5 maart 2020
@John. Helemaal eens met Embo en Henk: Jullie moeten gewoon doen wat jullie hebben toegezegd. Een half jaar is ongeloofwaardig lang als het gaat om het programmeren van een stoplicht. Dus: wanneer???
5 maart 2020
@ John, dat kun je niet blijven zeggen. a. gelooft niemand dat gemakkelijk want zo bijzonder zijn die stoplichten toch niet? maar b. het is al een half jaar geleden toegezegd dus staat het op de planning en kan er geschoven worden in prioritering. Zo werkt het in een projectomgeving. Dus kom maar door; wanneer staat die bijzondere programmeur ingepland??
5 maart 2020
Anja, ja, de fietersbrug over het kanaal, de Muntingbrug, blijft bestaan.
5 maart 2020
Is daar dan nog wel een fietsoversteek over het kanaal?
4 maart 2020
Geweldig. Ben trots op jullie. Knap stukje vakmanschap. Groningen moet trots zijn op dit.
4 maart 2020
@John: wanneer verwacht je dat de busbaan wel in gebruik genomen kan worden? Eerst zou dat begin dit jaar zijn, later bijgesteld naar "eerste kwartaal" (dat is dus deze maand). Is dat nog steeds zo? De inzet van (schaarse) programmeurs voor dit probleem kun je prioriteren als je het echt belangrijk vindt.
4 maart 2020
Embo, we begrijpen je zorgen over de verkeersveiligheid, maar we vallen in herhalingen. Wij hebben niet de bevoegdheid om fietsers tegen te houden die de omleidingsroute negeren. De reden dat de busbaan onder het viaduct nog niet open is voor fietsers, ligt aan het tekort aan programmeurs die de verkeerslichten opnieuw kunnen inregelen. We vinden het zelf ook vervelend dat het zo lang duurt. Heb je verder nog vragen, opmerkingen of suggesties over deze situatie, dan nodigen we je uit voor een gesprek met een van onze verkeerskundigen. Stuur hiervoor een mail met je gegevens naar info@aanpakringzuid.nl.
4 maart 2020
Uiteraard is de fietser die in overtreding is verantwoordelijk, maar van een overheidsinstantie mag je verwachten dat zij er alles aan doet om onveilige situaties te voorkomen. Als men zich niet bewust is van die onveilige situaties, kan er natuurlijk geen sprake zijn van aansprakelijkheid, maar ik dit geval is er keer op keer op gewezen dat er iets misgaat, en doet deze overheidsinstantie niets, terwijl er wel mogelijkheden zijn: het gebruik van de busbaan. Daar ligt nalatigheid, en verantwoordelijkheid, en dus ook juridische aansprakelijkheid.
4 maart 2020
Dag Embo, Vanwaar zou Aanpak Ring Zuid of een andere partij aansprakelijk zijn bij een ongeval? Er staat toch duidelijk aangegeven dat er een omleidingsroute bestaat? Fietsers overtreden hiermee willens en wetens de aanwijzingen en nemen bewust een (mogelijk) risico. Dat deze 'illegale' route sneller zou zijn doet hier dan ook niks aan af. Dit staat uiteraard los van de hele discussie over de omleidingsroute. De oplossing hiervan laat te lang op zich wachten.
4 maart 2020
Met auto's is het makkelijk af te sluiten zodat ze er niet goed meer langs kunnen. (wat overigens nog steeds gebeurt) Fietsers vinden toch altijd wel een gaatje om erlangs te kunnen, en daarbij zou je in geval van een blokkade ook de fietsers in de juiste richting dwarsbomen. Als je ze echt wil stoppen moet je het fietspad in beide richtingen afsluiten en iedereen via de papiermolentunnel laten fietsen.