26 februari 2020
Beste John/Nancy, De situatie met de omleiding begint echt belachelijk te worden. Fietsers gaan massaal tegen het verkeer in (want het is wel degelijk sneller om 3 keer over te steken, ik ben ervaringsdeskundige). Het is gevaarlijk, en jullie zitten te wachten tot iemand een verkeerslicht kan programmeren. DOE IETS!!!! Maar dan schrik ik pas echt van jullie reactie op twitter: "De omleiding voldoet aan de afspraken die gemaakt zijn met de gemeente." Wat raar: de gemeente is een onderdeel van ARZ. Maken jullie afspraken met jezelf? Dat is makkelijk, dan kom je er altijd uit. Het klinkt ook niet alsof jullie ook maar iets van plan zijn te veranderen aan de situatie en dat de hele discussie over het gebruik van de busbaan en het gebrek aan programmeurs een zoethoudertje is voor degenen die hier een reactie plaatsen. Dit geeft geen vertrouwen.
25 februari 2020
@Roelf, de huidige afrit van de zuidelijke ringweg (voor verkeer vanaf Julianaplein) naar de Europaweg kan de hoeveelheid verkeer nu al niet goed aan. Voor de verkeerslichten staan regelmatig lange rijen wachtende auto’s, waardoor files ontstaan tot op de ringweg. Dit is een onveilige situatie. In de toekomst komt er alleen maar meer verkeer, is de verwachting. Daarom wordt de afrit aangepast. In de nieuwe situatie is de afrit veel langer. Ook de Europaweg wordt steeds drukker. In de nieuwe situatie wordt dit verkeer gesplitst. Het verkeer richting Sontweg en Sontplein (zoals klanten van Ikea en Bauhaus) kunnen dan direct naar de Bornholmstraat. De positie en vormgeving van de nieuwe afrit hangt ook samen met de verdiepte ligging. Het is onveilig om kort na een deksel het verkeer te laten splitsen. Dor dit nieuwe ontwerp ligt de splitsing pas enkele honderden meters na het uitrijden van de verdiepte ligging.
25 februari 2020
Chris, de damwandplanken onder het spoor zijn al in mei 2018 ingetrild. Het klopt dat er komende mei weer een treinvrije periode aankomt. Helaas is het voor het project Aanpak Ring Zuid niet mogelijk in deze periode aan of bij het spoor te werken. Onze werkzaamheden zijn niet te combineren met de werkzaamheden die ProRail laat uitvoeren. In een volgende treinvrije periode moeten vlak bij het spoor nog een aantal damwandplanken worden ingetrild, waarna we een voorgebouwd ‘deksel’ over de damwanden op zijn plek schuiven. Hier wordt vervolgens het spoor overheen teruggebouwd. Hierna kunnen we onder dit ‘deksel’ verder werken aan de bouwkuip voor de verdiepte ligging. Wanneer deze treinvrije periode precies is, wordt momenteel overlegd met ProRail.
25 februari 2020
Jos, een deel van het zand is afkomstig uit de bouwput van de verdiepte ligging. Het uitgangspunt is om het zand dat vrijkomt bij dit project, zo veel mogelijk elders in het project te gebruiken.
24 februari 2020
Dat vind ik een goed idee! De tunnel naar de stationperrons heeft namelijk een hele onprettige scherpe bocht waardoor fietsers en bromsnorfietsen cq scooters tegen de muur kunnen fietsen, vooral mensen op ebikes. Met alle calamiteiten die dat met zich mee brengt.
22 februari 2020
dit verhaal slaat echt helemaal nergens op, deze afrit ligt er al, en waarom weghalen als dit het algemeen gemak dient en geen gevaar oplevert.
22 februari 2020
Het spoor gaat in mei enkele weken dicht voor allerlei werkzaamheden, is dat niet het moment om de damwanden vlakbij het spoor te plaatsen waarvoor het treinverkeer moer worden stilgelegd? Op die manier heb je geen extra stremming nodig met alle hinder voor reizigers van dien.
22 februari 2020
Wordt hiervoor niet het zand gebruikt wat vrijkomt bij het uitgraven van het verdiepte tracé van de ringweg? Indien dit zand niet gebruikt wordt, waarom niet, en waar wordt dit na het uitgraven naartoe gebracht (zand en zwarte grond)?
21 februari 2020
Vraagje, er worden damwanden ingetrild bij en in het winschoterdiep. Wordt het winschoterdiep dan tijdelijk of langere tijd gestremd? Dit aangezien hier aardig wat (fiets) verkeer langs gaat richting kantoren en Euroborg...
18 februari 2020
John, Bedankt voor je antwoorden!