019
Was dit zo gepland of loopt het nog iets verder uit? Voor de rest doen jullie alles goed hoor.
29 oktober 2019
@Filip: Als de tunnel open gaat, zal het verkeer via de De Savorin Lohmanlaan en de Goeman Borgesiuslaan gaan rijden, beide straten krijgen dezelfde conflicten met fietsers als de Waterloolaan. Het probleem wordt dus verschoven. Verreweg de beste oplossing was geweest om de route via de Kempkensberg gewoon te behouden nadat de ombouw is voltooid. Deze optie stond ook in de oorspronkelijke plannen (als een soort “parkway”, deze benaming is later (ten onrechte) aan de helen ringweg gegeven). Om nog steeds onbegrijpelijke redenen is de route via de Kempkensberg in de definitieve plannen geschrapt, en wordt het verkeer door woonstraten gestuurd.
29 oktober 2019
Dank John. Dat het een eis van de gemeente is was me niet bekend hoor! Dat verklaart een hoop. En dat het om veel auto's gaat is me ook duidelijk, dat is elke dag te zien en daar zit precies de zorg. Of het bestemmingsverkeer is tussen de wijken kun je over twisten want vanaf de ene naar andere wijk is toch meer fietsafstand bij dergelijk oponthoud maar goed, dat zullen we nooit echt weten dus we moeten het er maar mee doen zoals het is. Kan uiteraard niet wachten tot die tunnel open gaat. Hopelijk is er dan minder 'bestemmingsverkeer' en wordt het veiliger omdat er dan ook meerdere routes van en naar de tunnel zijn.