17 november 2019
Henk, zie onze aanvulling op het artikel van 17 november. Zodra het veilig kan, mag het fietsverkeer vanuit het centrum richting Helpman over de busstrook onder het viaduct door. Dat zal waarschijnlijk begin 2020 mogelijk zijn. De verkeersregelinstallatie moet hiervoor worden aangepast.
17 november 2019
Michiel, zie onze aanvulling op het artikel van 17 november. Zodra het veilig kan, mag het fietsverkeer vanuit het centrum richting Helpman over de busstrook onder het viaduct door. Dat zal waarschijnlijk begin 2020 mogelijk zijn. De verkeersregelinstallatie moet hiervoor worden aangepast.
17 november 2019
Zie onze aanvulling op het artikel van 17 november. Zodra het veilig kan, mag het fietsverkeer vanuit het centrum richting Helpman over de busstrook onder het viaduct door. Dat zal waarschijnlijk begin 2020 mogelijk zijn. De verkeersregelinstallatie moet hiervoor worden aangepast.
15 november 2019
Hallo Marlieke, we begrijpen dat dit voor jou een vervelende situatie is. De bestaande spoorwegovergang bij de Esperantokruising moet vanwege veiligheidseisen van spoorwegbeheerder Prorail dicht. Hier komt een extra spoor en er gaan meer treinen rijden. In deze nieuwe situatie, met veel extra treinverkeer, is het open houden van deze kruising niet veilig en daarom geen optie. Als vervanger voor de Esperantokruising wordt ongeveer een kilometer zuidelijker de Helperzoomtunnel aangelegd. Deze tunnel wordt geschikt voor auto's, fietsers, voetgangers en openbaar vervoer. Op de huidige plek bij de Esperantokruising was onvoldoende ruimte om een tunnel voor autoverkeer aan te leggen. De afspraak is dat de Esperantokruising pas dicht kan wanneer de Helperzoomtunnel open is. De opening van de Helperzoomtunnel staat in de planning voor april 2020. ProRail beslist op welke datum de Esperantokruising dicht gaat. Fietsers en voetgangers die nu nog via de Esperantokruising gaan, kunnen straks het spoor kruisen bij het Herewegviaduct, de fietstunnel bij station Europapark of de Helperzoomtunnel. Voor voetgangers en langzaam rijdend verkeer zijn deze alternatieven inderdaad verder weg. De nieuwe tunnel bij de Esperantostraat voor fietsers en voetgangers kan pas worden aangelegd als de verdiepte ligging in gebruik is genomen (planning: 2024). De aanleg kan niet eerder beginnen omdat de toekomstige fiets-en voetgangerstunnel deels onder de huidige ringweg ligt. Die moet eerst worden afgebroken om plek te maken voor de aansluiting op de nieuwe fiets- en voetgangerstunnel. Je hebt je telefoonnummer in het vorige bericht vermeld. Het nummer heb ik verwijderd om te voorkomen dat andere mensen het ook kunnen zien. Ik neem maandag contact met je op om het nader toe te lichten.
15 november 2019
Krijg ik nog een reactie op mijn vraag? Voor ik politiek alarm sla wil ik de feiten zeker weten. Ik ben ook visueel gehandicapt, dus graag even bellen = 06 ********. Projectbureau Aanpak Ring Zuid is vandaag niet bereikbaar.
15 november 2019
Hallo ARZ, eerder hebben jullie aangegeven in november te beginnen met het aanbrengen van zand. Daarnaast hebben jullie eerder dit jaar aangegeven dat de Vondellaan ook eind dit jaar aangepakt zou worden. Wordt er binnenkort nog gestart met deze werkzaamheden? Of zijn er nog andere zaken die jullie dit jaar nog gaan oppakken?
15 november 2019
Annie, bedankt voor je melding. Er was sprake van een storing in de smileyborden. Deze is inmiddels verholpen. Mocht dit weer gebeuren, dan kun je altijd hier een melding maken of ons mailen op info@aanpakringzuid.nl.
14 november 2019
Waarom reageren jullie niet op de voorstellen zoals op andere berichten? Groningen echt Fietsstad?????
13 november 2019
Erin, het uittrekken van de damwandplanken geeft vergelijkbare overlast. Wel is de verwachting dat het trekken van de planken sneller gaat dan het intrillen.
13 november 2019
Beste Pim, het vorige rapport was gepubliceerd op dinsdag 29 oktober. Door een fout in het kaartje is deze enkele dagen offline geweest. Op woensdag 6 november hebben we deze weer online geplaatst. Het klopt dat we de rapporten altijd wekelijks publiceerden en ook ‘weekrapporten’ hebben genoemd. Momenteel zijn we niet meer elke week bezig met het intrillen van de planken, en is er dus ook niet elke week een monitoringsrapportage gemaakt. Het intrillen is de komende weken steeds op enkele momenten in bepaalde periodes. Het Loket Damwand bekijkt nu hoe er de komende tijd gerapporteerd gaat worden op deze website. Ik kan nu dus ook niet aangeven wanneer het volgende rapport geplaatst wordt. Mijn excuses als er verwarring is ontstaan over de frequentie van de rapporten. Goed om te horen dat je deze publicaties volgt!