9 januari 2020
Hallo Marlieke, 4 jaar is inderdaad een lange periode. Zeker voor de doelgroep die je benoemd. We hebben hier telefonisch contact met elkaar over gehad en tijdens de gesprekken is aangegeven dat we geen klip-en-klare oplossing hiervoor hebben. Onze toezegging om aan te sluiten bij een breder overleg over deze situatie staat nog steeds. We zien de uitnodiging graag tegemoet.
9 januari 2020
Hallo Embo, we wensen jou natuurlijk ook een gelukkig en gezond 2020 toe. De aanpassing van de verkeersregelinstallatie is nog niet gedaan. Het aanpassen kost veel tijd omdat de specialisten die dit kunnen uitvoeren schaars zijn. Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit voor het einde van het eerste kwartaal gerealiseerd is. Ook vanuit onze kant het liefst zo snel mogelijk.
9 januari 2020
Hallo Martin, de bypass is op dit moment nog gesloten om twee redenen. De berm moet nog aangevuld worden met zand. Vanwege PFAS heeft dit een lange tijd stil gelegen. Nu de wetgeving is aangepast, kunnen we hier binnenkort weer mee verder. Daarnaast ligt het voorstel voor bebording nog ter beoordeling bij de wegbeheerders. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik maakt van de bypass en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt.
9 januari 2020
Hallo T, dat is op dit moment nog niet bekend. Het voorstel voor bebording ligt op dit moment nog ter beoordeling bij de wegbeheerders. Daarnaast moet de berm langs de bypass nog verder aangevuld worden met zand. Vanwege PFAS hebben we dit nog niet kunnen doen. Nu de wetgeving is aangepast, kunnen we daar binnenkort weer starten met het aanvullen van de berm.
9 januari 2020
Hallo Henk, de rijstrook is op dit moment nog gesloten om twee redenen. De berm moet nog aangevuld worden met zand. Vanwege PFAS heeft dit een lange tijd stil gelegen. Nu de wetgeving is aangepast kunnen we hier binnenkort weer mee verder. Daarnaast ligt het voorstel voor bebording nog ter beoordeling bij de wegbeheerders. Zonder bebording kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Denk daarbij aan landbouwverkeer dat gebruik zou kunnen maken van de rijstrook en vervolgens op de ringweg/snelweg terechtkomt.
9 januari 2020
Hallo Hans, Thomas heeft gelijk. Tussen de minirotonde en het Vrijheidsplein komt een nieuwe oprit richting het Julianaplein. Via de volgende link kun je een volledige impressie bekijken van het Vrijheidsplein en de minirotondes. De nieuwe op- en afritten zijn hier goed zichtbaar. https://www.aanpakringzuid.nl/beeld/nu-en-straks/vrijheidsplein.
9 januari 2020
Bij het knooppunt westerbroek zijn 2 bijpasses gemaakt. De bijpass vanuit Groningen richting Hoogezand is echter nog steeds dicht en voor het verkeerslicht is er maar 1 rijbaan beschikbaar ipv 2. Waarom wordt deze bijpass niet opgengesteld?
8 januari 2020
Hoe verbinden jullie de betondelen in de lengte van de weg zodat het waterdicht is ? Ik zie ze niet bij de Helperzoom tunnel hoe wordt het bij de zuidring ?
8 januari 2020
Hoi John, Is al bekend wanneer we volledig van de nieuwe bypass gebruik kunnen maken? Nu ontstaan er onnodige opstoppingen bij de verkeerslichten voor verkeer wat de stad uit wil (vanaf de oude N7)
7 januari 2020
Al enige tijd is knooppunt Westerbroek gereed (lijkt mij) maar waarom kan er maar gebruik worden gemaakt van één rijstrook richting de A7?