10 december 2019
Waarom zijn alle rijbanen nog niet vrijgegeven? Werkzaamheden zijn afgerond.
8 december 2019
Ik vind het wel handig dat ook dit soort dingen onder het kopje laatste nieuws worden geplaatst. Zo hoef je iedere keer maar 1 pagina te bekijken/refreshen om te zien of er nieuwe content is. Ook al is dit niet echt "nieuws", het is toch leuk om te lezen en ik zou het gemist hebben als het niet onder laatste nieuws zou hebben gestaan.
7 december 2019
Mensen die slecht ter been zijn en ouders met kinderwagen worden hier vergeten. Een trap maar ook de hellingen van de tunnel zijn voor veel mensen te zwaar of zelfs onmogelijk om te nemen. Wat voor oplossing is er voor deze groep?
6 december 2019
Henk de Wit, hoewel er inderdaad wel eens iets misgaat, gaat er gelukkig ook het nodige goed. Soms zijn de werkzaamheden eerder klaar dan gedacht, soms duren ze wat langer. We proberen de omwonenden hierover zo goed mogelijk te informeren. Dat een project van deze omvang overlast veroorzaakt, is onvermijdelijk. Dat hebben we ook vanaf het begin duidelijk gemaakt. Waar verkeersonveilige situaties ontstaan, proberen we die waar mogelijk samen met gemeente en bewoners op te lossen.
5 december 2019
Marco, het artikel staat in onze rubriek TOEN en STRAKS. Daarin kijken we terug en vooruit. Het is dus een achtergrondverhaal. We hebben gemerkt dat veel inwoners van Groningen en mensen van wat verder weg niet precies weten wat er door het project Aanpak Ring Zuid verandert. Daarom pikken we er af en toe een paar onderdelen uit. Alle artikelen verschijnen op de homepage onder het kopje 'Laatste nieuws', daar zouden we inderdaad eens naar kunnen kijken.
5 december 2019
Dit bericht voegt eigenlijk helemaal niks toe aan hetgeen wat al bekend was.. Dus waarom staat dit onder "laatste nieuws"? Er wordt zelfs niet gesproken over een planning. Alleen wanneer het gereed moet zijn.
5 december 2019
Thomas, wanneer we damwandplanken voor de noordwand gaan intrillen bij de Hereweg, is nog niet bekend. Het gebeurt in elk geval dit jaar niet meer.
5 december 2019
In overleg met Wijkcomité Herewegbuurt, bewoners en de gemeente is besloten om de Sterrebosstraat tussen Anna Paulownastraat en Waterloolaan af te sluiten om sluipverkeer tegen te gaan.
5 december 2019
@embo, de fietsers zijn we zeker niet vergeten. De omleiding via de busbaan is een optie die pas later in beeld is gekomen en die om een aanpassing van de verkeerslichten op deze plek vraagt. Gezien de complexiteit van deze kruising kost het enige tijd voordat de verkeerslichteninstallatie is aangepast.
5 december 2019
E, we bedoelen inderdaad dat het op dit moment nog niet verkeersveilig is om via de busbaan onder het viaduct door te fietsen. Eerst moet de verkeersregelinstallatie ter plekke technisch worden aangepast, om te zorgen dat bussen en fietsen beide veilig onder de doorgang kunnen. Dat kost tijd omdat de deskundigen die dit moeten inregelen schaars zijn. Tot die tijd geldt de omfietsroute langs de Papiermolentunnel. De kapotte verlichting in de Papiermolentunnel is door Combinatie Herepoort gerepareerd. Samen met de gemeente bekijken we of we iets kunnen doen om de sociale veiligheid op deze route te verbeteren. Als je suggesties hebt, horen we die graag.