23 maart 2020
Dick, de grijze kunststofstroken zijn verticale drains. Verticale drainage passen we toe op plekken waar we voorbelastingen (extra zand of grond) aanbrengen. Door voorbelasting aan te brengen, laten we de ondergrond inklinken, zodat dit niet meer gebeurt wanneer de nieuwe wegen zijn gebouwd. Maar door het gewicht van de voorbelasting neemt ook de druk op het grondwater toe. En dat zorgt er dan weer voor dat de grond minder snel inklinkt. Dankzij de verticale drainage kan het grondwater wegstromen. Hierdoor kan de ondergrond sneller inklinken. Hoe sneller de ondergrond inklinkt tot het juiste niveau, hoe sneller we verder kunnen met het aanleggen van de nieuwe wegen.
23 maart 2020
De grijze kunststofstroken zijn verticale drains. Verticale drainage passen we toe op plekken waar we voorbelastingen (extra zand of grond) aanbrengen. Door voorbelasting aan te brengen, laten we de ondergrond inklinken, zodat dit niet meer gebeurt wanneer de nieuwe wegen zijn gebouwd. Maar door het gewicht van de voorbelasting neemt ook de druk op het grondwater toe. En dat zorgt er dan weer voor dat de grond minder snel inklinkt. Dankzij de verticale drainage kan het grondwater wegstromen. Hierdoor kan de ondergrond sneller inklinken. Hoe sneller de ondergrond inklinkt tot het juiste niveau, hoe sneller we verder kunnen met het aanleggen van de nieuwe wegen.
18 maart 2020
Snap ik hoor, en ben op zich niet tegen je idee maar ik heb niet het idee dat er aan de veiligheid van de fietsers uberhaupt iets gedaan wordt. Waar zo'n mooi extra breed fietspad langs de helperzoom wordt gelegd (Helperzoom op zich best breed....maar kennelijk moest het daar nog veiliger) houdt het na station Europapark op.......daar wordt alles op een te smalle rijbaan samengevoegd tot aan de diepenring.............en DAT is mijn echte zorg ;-) excuses voor mijn verkapte pleidooi. Ik snap je punt.
18 maart 2020
Beste Henk, Dat stuk wat na de spoorwegovergang te mal is, daar rijden nu ook auto's die vanaf overweg en Esperantostraat daar terecht komen, de auto's vanaf overweg raak je straks al kwijt via Helperzoomtunnel, het was alleen een idee om de Oosterpoortwijk op een gemakkelijkere wijze uit te kunnen vanuit die kant van de wijk, daardoor neem je (al is t niet eens heel veel) verkeer weg uit zowel Jacobstraat (Blekerslaan dat doen sommigen ook stiekem) Oliemulderstraat, Veemarktstraat en Meeuewerderweg
18 maart 2020
Raymond, na het sluiten van de spoorwegovergang ontstaat aan de oostkant (Verlengde Lodewijkstraat/Esperantostraat) inderdaad een T-splitsing. Direct na het sluiten van de Esperantokruising worden de verkeerslichten uitgezet en de markering verwijderd om de voorrangssituatie te wijzigen. Dit wordt een gelijkwaardige kruising (rechts gaat voor). Dat is gebruikelijk in een 30 km/uurzone. De gemeente gaat op een later moment het verkeerslicht verwijderen. Combinatie Herepoort gaat daarna het kruispunt verkleinen door alle opstelvakken te verwijderen. Er worden vooralsnog geen rijrichtingen gewijzigd.
18 maart 2020
Corner, het is een creatieve oplossing, maar door de grote afstanden tussen de bouwplaatsen is het helaas niet haalbaar.
17 maart 2020
Waarvoor zijn die grijze kunstof stroken eigenlijk die in het zand worden "gestoken" ?
17 maart 2020
Wat zijn die grijze kunststofstroken die in het zand aangebracht worden?
17 maart 2020
Dát stukje is wellicht breed genoeg maar na de oude spoorovergang echt niet. Nog maar te zwijgen van het samenbrengen van de fietsers onder de Europaprk station op de verlengde lodewijkstraat. daar moeten fietsers stil staan op de helling om te wachten totdat de autos een gaatje laten. Het zijn woonwijken, geen ontsluitingsroutes.......hoop ik.......
17 maart 2020
Misschien een idee om een video presentatie van de tunnel te maken nu het feestje niet kan doorgaan?