22 november 2019
Ik snap dat jullie niet wilden wachten, maar er was natuurlijk een reden waarom de oprit niet afgesloten mocht worden. En als ik zo alle files en chaos rondom de toch al zo onveilige Esperanto-overgang zie, heb ik het vermoeden dat dat misschien wel de reden was. Door wie is er dan toestemming verleend om indirect de verkeersveiligheid daar verder in het nauw te drijven? Met vriendelijke groet, Arjan de Groot
22 november 2019
Goedemorgen, Wanneer wordt de 'damwand teller' weer eens bijgewerkt? De teller staat nog steeds op 71% , en dat was op 29 oktober. Vandaag is het inmiddels al 22 november...
18 november 2019
Monique, ik heb je vraag voorgelegd aan het Team Monitoring en de betreffende uitvoerder. Excuses als mijn antwoord op zich liet wachten. Zij geven aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de rioollucht door onze werkzaamheden wordt veroorzaakt. Het trillen heeft namelijk een minimaal effect (gehad) op de riolering ter plekke. Mocht je de rioollucht weer ervaren, dan kun je dit het beste melden bij de gemeente Groningen.
17 november 2019
@John. Ik snap niet wat je probeert te zeggen: Dat de verkeerlichteninstallatie aangepast zou moeten worden als fietsers over de busbaan gestuurd worden hadden jullie toch ook kunnen bedenken VOORDAT jullie de boel stremden? Is er (wederom) iets faliekant misgegaan in de planning, en hebben jullie gewoon vergeten om aan de fietsers te denken? Of is dit een zoethoudertje, en zal uiteindelijk blijken dat jullie toch niet willen dat fietsers over de busbaan mogen rijden?
17 november 2019
Ik waardeer het dat je reageert! Maar, wat bedoel je met ‘zodra het veilig kan’’? Jij bekijkt het probleem nu volgens mij alleen uit oogpunt van verkeersveiligheid. De omfietsroute is/voelt echter sociaal onveilig. Fietsers kiezen daardoor nu voor verschillende verkeersonveilige alternatieven. Hoe gaan jullie daar mee om? Een sociaal onveilige route aanhouden tot begin 2020 vind ik echt te lang!
17 november 2019
Henk, zie onze aanvulling van 17 november.
17 november 2019
Anton, zodra het veilig kan, mag het fietsverkeer vanuit het centrum richting Helpman over de busstrook onder het viaduct door. Dat zal waarschijnlijk begin 2020 mogelijk zijn. De verkeersregelinstallatie moet hiervoor worden aangepast. Zie ook onze aanvulling op het artikel van 17 november.
17 november 2019
@E: Zodra het veilig kan, mag het fietsverkeer vanuit het centrum richting Helpman over de busstrook onder het viaduct door. Dat zal waarschijnlijk begin 2020 mogelijk zijn. De verkeersregelinstallatie moet hiervoor worden aangepast.
17 november 2019
@TK en Buurtbewoner: zie onze aanvulling van 17 november. Zodra het veilig kan, mag het fietsverkeer vanuit het centrum richting Helpman over de busstrook onder het viaduct door. Dat zal waarschijnlijk begin 2020 mogelijk zijn. De verkeersregelinstallatie moet hiervoor worden aangepast.
17 november 2019
Henk, zie onze aanvulling op het artikel van 17 november. Zodra het veilig kan, mag het fietsverkeer vanuit het centrum richting Helpman over de busstrook onder het viaduct door. Dat zal waarschijnlijk begin 2020 mogelijk zijn. De verkeersregelinstallatie moet hiervoor worden aangepast.