4 maart 2020
Vanmorgen heb ik even met de verkeersregelaar gesproken. Hij zei dat hij het probleem al regelmatig heeft aangekaart, maar er door jullie helemaal NIETS wordt gedaan. Dit is wel heel erg: jullie krijgen zelfs uit je eigen organisatie signalen dat er iets flink mis is, maar jullie weigeren er iets aan te doen. Juridisch betekent dit: als er een ongeluk gebeurt/schade ontstaat, dan zijn jullie aansprakelijk. Jullie hebben dan alle signalen (die uit allerlei verschillende hoeken komen) willens en wetens genegeerd. Dat is grof nalatig. Daarnaast ben ik het met Henk eens: Toen automobilisten -tegen de regels in- linksaf gingen slaan vanaf de Hereweg de Waterloolaan in, is dat aan jullie gemeld, en zijn er meteen maatregelen genomen. Bij fietsers vinden jullie het kennelijk niet belangrijk. Tenslotte: Het feit dat zo massaal de omleidingsroute wordt genegeerd betekent dat jullie een inschattingfout hebben gemaakt. Dat kan gebeuren. Maar jullie laten je behoorlijk in de kaart kijken door helemaal niets te doen om deze fout te herstellen.
3 maart 2020
Handhaven? Lijkt me dat er gehandhaafd moet worden op deze projectaanpak want de belofte om het op te lossen wordt niet nagekomen. Hoe zit dat nou projectburo?? Dit zou voor automobilisten nooit zo lang duren.....
3 maart 2020
Mee eens, fietsen tegen verkeer in gaat zelfs tot aan kruispunt met Helperbrink. Echter ook op te lossen door te handhaven, dit laatste is taak van gemeente/politie.
3 maart 2020
Zijn de wegbeheerders met vakantie? Het plan voor de bebording ligt dus al erg lang op hun bordje, het asfalt ligt er al sinds december in , het laatste zand sinds een paar weken. Waarom de weggebruikers zo lang onnodig laten wachten op het volledig openstellen? Waarom zijn er nu nog steeds gesprekken? Wat vertraagt hierin? Dit wordt bijna lachwekkend :( Het groene vinkje bij de afgeronde werkzaamheden lees ik maar tussen haakjes.
3 maart 2020
Hallo, Het begint echt de spuigaten uit te lopen met fietsers, e-bikes, scooters en zelfs speed peddelacs die tegen het verkeer in fietsen. Dit begint al bij de Anna Palownastraat, en gaat door tot de Van Mesdag kliniek. En jullie doen helemaal niets, ondanks herhaaldelijke berichten op jullie twitter account en op deze site. Jullie lijken de fietsveiligheid volkomen te minachten. Overigens staat er 's ochtends wel een verkeersregelaar bij de uitrit van de oude Kempkensberg, maar die houdt zich niet bezig met de spookfietsers die en masse voor zijn/haar neus langsfietsen. Jullie maken hier echt een heel erg slechte beurt. Het argument dat jullie geen programmeur voor de stoplichten kunnen vinden houdt ook geen steek. Het is simpelweg een kwestie van prioriteiten stellen, en de fietsers zijn kennelijk jullie sluitpost. Ontluisterend. Maar jullie reactie op twitter spreekt boekdelen:"De omleiding voldoet aan de afspraken die gemaakt zijn met de gemeente." Al jullie eerdere reacties waarin jullie zeggen dat je best te doen om van de busbaan een fietspad te gaan maken (dd 4 maanden geleden!) zijn dus loze woorden geweest.
28 februari 2020
Ja goed idee, of middels luchtkastelen?
28 februari 2020
waarom wordt het zand niet via transportbanden verplaatst? dit scheelt er veel verkeersbewegingen hetgeen beter is voor de veiligheid van andere weggebruikers en voorkomt veel uitstoot van roet door de dieselvoertuigen waarmee het zand nu wordt verplaatst.
27 februari 2020
Hoi Lau, het zand aanvoeren via het water hebben wij bij deze locatie inderdaad wel overwogen. Maar binnen het hele project willen wij zo veel mogelijk zand hergebruiken. Zo komt het zand voor de Brailleweg grotendeels bij de verdiepte ligging vandaan. Dat kunnen we niet per schip verplaatsen. Daarnaast moet je voor het aanvoeren van zand via het water aparte kades aanleggen voor het laden en lossen. Omdat het zand vanaf verschillende locaties komt en alleen bij de Brailleweg gelost kan worden, is dit logistiek niet efficiënt in te passen.
27 februari 2020
Dennis, het klopt dat er bij het Winschoterdiep (rijbaan) ook damwandplanken ingetrild moeten worden voor de verdiepte ligging. Voor het fietsverkeer heeft de aanleg van de bouwkuip op deze plek weinig gevolgen. Het Oude Winschoterdiep wordt op deze plek tijdelijk gedempt. Over deze grond bouwen we tijdelijke fietspaden. Fietsers kunnen dan gewoon van De Linie richting Enexis (en terug) en van het zuiden naar het noorden onder de ringweg door (en terug). Autoverkeer kan hier niet langs. Zij kunnen nog wel gebruikmaken van de Europaweg/Meeuwerderbaan ten noorden van de ringweg (oost-westverbinding). Verder kan het wel voorkomen dat er kortdurende afsluitingen zijn om deze tijdelijke fietspaden te realiseren, zoals een avond- of weekendstremming.
27 februari 2020
Is hier geen schip voor te gebruiken? Is hier over nagedacht? Het deelproject ligt prachtig aan het kanaal, zeker vanuit Assen! Zou een boel vrachtwagens schelen!